Антипрофспілкова політика компанії Wizz Air

Відомо, що компанія Wizz Air славиться своєю антіпрофспілковою політикою. Генеральний директор Йожеф Вараді любить похвалитися цим, публічно заявляючи, що компанія покине будь-яку країну, де робітники спробують об'єднатися.

Недавні події на базі Wizz Air в Києві демонструють, що подібне антипрофспілкове відношення означає на практиці. Сформована з «доковідних» часів напружена робоча обстановка в компанії була посилена скороченнями під приводом пандемії, будучи, по суті, агресивною антипрофспілковою кампанією.

Все почалося в травні цього року, коли Wizz Air і низка інших європейських авіакомпаній під приводом COVID-19 почали погіршувати умови роботи своїх співробітників. Члени екіпажів повітряних суден були змушені підписувати нові контракти, що передбачають скорочення заробітної плати.

17 травня в Києві, в спробі захистити свої права, бортпровідники Wizz Air створили профспілку і 22 травня повідомили про це місцеве керівництво. Не відреагувавши на заяву і не визнавши профспілку, керівництво розгорнуло агресивну антипрофспілкову кампанію.

Керівництво Wizz Air на різних рівнях намагалося переконати співробітників, що членство у профспілці може тільки завдати шкоди їхньому здоров'ю, що київська база буде закрита і всіх звільнять, бо компанія не визнає профспілки. Місцеве керівництво забезпечило собі сильну підтримку юристів і подбало про поширення подібних чуток через деяких інструкторів і наближених до керівництва співробітників.

А вже в червні на зборах Генеральний директор Йожеф Вараді поставив вищому керівництву і співробітникам Wizz Air ультиматум: або ви припините профспілкову діяльність, або ми закриємо київську базу.

Антипрофспілкова активність досягла свого піку в кінці липня, коли були звільнені четверо співробітників, що працюють багато років в компанії і Wizz Air і входять до профспілки.

Всі докази ведуть до одного висновку - Wizz Air намагається використовувати COVID-19 в якості зручного приводу для погіршення умов праці і несправедливого звільнення членів профспілки.

На підтримку звільнених профспілкових активістів виступила Міжнародна федерація транспортників (ITF) і Європейська федерація транспортників (ETF), які звернулися до Wizz Air із закликом відновити співробітників в їх колишніх посадах, визнати профспілку і вступити в діалог з представниками робітників. У свою чергу, незаконно звільнені співробітники не мають наміру перестати боротися за свої права і докладають всіх можливих заходів для того, щоб відновити справедливість. Профспілка робітників морського транспорту України також висловлює підтримку профспілковійорганізації в їх боротьбі за свої права.

Більше новин з тегом #ITF

«Одна справа — знати, що профспілки існують, а зовсім інша — усвідомити їхню силу»

Координатор ITF у Німеччині про реалії життя моряків та нові виклики галузі

Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

У 2025 році кількість випадків залишення моряків зросла на 30%

Понад 2280 моряків були залишені на 222 суднах цього року з невиплатою заробітної плати в розмірі $13,1 млн і 30% зростанням кількості випадків порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Дякуємо за звернення!