ITF готує новий кадетський договір

На третій сесії під назвою Cadets for Dummies обговорили проект кадетського договору, робота над яким ведеться з 2017 року.

Гостра необхідність в розробці кадетського договору та залучення уваги до проблем, з якими стикаються кадети при проходженні практики та подальшому працевлаштуванню, виникла після трагічного випадку, який стався в березні 2017 року. Тоді на другий день свого першого в житті рейсу трагічно загинув дев'ятнадцятирічний кадет Кшітідж Сінгх Бішт.

У той день кадет ніс вахту разом з вахтовим офіцером. На судні спрацювала трюмна сигналізація, і обидва моряки попрямували в вантажний трюм, щоб з'ясувати причину. Близько опівночі, коли через сильний дощ знову спрацювала сигналізація, кадетові Кшітіджу було доручено оглянути той же трюм, але вже самостійно. Через 10 хвилин кадета знайшли мертвим у нижніх сходинках трюмного трапу.

Спочатку компанія-судновласник відмовлялася виконувати свої зобов'язання в частині виплати компенсації за смерть сім'ї загиблого кадета відповідно до умов колективного договору, яким було покрито судно. Однак, завдяки втручанню ITF інспектора з Бельгії Крістіана Руса, сім'я загиблого змогла отримати компенсацію у повному обсязі.

Нещасні випадки на суднах відбуваються навіть з досвідченими моряками, і кадет не повинен був спускатися в трюм один, а лише під наглядом офіцера належної кваліфікації (як свідчить Конвенція ПДНВ).

Кадети піднімаються на борт суден для того, щоб вчитися і застосовувати набуті знання на практиці, але ніяк не для роботи в якості дешевої робочої сили. ITF вважає, що існує необхідність у створенні спеціального договору (доповненні до колективної угоди), що враховує всю специфіку позиції кадета на борту, для захисту його трудових прав. Саме розробкою такого договору займається ITF інспектор Крістін Рус.

Зокрема, положення нового кадетського договору будуть встановлювати точну кількість годин стажування кадетів для ознайомлення з роботою і життям на борту судна, кількість годин на навчання, розмір і періодичність виплат щомісячної стипендії, ведення звітності по проходженню практики тощо.

Більше новин з тегом #ITF

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

День моряка 2025: нульова толерантність до насильства і домагань у морській галузі

«Нам потрібне безпечне середовище для всіх»: глобальна кампанія IMO проти булінгу на морі

ITF викриває фіктивну профспілку, яка наражає моряків на небезпеку по всьому світу

Судноплавні компанії, фінансисти і уряди по всьому світу закликають розірвати зв'язки з фіктивною профспілкою ISU-Lanibra.

ITF: Кількість залишених моряків у 2025 році може перевищити рекорд 2024-го

Згідно з новими даними, опублікованими Міжнародною федерацією транспортників (ITF), кількість випадків залишення суден зросла майже на 33% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Дякуємо за звернення!