Нові «зручні прапори»: Домініка, Гамбія, Ніуе

ITF додала три нові прапори — Домініка, Гамбія та Ніуе — до свого багаторічного відкритого реєстру «зручних прапорів».

Ці три прапори були додані до переліку FOC на засіданні Керівної групи Комітету справедливої практики ITF, яке відбулося минулого тижня в Афінах, Греція, і зібрало профспілки моряків та докерів з усього світу.

З урахуванням цих доповнень загальна кількість прапорів FOC становить 48 країн.

«Ми стежили за суднами, що працювали під цими трьома прапорами цього року, і після проведення необхідної перевірки можемо підтвердити їх статус нових зручних прапорів», – сказав Стів Троусдейл, координатор інспекторату ITF.

«Якщо ви є державою прапора і стягуєте реєстраційні внески, то ви зобов'язані забезпечити дотримання прав моряків на суднах під вашим прапором – нехай не буде сумнівів, що ITF стежить за цим і що наша глобальна мережа інспекторів робитиме все можливе, щоб захистити моряків на цих суднах».

ITF визначає судно FOC як таке, що працює під прапором країни, яка не є його фактичним власником.

Гамбія: якщо у 2023 році у реєстрі не було жодного танкера, то на початку цього року їх стало понад 35, і цей реєстр тісно пов'язаний із «тіньовим флотом». Дослідження показали, що 99 % танкерів цього реєстру перебували під санкціями або, як вважається, перевозили товари, на які накладено санкції, хоча Гамбія зараз заявляє, що проводить перевірку реєстру.

Ніуе: реєстр працює з 2012 року, і за даними ITF, цього року підтверджене походження власників 59 суден переважно пов’язане з країнами Азії — Сінгапуром (16), Малайзією (2), Японією (2), Індонезією (7), Індією (1), Гонконгом (1) та Таїландом (1), а також із Нідерландами (1).

Домініка: із 43 суден реєстру власниками 30 є компанії з ОАЕ (7), Індії (7), Казахстану (3), Саудівської Аравії (2), США (2), Барбадосу (2) і Норвегії (2), а також Австралії (1), Кіпру (1), Фінляндії (1), Великобританії (1) та Гвінеї-Конакрі (1).

Морські профспілки ITF розробили комплекс заходів, спрямованих на встановлення мінімальних прийнятних стандартів для моряків, які працюють на суднах під прапором FOC, що становлять близько 30% від понад 100 000 суден торгового флоту, що експлуатуються в усьому світі.

Ці стандарти формують основу колективних угод ITF, які встановлюють заробітну плату та умови праці для екіпажів суден під прапором FOC незалежно від їхньої національності – трохи більше 47% всіх суден під прапором FOC охоплені колективними угодами ITF.

Дотримання угод ITF контролюється мережею з 130 інспекторів та контактних осіб ITF у понад 125 портах по всьому світу. Комітет справедливої практики ITF керує кампанією щодо FOC, яка була започаткована в Осло в 1948 році, включаючи додавання та вилучення держав прапора зі списку FOC.

Більше новин з тегом #Моряки

Продовження дії посвідчення судноводія на ЄВВШ

«Дію посвідчення судноводія торговельного судна, яке допущено до плавання судноплавними річковими Європейськими внутрішніми водними шляхами можна продовжити» — про що повідомив голова Адміністрації судноплавства Микола Кравчук.

Українські моряки під прапором Данії: від підписання колективної угоди – до оновлення умов співпраці

Два роки тому Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) та Данська асоціація судноплавства (Danish Shipping) підписали історичну колективну угоду, яка вперше поширилася на українських офіцерів та рядових, що працюють на суднах під Данським міжнародним реєстром суден (DIS).

Чорне море ганьби: як субстандартне судноплавство перетворює моряків на заручників плавучих трун

12-го жовтня 2025-го року поблизу Болгарії у Чорному морі затонуло вантажне судно EILEEN під прапором Камеруну.

Український морський вечір у Сінгапурі об’єднав міжнародну спільноту навколо підтримки українських моряків

Вже втретє Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) спільно з Посольством України в Республіці Сінгапур, сінгапурськими морськими профспілками SMOU та SOS, а також Міжнародною радою морських судновласників (IMEC) та ASP провела Український морський захід у Сінгапурі.

Дякуємо за звернення!