Антипрофспілкова політика компанії Wizz Air

Відомо, що компанія Wizz Air славиться своєю антіпрофспілковою політикою. Генеральний директор Йожеф Вараді любить похвалитися цим, публічно заявляючи, що компанія покине будь-яку країну, де робітники спробують об'єднатися.

Недавні події на базі Wizz Air в Києві демонструють, що подібне антипрофспілкове відношення означає на практиці. Сформована з «доковідних» часів напружена робоча обстановка в компанії була посилена скороченнями під приводом пандемії, будучи, по суті, агресивною антипрофспілковою кампанією.

Все почалося в травні цього року, коли Wizz Air і низка інших європейських авіакомпаній під приводом COVID-19 почали погіршувати умови роботи своїх співробітників. Члени екіпажів повітряних суден були змушені підписувати нові контракти, що передбачають скорочення заробітної плати.

17 травня в Києві, в спробі захистити свої права, бортпровідники Wizz Air створили профспілку і 22 травня повідомили про це місцеве керівництво. Не відреагувавши на заяву і не визнавши профспілку, керівництво розгорнуло агресивну антипрофспілкову кампанію.

Керівництво Wizz Air на різних рівнях намагалося переконати співробітників, що членство у профспілці може тільки завдати шкоди їхньому здоров'ю, що київська база буде закрита і всіх звільнять, бо компанія не визнає профспілки. Місцеве керівництво забезпечило собі сильну підтримку юристів і подбало про поширення подібних чуток через деяких інструкторів і наближених до керівництва співробітників.

А вже в червні на зборах Генеральний директор Йожеф Вараді поставив вищому керівництву і співробітникам Wizz Air ультиматум: або ви припините профспілкову діяльність, або ми закриємо київську базу.

Антипрофспілкова активність досягла свого піку в кінці липня, коли були звільнені четверо співробітників, що працюють багато років в компанії і Wizz Air і входять до профспілки.

Всі докази ведуть до одного висновку - Wizz Air намагається використовувати COVID-19 в якості зручного приводу для погіршення умов праці і несправедливого звільнення членів профспілки.

На підтримку звільнених профспілкових активістів виступила Міжнародна федерація транспортників (ITF) і Європейська федерація транспортників (ETF), які звернулися до Wizz Air із закликом відновити співробітників в їх колишніх посадах, визнати профспілку і вступити в діалог з представниками робітників. У свою чергу, незаконно звільнені співробітники не мають наміру перестати боротися за свої права і докладають всіх можливих заходів для того, щоб відновити справедливість. Профспілка робітників морського транспорту України також висловлює підтримку профспілковійорганізації в їх боротьбі за свої права.

Більше новин з тегом #В світі

Під прицілом росії – не лише Україна, а й продовольча безпека світу

Генеральний секретар ІМО Арсеніо Домінгес звернувся до всіх залучених сторін з закликом до спільної роботи, «щоб забезпечити припинення актів насильства проти невинних моряків і судноплавства. Міжнародне судноплавство ніколи не має ставати жертвою геополітичних конфліктів», – заявив Генсек.

Нові можливості для моряків: допомога в оформленні кваліфікаційних документів

Юридичний консультаційний центр MTWTU LAW HUB безкоштовно супроводжує моряків, членів ПРМТУ на всіх етапах подачі та отримання кваліфікаційних документів.

Тіньовий флот рф: загроза для міжнародного судноплавства

За даними порталу War & Sanctions, російський тіньовий танкерний флот налічує 89 капітанів і 625 суден, які систематично порушують міжнародне морське право.

Ключові напрямки морської галузі у 2025 році: тіньовий флот, декарбонізація та геополітичний тиск

Низка нагальних питань, які цього року має вирішити світовий регулятор судноплавства.

Дякуємо за звернення!