Корупція в морських портах: як MACN бореться з проблемою

Морська антикорупційна мережа (MACN), вкотре звертає увагу на часто ігнорований, але руйнівний рівень корупції, з яким стикаються моряки в портах по всьому світу.

В інтерв’ю BBC представники MACN поділилися історіями моряків, які регулярно стикаються з вимаганням цигарок, їжі або інших товарів, щоб забезпечити легке оформлення в портах.

Організація була заснована 11 років тому невеликою групою морських компаній, які мали на меті створити морську галузь без корупції. З того часу MACN виросла до понад 200 компаній по всьому світу, які спільно борються з цією проблемою.

MACN прагне до усунення всіх форм корупції в морських перевезеннях, впроваджуючи антикорупційні принципи та обмінюючись кращими практиками, а також співпрацюючи з урядовими та неурядовими організаціями.

В рамках своєї інформаційної кампанії вони нещодавно виступили на BBC, де обговорили проблему корупції на морському транспорті. MACN повідомила BBC, що за десять років існування організації вона отримала 61 000 повідомлень з більш ніж 1 000 портів у 150 країнах світу. Тільки за 2023 рік вони отримали 5 183 повідомлення.

Вони наголошують, що так звані «чайові» суперечать міжнародному антикорупційному законодавству. Офіційно судноплавні компанії забороняють подібну практику, але багато хто з моряків каже, що такі речі часто трапляються. Експерти припускають, що судноплавні компанії дивляться на це крізь пальці, зосереджені на дотриманні графіків.

Одним із найгірших випадків, про які розповіла організація, був інцидент із капітаном, якого під дулом пістолета забрали з судна за відмову віддати цигарки портовим чиновникам. Його утримували та звинуватили у «порушеннях положень», наклавши штраф.

Інші випадки були менш драматичними, як-от історія моряка, у якого портовий чиновник намагався забрати 5 кг сиру з продовольчих запасів. Вимагання саме їжі, напоїв, цигарок чи грошей, за словами моряків, трапляються надто часто. Деякі члени екіпажу бояться повідомляти про інциденти, побоюючись втратити роботу в галузі.

MACN повідомила ВВС, що співпрацює з урядами дев'яти країн у боротьбі з корумпованими чиновниками. Однак вони визнали ВВС, що попереду ще багато роботи в цьому напрямку. MACN заявила, що працює над тим, щоб допомогти компаніям зрозуміти ризики і розробити більш чітко сформульовану політику, яка допоможе боротися з корупцією.

Раніше MACN відвідувала Україну в рамках програми колективних дій та залучення зацікавлених сторін, зокрема зустрічалася з Профспілкою робітників морського транспорту України.

More news with tag #Seamen

Ukrainian Seafarers Working under the Danish Flag: From Signing the Collective Agreement to Renewing Cooperation Terms

Two years ago, the Marine Transport Workers’ Trade Union of Ukraine (MTWTU) and Danish Shipping signed a historic collective agreement that, for the first time, extended to Ukrainian officers and ratings working on vessels of the Danish International Ship Register (DIS).

THE BLACK SEA OF SHAME: HOW SUBSTANDARD SHIPPING TURNS SEAFARERS INTO HOSTAGES OF FLOATING COFFINS

On 12 October 2025, the Cameroon-flagged cargo ship EILEEN sank in the Black Sea near Bulgaria. Ten seafarers were rescued hours before the ship finally sank 140 nautical miles off Varna.

Український морський вечір у Сінгапурі об’єднав міжнародну спільноту навколо підтримки українських моряків

Вже втретє Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) спільно з Посольством України в Республіці Сінгапур, сінгапурськими морськими профспілками SMOU та SOS, а також Міжнародною радою морських судновласників (IMEC) та ASP провела Український морський захід у Сінгапурі.

Ukraine on the Path to Ratifying the MLC, 2006: Key Step Toward Strengthening Its International Standing

As part of the cooperation between the International Labour Organization (ILO), the Office for Coordination of European and Euro-Atlantic Integration, and the Marine Transport Workers' Trade Union of Ukraine (MTWTU), a Round Table “Steps of Ukraine towards ratification of the ILO Maritime Labour Convention, 2006 (MLC, 2006)” was held.

Thank you for contacting us!