Антипрофспілкова політика компанії Wizz Air

Відомо, що компанія Wizz Air славиться своєю антіпрофспілковою політикою. Генеральний директор Йожеф Вараді любить похвалитися цим, публічно заявляючи, що компанія покине будь-яку країну, де робітники спробують об'єднатися.

Недавні події на базі Wizz Air в Києві демонструють, що подібне антипрофспілкове відношення означає на практиці. Сформована з «доковідних» часів напружена робоча обстановка в компанії була посилена скороченнями під приводом пандемії, будучи, по суті, агресивною антипрофспілковою кампанією.

Все почалося в травні цього року, коли Wizz Air і низка інших європейських авіакомпаній під приводом COVID-19 почали погіршувати умови роботи своїх співробітників. Члени екіпажів повітряних суден були змушені підписувати нові контракти, що передбачають скорочення заробітної плати.

17 травня в Києві, в спробі захистити свої права, бортпровідники Wizz Air створили профспілку і 22 травня повідомили про це місцеве керівництво. Не відреагувавши на заяву і не визнавши профспілку, керівництво розгорнуло агресивну антипрофспілкову кампанію.

Керівництво Wizz Air на різних рівнях намагалося переконати співробітників, що членство у профспілці може тільки завдати шкоди їхньому здоров'ю, що київська база буде закрита і всіх звільнять, бо компанія не визнає профспілки. Місцеве керівництво забезпечило собі сильну підтримку юристів і подбало про поширення подібних чуток через деяких інструкторів і наближених до керівництва співробітників.

А вже в червні на зборах Генеральний директор Йожеф Вараді поставив вищому керівництву і співробітникам Wizz Air ультиматум: або ви припините профспілкову діяльність, або ми закриємо київську базу.

Антипрофспілкова активність досягла свого піку в кінці липня, коли були звільнені четверо співробітників, що працюють багато років в компанії і Wizz Air і входять до профспілки.

Всі докази ведуть до одного висновку - Wizz Air намагається використовувати COVID-19 в якості зручного приводу для погіршення умов праці і несправедливого звільнення членів профспілки.

На підтримку звільнених профспілкових активістів виступила Міжнародна федерація транспортників (ITF) і Європейська федерація транспортників (ETF), які звернулися до Wizz Air із закликом відновити співробітників в їх колишніх посадах, визнати профспілку і вступити в діалог з представниками робітників. У свою чергу, незаконно звільнені співробітники не мають наміру перестати боротися за свої права і докладають всіх можливих заходів для того, щоб відновити справедливість. Профспілка робітників морського транспорту України також висловлює підтримку профспілковійорганізації в їх боротьбі за свої права.

Більше новин з тегом #В світі

Данська модель ринку праці – принципи повної поваги

Данія – це розвинена країна, де поєднуються традиційні скандинавські цінності та сучасні інновації. Вона відома своєю високою продуктивністю, інвестиційною активністю та впровадженням зелених технологій.

ПРМТУ взяла участь у Конгресі Морської секції SEKO

ПРМТУ взяла участь у Конгресі Морської секції братської профспілки SEKO (Швеція). Лідери цієї профспілки одні з перших підтримали ПРМТУ з початку агресії росії.

Українські судновласники та українські моряки: спільні проблеми, що потребують термінового вирішення

Збройна агресія росії проти України та блокування українських морських портів вчергове оголила проблему фактично повної втрати Україною тоннажу суден, які експлуатуються під Державним прапором України.

Зустріч ПРМТУ у Парламенті Норвегії

Олег Григорюк, Голова ПРМТУ, зустрівся з Іне Марі Еріксен Сьорейде – Головою Комітету міжнародних зв'язків у Парламенті Норвегії, яка відігравала значні ролі в уряді Норвегії, зокрема, міністра закордонних справ з 2017 по 2021 рік. Вона також стала першою жінкою на цій посаді. Раніше Іне Марі обіймала посаду міністра оборони з 2013 по 2017 рік. Як член Консервативної партії, вона була обрана у 2005 році членом Парламенту від Осло.

Дякуємо за звернення!