ITF готує новий кадетський договір

На третій сесії під назвою Cadets for Dummies обговорили проект кадетського договору, робота над яким ведеться з 2017 року.

Гостра необхідність в розробці кадетського договору та залучення уваги до проблем, з якими стикаються кадети при проходженні практики та подальшому працевлаштуванню, виникла після трагічного випадку, який стався в березні 2017 року. Тоді на другий день свого першого в житті рейсу трагічно загинув дев'ятнадцятирічний кадет Кшітідж Сінгх Бішт.

У той день кадет ніс вахту разом з вахтовим офіцером. На судні спрацювала трюмна сигналізація, і обидва моряки попрямували в вантажний трюм, щоб з'ясувати причину. Близько опівночі, коли через сильний дощ знову спрацювала сигналізація, кадетові Кшітіджу було доручено оглянути той же трюм, але вже самостійно. Через 10 хвилин кадета знайшли мертвим у нижніх сходинках трюмного трапу.

Спочатку компанія-судновласник відмовлялася виконувати свої зобов'язання в частині виплати компенсації за смерть сім'ї загиблого кадета відповідно до умов колективного договору, яким було покрито судно. Однак, завдяки втручанню ITF інспектора з Бельгії Крістіана Руса, сім'я загиблого змогла отримати компенсацію у повному обсязі.

Нещасні випадки на суднах відбуваються навіть з досвідченими моряками, і кадет не повинен був спускатися в трюм один, а лише під наглядом офіцера належної кваліфікації (як свідчить Конвенція ПДНВ).

Кадети піднімаються на борт суден для того, щоб вчитися і застосовувати набуті знання на практиці, але ніяк не для роботи в якості дешевої робочої сили. ITF вважає, що існує необхідність у створенні спеціального договору (доповненні до колективної угоди), що враховує всю специфіку позиції кадета на борту, для захисту його трудових прав. Саме розробкою такого договору займається ITF інспектор Крістін Рус.

Зокрема, положення нового кадетського договору будуть встановлювати точну кількість годин стажування кадетів для ознайомлення з роботою і життям на борту судна, кількість годин на навчання, розмір і періодичність виплат щомісячної стипендії, ведення звітності по проходженню практики тощо.

Більше новин з тегом #Моряки

«Ви можете досягти всього, чого захочете: жінки спроможні на все»

Катерина Гойман з дитинства мріяла про морські пригоди. Кожен вільний момент вона проводила біля Чорного моря, дивлячись на судна, що вирушали в подорожі. Так вона відчувала себе частинкою цього великого світу, де кожен день приносить нові враження та виклики. Таким чином, вона вирішила, що її майбутнє пов'язане саме з морем.

Криміналізація моряків: міжнародна проблема

Дізнайтеся більше про те, як Міжнародна федерація транспортників (ITF) бореться з несправедливим ставленням до моряків після інцидентів і підозр у злочинах на морі

Аналітика даних Інспекторату ITF у дії

Стаття-коментар Сета Пайєра, Керівника відділу даних та досліджень Міжнародної федерації транспортників

ПРМТУ звернулася до МЗС України за роз'ясненнями

Після оголошення МЗС України тимчасовогопризупинення з 23.04.2024 року вчинення консульських дій у закордонних дипломатичних установах за заявами громадян України чоловічої статі від 18 до 60 років (окрім дій, пов’язаних зоформленням посвідчень особи на повернення в Україну), ПРМТУ отримала численні запити від моряків, громадян України, які знаходяться за кордоном.

Дякуємо за звернення!