Кількість втрачених контейнерів скоротилася у 2022 році

Всесвітня рада судноплавства (WSC) опублікувала щорічний звіт «Контейнери, втрачені в морі», який висвітлює обнадійливі тенденції щодо безпеки контейнерів у міжнародному лінійному судноплавстві.

Згідно зі звітом, кількість втрачених контейнерів скоротилася до 661 у 2022 році, що є значним зниженням у порівнянні з двома попередніми роками.

Ця цифра підкреслює успіхи галузі в підвищенні безпеки контейнерних перевезень, а також служить нагадуванням про постійну пильність, необхідну для забезпечення добробуту екіпажів, збереження вантажу і навколишнього середовища.

WSC зазначає, що безпека контейнерів є спільною відповідальністю всіх учасників ланцюга постачання. Ключовими факторами є належне пакування, укладання, кріплення контейнерів і точна звітність про вагу.

З приблизно 250 мільйонів контейнерів, що відвантажуються щорічно, 661 втрачений контейнер становить лише 0,00026%. У відсотковому відношенні 2022 рік став найнижчим показником втрат з моменту початку дослідження у 2008 році. За п'ятнадцятирічний період дослідження (2008-2022 рр.) в середньому щороку в морі втрачалося 1 566 контейнерів.

Однак річні втрати значно відрізняються через суттєві аварії, такі як інцидент з судном RENA у 2011 році, коли було втрачено 900 контейнерів, та з MOL COMFORT у 2013 році, коли судно затонуло в Індійському океані, втративши рекордну кількість контейнерів - 4 293 одиниці. Незвично велика кількість інцидентів, пов'язаних з погодними умовами, у 2020 і 2021 роках призвела до того, що за ці два роки було втрачено в середньому 3 113 контейнерів. Судно ONE APUS втратило понад 1 800 контейнерів через суворі погодні умови в листопаді 2020 року, і MAERSK ESSEN також зазнало несприятливих погодних умов у 2021 році, що призвело до втрати близько 750 контейнерів.


Підвищення безпеки

У взаємодії з урядами та зацікавленими сторонами, галузь лінійного судноплавства продовжує працювати над підвищенням безпеки контейнерів з метою мінімізації втрат контейнерів. У 2021 році WSC разом із зацікавленими сторонами ініціювали проєкт MARIN Top Tier. Дослідження в рамках проєкту надають дані про причини викидання контейнерів за борт і заходи щодо запобігання таким інцидентам. Дослідження включає створення навчальних матеріалів, відеороликів і калькуляторів, які допоможуть зменшити ризик настання небезпечних ситуацій.

Проєкт також досліджує міцність контейнерів і кріпильних засобів, планування та оптимізацію укладання, керівні принципи експлуатації суден і планування рейсів. Проєкт має на меті запропонувати найкращі галузеві практики, оновлені стандарти безпеки та рекомендації.

Більше новин з тегом #В світі

«Одна справа — знати, що профспілки існують, а зовсім інша — усвідомити їхню силу»

Координатор ITF у Німеччині про реалії життя моряків та нові виклики галузі

Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

Позиція ПРМТУ щодо листа Національного альянсу солідарності «НАС – 25 МІЛЬЙОНІВ»

Шановні члени Профспілки та партнери!

Мобінг на роботі — сигнал для перевірки: що зміниться з жовтня

02 липня 2025 року набрав чинності Закон України «Про внесення зміни до частини першої статті 16 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» щодо проведення перевірок з питань вчинення мобінгу (цькування)» № 4352-IX від 15.04.2025 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4352-20#Text).

Дякуємо за звернення!