«Повертайся додому»

Діти моряків звикли до довгої розлуки з батьками. Втім, розлука через війну - це інше. Моряк, член ПРМТУ, Дмитро Марінеску, як ніхто інший знає, що отримувати від сина листи «Повертайся додому» - це найголовніша мотивація боротися до Перемоги.

Дмитро не уявляє життя без моря та без своєї родини, але повномасштабне вторгнення змінило його плани – довелося взяти до рук зброю. Про неймовірну історію нашого моряка читайте далі.


Чому вирішили поєднати своє життя з морем?

У мене румунське прізвище - Марінеску. За історією Марінеско був моряком та першим ворогом Гітлера. Крім того, у мене морська сім'я: батько моряк і два його брати теж моряки. Можна сказати, що у нас пів екіпажу можна з родини зібрати. Ось я і вирішив піти в море. Професія моряка для мене це поклик серця. Для мене в морі спокійніше, ніж удома, тому що я точно знаю, що на мене чекає найближчі півроку або 4 місяці. А вдома, кожен день сюрприз.


Як для вас розпочалася війна?

23 лютого батько списався з рейсу, тому що у нього схопила підшлункова, і ввечері я зустрічав його в аеропорту. О 2 годині ми приїхали додому, у всіх настрій шикарний, а за кілька годин мене розбудила дружина і каже, що у нас «надзвичайний стан», а я відразу зрозумів - почалася війна. Я не тішив себе надіями, що це закінчиться через декілька днів, адже я готувався до цієї новини. Я коли був на судні, то в нас капітан був політологом. Саме він і розповідав, пояснював чого чекати. Усі його прогнози здійснилися.


Що було далі?

24 лютого - день, коли ти розумієш, хто справжній друг. У цій метушні мало було подбати лише про свою сім'ю, потрібно ще допомогти родинам друзів. Чоловікі у рейсі, а дружини з дітьми залишилися самі. Так, мені зателефонував мій товариш і попросив забрати свою старшу доньку з Білгород-Дністровського. Вона там у медучилищі вчиться. Їм о 7 ранку сказали виїхати з гуртожитку, а у студентів паніка почалася. Маршрутки забиті, виїхати нічим. Ось я і поїхав їй допомогти. Коли ми поверталися додому, то ми одні їхали в бік Одеси, всі інші машини їхали навпаки з міста. Ну, це зрозуміло, ніхто не знав, що буде.


Чому вирішили доєднатися до ЗСУ?

Це було моє усвідомлене рішення. Але, на жаль, я мобілізувався не відразу. Я на той момент навчався заочно в магістратурі НУ «ОМА». Так збіглося, що я закрив сесію і одразу приліт по Лощинівці біля Ізмаїла, ми там жили з сім'єю. І я зрозумів, часу чекати більше немає. Ось так я і мобілізувався. Адже мені потрібно захищати країну і разом із товаришами по службі вести її до Перемоги. Спочатку дружина була проти, але з часом прийняла моє рішення. Адже вона розуміє, що я це роблю для них, щоб у мого сина було майбутнє в Україні, щоб він зміг вчиться, працювати на батьківщині, а не на чужому континенті. Він до речі мені постійно надсилає листи разом із посилками. Пише, що сумує і що дуже чекає вдома з Перемогою.


Ваша головна мотивація?

Зараз я в Гвардії Наступу «Сталевий кордон». Головна мотивація - це моя родина. Можна навіть сказати, що це мій обов'язок перед ними, адже ми не повинні пропустити цю нечисть у наші краї. Потрібно зупинити їх там, де вони зараз.


Розкажіть про ваші відносини із ПРМТУ?

Із Профспілкою я знайомий давно. Мій тато член ПРМТУ. І він мені неодноразово розповідав про переваги. А потім я влаштувався працювати в компанію Wilson. І ось з цього вже почалася моя історія з Профспілкою. Перший раз я відчув, що таке «Разом ми – сила», коли тато списався з рейсу за станом здоров'я. І мені терміново потрібна була і матеріальна, і моральна підтримка. Саме ПРМТУ мене допомогла. Дякую вам величезне! Я не впорався б без вас.


Чи вже є плани що будете робити після Перемоги?

За морем сумую дуже. Усе б віддав, щоб зараз пакувати речі в рейс. Щойно закінчиться війна, я поїду до рідних. А потім одразу займуся пошуками роботи. На судні вже й відпочивати буду.

More news with tag #Seamen

Ukrainian Maritime Forum

The Marine Transport Workers’ Trade Union of Ukraine, with the support of the International Transport Workers’ Federation (ITF) and the State Service for maritime, inland waterway transport and shipping of Ukraine, has the honor to announce the Ukrainian Maritime Forum.

AMSA: Забезпечення добробуту моряків та контроль за умовами праці на суднах

Питання, пов'язані з дотриманням умов праці на суднах, залишаються однією з найбільш актуальних проблем у морській галузі.

Забезпечення відпочинку для екіпажу: рекомендації IFSMA для представників PSC

Міжнародна федерація асоціацій морських капітанів (IFSMA), Віце-президентом якої є Олег Григорюк, Голова ПРМТУ, звернулась до Люка Смолдреса, Генерального секретаря Паризького меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту (Paris MOU) стосовно передбачених вимог безпеки та впливу певних адміністративних процесів на екіпаж.

Why is the Dali ship crew still stuck on board in the Baltimore Harbor?

Two weeks after the Dali cargo ship crashed into the Francis Scott Key Bridge in Baltimore. The Key Bridge collapsed early morning on March 26, killing six people who had been working on the bridge.

Thank you for contacting us!