В Нігерії несправедливо засуджені 26 моряків

Двадцять шість моряків, яких звинувачують у крадіжці нафти в Нігерії, мають бути негайно звільнені після підтвердження від компанії British Petroleum (BP), що завантаження їх судна було дозволене. Про це заявила Міжнародна федерація транспортників (ITF).

Керівна група Комітету справедливої практики ITF (FPCSG) також виступила із заявою щодо негайного звільнення моряків. FPCSG керує кампанією ITF проти зручних прапорів і привертає особливу увагу до тих випадків, коли моряків несправедливо та необґрунтовано засуджують.

За даними BP, наприкінці липня великотоннажний танкер Heroic Idun (IMO 9858058, під прапором Республіки Маршаллові Острови) був допущений до навантаження на нафтовому родовищі Акпо в дельті річки Нігер.

“Тривалі затримання та несправедливі судові позови – ось чого зазнали ці моряки, очевидно, через плутанину”, – сказав Дейв Хейндел, голова Секції моряків ITF і співголова FPCSG. “Деяких утримували в жахливих умовах і допитували без звинувачення. Їм відмовлено в правовій допомозі. Їх основні права були порушені, і це те, чого ITF не потерпить”.

В листопаді Федеральний вищий суд у Порт-Харкорті, Нігерія, ухвалив затримати всіх членів екіпажу за ймовірну причетність до крадіжки нафти. Морякам пред'явлено п'ять звинувачень у порушенні низки нігерійських законів, включаючи Закон про боротьбу з піратством та іншими морськими злочинами 2019 року. Спочатку морякам було висунуто три звинувачення, але пізніше суд змінив їх на п'ять, включаючи: торгівлю експортною сирою нафтою без ліцензії; вхід у заборонену зону; хибне повідомлення про піратство; відмова виконувати вимоги морської влади та порушення митного законодавства. Проте моряки винними себе не визнали.

Обвинувачення були висунуті, незважаючи на те, що танкер ніколи не завантажувався нафтою і був конфіскований за межами правової юрисдикції Нігерії. На початку листопада 2022 року Маршаллові Острови, де зареєстроване судно, порушили справу проти Екваторіальної Гвінеї у Міжнародному трибуналі з морського права у Гамбурзі. Вони звинувачують Екваторіальну Гвінею у незаконному захопленні Heroic Idun, яке було зупинене у міжнародних водах ВМС Екваторіальної Гвінеї на прохання їхніх нігерійських колег.

“Поводження з цими моряками є обурливим”, – каже Дейв Хейндел – “існують норми міжнародного права щодо боротьби зі злочинами на морі, які Нігерія та Екваторіальна Гвінея, здається, повністю проігнорували. Нігерія повинна визнати повну відсутність доказів у цій справі та негайно звільнити екіпаж. Їхній арешт, подальше утримання під вартою та можливий тривалий судовий позов є повною судовою помилкою”.

Керівна група Комітету справедливої практики ITF засудила несправедливе ставлення до моряків, нагадавши державам про їхні юридичні зобов’язання відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці (МОП) про працю в морському судноплавстві 2006 року (MLC, 2006). Незалежно від висунутого обвинувачення, з моряками, які затримані в іноземному порту, слід працювати негайно, враховуючи належну судову процедуру та консульський захист.



Більше новин з тегом #ITF

«Одна справа — знати, що профспілки існують, а зовсім інша — усвідомити їхню силу»

Координатор ITF у Німеччині про реалії життя моряків та нові виклики галузі

Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

У 2025 році кількість випадків залишення моряків зросла на 30%

Понад 2280 моряків були залишені на 222 суднах цього року з невиплатою заробітної плати в розмірі $13,1 млн і 30% зростанням кількості випадків порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Дякуємо за звернення!