ITF готує новий кадетський договір

На третій сесії під назвою Cadets for Dummies обговорили проект кадетського договору, робота над яким ведеться з 2017 року.

Гостра необхідність в розробці кадетського договору та залучення уваги до проблем, з якими стикаються кадети при проходженні практики та подальшому працевлаштуванню, виникла після трагічного випадку, який стався в березні 2017 року. Тоді на другий день свого першого в житті рейсу трагічно загинув дев'ятнадцятирічний кадет Кшітідж Сінгх Бішт.

У той день кадет ніс вахту разом з вахтовим офіцером. На судні спрацювала трюмна сигналізація, і обидва моряки попрямували в вантажний трюм, щоб з'ясувати причину. Близько опівночі, коли через сильний дощ знову спрацювала сигналізація, кадетові Кшітіджу було доручено оглянути той же трюм, але вже самостійно. Через 10 хвилин кадета знайшли мертвим у нижніх сходинках трюмного трапу.

Спочатку компанія-судновласник відмовлялася виконувати свої зобов'язання в частині виплати компенсації за смерть сім'ї загиблого кадета відповідно до умов колективного договору, яким було покрито судно. Однак, завдяки втручанню ITF інспектора з Бельгії Крістіана Руса, сім'я загиблого змогла отримати компенсацію у повному обсязі.

Нещасні випадки на суднах відбуваються навіть з досвідченими моряками, і кадет не повинен був спускатися в трюм один, а лише під наглядом офіцера належної кваліфікації (як свідчить Конвенція ПДНВ).

Кадети піднімаються на борт суден для того, щоб вчитися і застосовувати набуті знання на практиці, але ніяк не для роботи в якості дешевої робочої сили. ITF вважає, що існує необхідність у створенні спеціального договору (доповненні до колективної угоди), що враховує всю специфіку позиції кадета на борту, для захисту його трудових прав. Саме розробкою такого договору займається ITF інспектор Крістін Рус.

Зокрема, положення нового кадетського договору будуть встановлювати точну кількість годин стажування кадетів для ознайомлення з роботою і життям на борту судна, кількість годин на навчання, розмір і періодичність виплат щомісячної стипендії, ведення звітності по проходженню практики тощо.

Більше новин з тегом #Моряки

Залишення моряків: як вчасно розпізнати проблему та отримати допомогу

Залишення екіпажів — це ситуація, коли судновласник або оператор судна припиняє виконувати свої зобов'язання перед моряками та односторонньо розриває будь-які зв’язки зі своїми працівниками.

10 актуальних запитань від моряків до ПРМТУ: відповідаємо на головне

ПРМТУ підготувала матеріал з відповідями на найактуальніші запитання, які турбують українських моряків.

Ключові поправки до MLC, 2006 набувають чинності

23 грудня 2024 року знаменує важливу дату для морської індустрії, оскільки офіційно набуває чинності новий пакет поправок до Конвенції про працю в морському судноплавстві 2006 року, спрямований на подальше поліпшення умов праці та життя в морі та вирішення деяких ключових проблем, з якими зіткнулися моряки під час пандемії COVID-19.

Ексклюзив Shipping Intel: Голова ПРМТУ Олег Григорюк про війну, міжнародну підтримку та допомогу морякам

Олег Григорюк - видатний діяч у глобальному руху захисту прав морських робітників, Голова Профспілки робітників морського транспорту України.

Дякуємо за звернення!