Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Міжнародна федерація транспортників (ITF) заявила, що висловила своє занепокоєння роботодавцям, яких представляє Спільна переговорна група (JNG), щодо загроз, з якими стикаються моряки, проходячи Ормузьку протоку, Оманську затоку та ізраїльські води.

Оголошення зазначених трьох регіонів зонами воєнних дій надасть морякам можливість відмовитися від заходу в ці території і репатріюватися без штрафних санкцій. Моряки, які прямують транзитом через ці регіони, матимуть право на додаткову плату за ризики.

У березні 2024 року Міжнародний переговорний форум (IBF), до якого входять ITF і JNG, визнав Південну частину Червоного моря та Аденську затоку зоною воєнних дій у відповідь на атаки хуситів Ємену на комерційні судна в регіоні.

«Від моряків вимагають працювати в одному з найбільш нестабільних і мілітаризованих регіонів світу, — заявив голова Секції моряків ITF Девід Хейндел. — Наша мета проста: забезпечити інформованість моряків про ризики, надати їм відповідний захист і право дбати про власну безпеку».

Хоча наразі між Іраном і Ізраїлем діє режим припинення вогню після 12-денної війни в червні, напруга та загрози безпеці в прибережних водах обох країн залишаються високими. Повідомлялося, що перед укладенням перемир’я Іран готувався замінувати Ормузьку протоку, аби перекрити один із ключових судноплавних шляхів.

«Ми спостерігаємо очевидне зростання військової активності, — додав Хейндел, — в Оманській затоці та Ормузькій протоці спостерігається постійне накопичення військово-морських сил багатьох країн. Удари дронів, захоплення суден і збройні інциденти за участі комерційного флоту більше не є поодинокими випадками — це частина дедалі більш небезпечної тенденції».

ITF також зазначила, що ці води вже були визнані зонами воєнного ризику провідними страховими компаніями, що лише підкреслює серйозність загроз.

Марк Дікінсон, заступник голови Секції моряків ITF, заявив: «Показово, що великі морські страхові компанії вже класифікували ці води як зони воєнного ризику. Їхні висновки ґрунтуються на вивчених даних, а не припущеннях. Якщо страхові компанії визнають загрозу — судновласники також мають це зробити. І давайте будемо чесними: якби регіон не був небезпечним, там не було б такої великої й постійної військової присутності, озброєних суден і конвоїв. Протиріччя очевидне».

Торговельне судноплавство, що прямує транзитом через ці регіони, опиняється під дедалі більшим ризиком потрапити під перехресний вогонь.

«Ми безпосередньо чули від екіпажів і судноплавних компаній, що торговельні судна стають мішенню, — сказав Невен Мелвен, голова Профспілки моряків Хорватії. — Використання ракет і дронів поблизу ізраїльських портів та ключових маршрутів свідчить про асиметричний характер сучасних воєн — і це ставить цивільних моряків у небезпеку».

Окрім прямої військової загрози, існують і повідомлення про різке зростання електронних перешкод у районі Ормузької протоки — зокрема глушіння сигналів GPS, що створює небезпеку для навігації.

ITF заявила про готовність до подальшого діалогу з роботодавцями, однак наголосила, що безпека має бути на першому місці.

«Оголошення цих регіонів зонами воєнних дій, або принаймні зонами високого ризику, дасть морякам право сказати «ні» без жодних наслідків. Ми сподіваємося, що роботодавці переглянуть свою позицію в контексті спільної відповідальності», — додав Дікінсон.

Більше новин з тегом #ITF

День моряка 2025: нульова толерантність до насильства і домагань у морській галузі

«Нам потрібне безпечне середовище для всіх»: глобальна кампанія IMO проти булінгу на морі

ITF викриває фіктивну профспілку, яка наражає моряків на небезпеку по всьому світу

Судноплавні компанії, фінансисти і уряди по всьому світу закликають розірвати зв'язки з фіктивною профспілкою ISU-Lanibra.

ITF: Кількість залишених моряків у 2025 році може перевищити рекорд 2024-го

Згідно з новими даними, опублікованими Міжнародною федерацією транспортників (ITF), кількість випадків залишення суден зросла майже на 33% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Німецька профспілка ver.di висловила щирі співчуття у зв’язку з ракетним ударом по терміналу HHLA в Одесі

Трагедія 23 травня на контейнерному терміналі HHLA в Одесі, коли внаслідок варварського ракетного обстрілу, здійсненого росією, загинули троє і були поранені восьмеро спілчан ПРМТУ, не залишила байдужими міжнародну спільноту. У листі солідарності братська профспілка ver.di висловила глибокі співчуття родинам загиблих та підтримку всім, хто постраждав у результаті цієї жорстокої атаки.

Дякуємо за звернення!