ITF готує новий кадетський договір

На третій сесії під назвою Cadets for Dummies обговорили проект кадетського договору, робота над яким ведеться з 2017 року.

Гостра необхідність в розробці кадетського договору та залучення уваги до проблем, з якими стикаються кадети при проходженні практики та подальшому працевлаштуванню, виникла після трагічного випадку, який стався в березні 2017 року. Тоді на другий день свого першого в житті рейсу трагічно загинув дев'ятнадцятирічний кадет Кшітідж Сінгх Бішт.

У той день кадет ніс вахту разом з вахтовим офіцером. На судні спрацювала трюмна сигналізація, і обидва моряки попрямували в вантажний трюм, щоб з'ясувати причину. Близько опівночі, коли через сильний дощ знову спрацювала сигналізація, кадетові Кшітіджу було доручено оглянути той же трюм, але вже самостійно. Через 10 хвилин кадета знайшли мертвим у нижніх сходинках трюмного трапу.

Спочатку компанія-судновласник відмовлялася виконувати свої зобов'язання в частині виплати компенсації за смерть сім'ї загиблого кадета відповідно до умов колективного договору, яким було покрито судно. Однак, завдяки втручанню ITF інспектора з Бельгії Крістіана Руса, сім'я загиблого змогла отримати компенсацію у повному обсязі.

Нещасні випадки на суднах відбуваються навіть з досвідченими моряками, і кадет не повинен був спускатися в трюм один, а лише під наглядом офіцера належної кваліфікації (як свідчить Конвенція ПДНВ).

Кадети піднімаються на борт суден для того, щоб вчитися і застосовувати набуті знання на практиці, але ніяк не для роботи в якості дешевої робочої сили. ITF вважає, що існує необхідність у створенні спеціального договору (доповненні до колективної угоди), що враховує всю специфіку позиції кадета на борту, для захисту його трудових прав. Саме розробкою такого договору займається ITF інспектор Крістін Рус.

Зокрема, положення нового кадетського договору будуть встановлювати точну кількість годин стажування кадетів для ознайомлення з роботою і життям на борту судна, кількість годин на навчання, розмір і періодичність виплат щомісячної стипендії, ведення звітності по проходженню практики тощо.

Більше новин з тегом #ITF

«Одна справа — знати, що профспілки існують, а зовсім інша — усвідомити їхню силу»

Координатор ITF у Німеччині про реалії життя моряків та нові виклики галузі

Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

У 2025 році кількість випадків залишення моряків зросла на 30%

Понад 2280 моряків були залишені на 222 суднах цього року з невиплатою заробітної плати в розмірі $13,1 млн і 30% зростанням кількості випадків порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Дякуємо за звернення!