В Нігерії несправедливо засуджені 26 моряків

Двадцять шість моряків, яких звинувачують у крадіжці нафти в Нігерії, мають бути негайно звільнені після підтвердження від компанії British Petroleum (BP), що завантаження їх судна було дозволене. Про це заявила Міжнародна федерація транспортників (ITF).

Керівна група Комітету справедливої практики ITF (FPCSG) також виступила із заявою щодо негайного звільнення моряків. FPCSG керує кампанією ITF проти зручних прапорів і привертає особливу увагу до тих випадків, коли моряків несправедливо та необґрунтовано засуджують.

За даними BP, наприкінці липня великотоннажний танкер Heroic Idun (IMO 9858058, під прапором Республіки Маршаллові Острови) був допущений до навантаження на нафтовому родовищі Акпо в дельті річки Нігер.

“Тривалі затримання та несправедливі судові позови – ось чого зазнали ці моряки, очевидно, через плутанину”, – сказав Дейв Хейндел, голова Секції моряків ITF і співголова FPCSG. “Деяких утримували в жахливих умовах і допитували без звинувачення. Їм відмовлено в правовій допомозі. Їх основні права були порушені, і це те, чого ITF не потерпить”.

В листопаді Федеральний вищий суд у Порт-Харкорті, Нігерія, ухвалив затримати всіх членів екіпажу за ймовірну причетність до крадіжки нафти. Морякам пред'явлено п'ять звинувачень у порушенні низки нігерійських законів, включаючи Закон про боротьбу з піратством та іншими морськими злочинами 2019 року. Спочатку морякам було висунуто три звинувачення, але пізніше суд змінив їх на п'ять, включаючи: торгівлю експортною сирою нафтою без ліцензії; вхід у заборонену зону; хибне повідомлення про піратство; відмова виконувати вимоги морської влади та порушення митного законодавства. Проте моряки винними себе не визнали.

Обвинувачення були висунуті, незважаючи на те, що танкер ніколи не завантажувався нафтою і був конфіскований за межами правової юрисдикції Нігерії. На початку листопада 2022 року Маршаллові Острови, де зареєстроване судно, порушили справу проти Екваторіальної Гвінеї у Міжнародному трибуналі з морського права у Гамбурзі. Вони звинувачують Екваторіальну Гвінею у незаконному захопленні Heroic Idun, яке було зупинене у міжнародних водах ВМС Екваторіальної Гвінеї на прохання їхніх нігерійських колег.

“Поводження з цими моряками є обурливим”, – каже Дейв Хейндел – “існують норми міжнародного права щодо боротьби зі злочинами на морі, які Нігерія та Екваторіальна Гвінея, здається, повністю проігнорували. Нігерія повинна визнати повну відсутність доказів у цій справі та негайно звільнити екіпаж. Їхній арешт, подальше утримання під вартою та можливий тривалий судовий позов є повною судовою помилкою”.

Керівна група Комітету справедливої практики ITF засудила несправедливе ставлення до моряків, нагадавши державам про їхні юридичні зобов’язання відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці (МОП) про працю в морському судноплавстві 2006 року (MLC, 2006). Незалежно від висунутого обвинувачення, з моряками, які затримані в іноземному порту, слід працювати негайно, враховуючи належну судову процедуру та консульський захист.



Більше новин з тегом #В світі

«Морська безпека Балто-Чорноморського регіону: виклики та загрози»

ПРМТУ на ІV Міжнародній науковій конференції: «Морська безпека Балто-Чорноморського регіону: виклики та загрози», організованій Міністерством внутрішніх справ України на базі Одеського державного університету внутрішніх справ, з доповіддю на тему «Людський капітал на підприємствах морського транспорту України: вплив повномасштабної та поточні виклики».

Ексклюзив Shipping Intel: Голова ПРМТУ Олег Григорюк про війну, міжнародну підтримку та допомогу морякам

Олег Григорюк - видатний діяч у глобальному руху захисту прав морських робітників, Голова Профспілки робітників морського транспорту України.

Підтримка українських працівників морського транспорту: захист прав та допомога

Голова ПРМТУ Олег Григорюк зустрівся із Постійним представником України при ООН та інших міжнародних організаціях у Женеві Євгенією Філіпенко. Основна увага була зосереджена на питаннях підтримки українських працівників морського транспорту та захисту їхніх прав як в Україні, так і за її межами.

Шлях до європейської інтеграції через партнерство

Профспілка робітників морського транспорту України продовжує активно співпрацювати з міжнародними партнерами, зокрема Консультативною місією Європейського Союзу (КМЄС), задля вирішення нагальних питань морської галузі.

Дякуємо за звернення!