Нові «зручні прапори»: Домініка, Гамбія, Ніуе

ITF додала три нові прапори — Домініка, Гамбія та Ніуе — до свого багаторічного відкритого реєстру «зручних прапорів».

Ці три прапори були додані до переліку FOC на засіданні Керівної групи Комітету справедливої практики ITF, яке відбулося минулого тижня в Афінах, Греція, і зібрало профспілки моряків та докерів з усього світу.

З урахуванням цих доповнень загальна кількість прапорів FOC становить 48 країн.

«Ми стежили за суднами, що працювали під цими трьома прапорами цього року, і після проведення необхідної перевірки можемо підтвердити їх статус нових зручних прапорів», – сказав Стів Троусдейл, координатор інспекторату ITF.

«Якщо ви є державою прапора і стягуєте реєстраційні внески, то ви зобов'язані забезпечити дотримання прав моряків на суднах під вашим прапором – нехай не буде сумнівів, що ITF стежить за цим і що наша глобальна мережа інспекторів робитиме все можливе, щоб захистити моряків на цих суднах».

ITF визначає судно FOC як таке, що працює під прапором країни, яка не є його фактичним власником.

Гамбія: якщо у 2023 році у реєстрі не було жодного танкера, то на початку цього року їх стало понад 35, і цей реєстр тісно пов'язаний із «тіньовим флотом». Дослідження показали, що 99 % танкерів цього реєстру перебували під санкціями або, як вважається, перевозили товари, на які накладено санкції, хоча Гамбія зараз заявляє, що проводить перевірку реєстру.

Ніуе: реєстр працює з 2012 року, і за даними ITF, цього року підтверджене походження власників 59 суден переважно пов’язане з країнами Азії — Сінгапуром (16), Малайзією (2), Японією (2), Індонезією (7), Індією (1), Гонконгом (1) та Таїландом (1), а також із Нідерландами (1).

Домініка: із 43 суден реєстру власниками 30 є компанії з ОАЕ (7), Індії (7), Казахстану (3), Саудівської Аравії (2), США (2), Барбадосу (2) і Норвегії (2), а також Австралії (1), Кіпру (1), Фінляндії (1), Великобританії (1) та Гвінеї-Конакрі (1).

Морські профспілки ITF розробили комплекс заходів, спрямованих на встановлення мінімальних прийнятних стандартів для моряків, які працюють на суднах під прапором FOC, що становлять близько 30% від понад 100 000 суден торгового флоту, що експлуатуються в усьому світі.

Ці стандарти формують основу колективних угод ITF, які встановлюють заробітну плату та умови праці для екіпажів суден під прапором FOC незалежно від їхньої національності – трохи більше 47% всіх суден під прапором FOC охоплені колективними угодами ITF.

Дотримання угод ITF контролюється мережею з 130 інспекторів та контактних осіб ITF у понад 125 портах по всьому світу. Комітет справедливої практики ITF керує кампанією щодо FOC, яка була започаткована в Осло в 1948 році, включаючи додавання та вилучення держав прапора зі списку FOC.

More news with tag #ITF

THE BLACK SEA OF SHAME: HOW SUBSTANDARD SHIPPING TURNS SEAFARERS INTO HOSTAGES OF FLOATING COFFINS

On 12 October 2025, the Cameroon-flagged cargo ship EILEEN sank in the Black Sea near Bulgaria. Ten seafarers were rescued hours before the ship finally sank 140 nautical miles off Varna.

Підписано турецьку колективну угоду DAD-DER IBF

14 жовтня 2025 року у Стамбулі відбулася знакова подія – в рамках засідання Турецького спільного переговорного комітету була підписана нова колективна угода DAD-DER IBF на 2026-2027 роки.

Олег Григорюк представив план розвитку ITF-ETF Solidarity Fund

На черговому засіданні Виконавчого комітету Міжнародної федерації транспортників (ITF) Голова ПРМТУ Олег Григорюк представив план подальшої діяльності ITF-ETF Solidarity Fund.

Seafarers' Rights Protected by ITF and MTWTU

During the meeting in Bucharest, Ukrainian seafarers had the opportunity to talk to ITF Inspector in Ukraine Nataliya Yefrimenko.

Thank you for contacting us!