Антипрофспілкова політика компанії Wizz Air

Відомо, що компанія Wizz Air славиться своєю антіпрофспілковою політикою. Генеральний директор Йожеф Вараді любить похвалитися цим, публічно заявляючи, що компанія покине будь-яку країну, де робітники спробують об'єднатися.

Недавні події на базі Wizz Air в Києві демонструють, що подібне антипрофспілкове відношення означає на практиці. Сформована з «доковідних» часів напружена робоча обстановка в компанії була посилена скороченнями під приводом пандемії, будучи, по суті, агресивною антипрофспілковою кампанією.

Все почалося в травні цього року, коли Wizz Air і низка інших європейських авіакомпаній під приводом COVID-19 почали погіршувати умови роботи своїх співробітників. Члени екіпажів повітряних суден були змушені підписувати нові контракти, що передбачають скорочення заробітної плати.

17 травня в Києві, в спробі захистити свої права, бортпровідники Wizz Air створили профспілку і 22 травня повідомили про це місцеве керівництво. Не відреагувавши на заяву і не визнавши профспілку, керівництво розгорнуло агресивну антипрофспілкову кампанію.

Керівництво Wizz Air на різних рівнях намагалося переконати співробітників, що членство у профспілці може тільки завдати шкоди їхньому здоров'ю, що київська база буде закрита і всіх звільнять, бо компанія не визнає профспілки. Місцеве керівництво забезпечило собі сильну підтримку юристів і подбало про поширення подібних чуток через деяких інструкторів і наближених до керівництва співробітників.

А вже в червні на зборах Генеральний директор Йожеф Вараді поставив вищому керівництву і співробітникам Wizz Air ультиматум: або ви припините профспілкову діяльність, або ми закриємо київську базу.

Антипрофспілкова активність досягла свого піку в кінці липня, коли були звільнені четверо співробітників, що працюють багато років в компанії і Wizz Air і входять до профспілки.

Всі докази ведуть до одного висновку - Wizz Air намагається використовувати COVID-19 в якості зручного приводу для погіршення умов праці і несправедливого звільнення членів профспілки.

На підтримку звільнених профспілкових активістів виступила Міжнародна федерація транспортників (ITF) і Європейська федерація транспортників (ETF), які звернулися до Wizz Air із закликом відновити співробітників в їх колишніх посадах, визнати профспілку і вступити в діалог з представниками робітників. У свою чергу, незаконно звільнені співробітники не мають наміру перестати боротися за свої права і докладають всіх можливих заходів для того, щоб відновити справедливість. Профспілка робітників морського транспорту України також висловлює підтримку профспілковійорганізації в їх боротьбі за свої права.

Більше новин з тегом #ITF

Під прицілом росії – не лише Україна, а й продовольча безпека світу

Генеральний секретар ІМО Арсеніо Домінгес звернувся до всіх залучених сторін з закликом до спільної роботи, «щоб забезпечити припинення актів насильства проти невинних моряків і судноплавства. Міжнародне судноплавство ніколи не має ставати жертвою геополітичних конфліктів», – заявив Генсек.

Профспілка розширює співробітництво

Нові привілеї для українських моряків

Коли життя змінюється за секунду: історія моряка, який здолав трагедію

Шість успішних контрактів у морі, впевнена кар'єра механіка і великі плани на майбутнє — життя Владислава Рябоконя розвивалося за чітким планом. Але одна аварія змінила все. Сьогодні він ділиться своєю історією подолання, сили духу та допомоги, яку отримав завдяки колегам та Профспілці.

$2 500 компенсації – ПРМТУ та ITF відстояли права українського моряка

До ПРМТУ звернувся моряк, який працював на судні, покритому колективною угодою ITF, з питанням щодо можливості отримання компенсації за дострокове переривання контракту судновласником.

Дякуємо за звернення!