Ключові напрямки морської галузі у 2025 році: тіньовий флот, декарбонізація та геополітичний тиск

Низка нагальних питань, які цього року має вирішити світовий регулятор судноплавства.

Під час свого виступу на прес-конференції 14 січня 2025 року, Генеральний секретар Арсеніо Домінгес підкреслив декілька пріоритетних напрямків на порядку денному Міжнародної морської організації (ІМО), яка розпочинає свій щільний робочий графік на 2025 рік.

За словами Домінгеса, 176 держав-членів ІМО продовжують працювати разом над пошуком рішень глобальних викликів, що впливають на морський сектор.

Тіньовий флот

Він підкреслив зростаюче занепокоєння щодо «темного флоту» або «тіньового флоту», який не дотримується правил безпеки або екологічних норм, уникає витрат на страхування або займається іншою незаконною діяльністю.

Домінгес наголосив: «Питання субстандартного судноплавства стоїть на порядку денному ІМО вже багато років. Жодне судно, яке не відповідає необхідним стандартам ІМО, не повинно працювати в морі. Саме тому ми посилюємо технічне співробітництво та розбудову потенціалу держав-членів [для ефективного дотримання правил ІМО]».

Хоча ІМО не накладає санкцій, вона слідує санкціям, встановленим Радою Безпеки ООН.

Генеральний секретар закликав усі держави-члени виконувати свої зобов'язання як учасники договорів ІМО відповідно до резолюції, прийнятої Асамблеєю ІМО в грудні 2023 року. Це питання буде додатково обговорено на наступній сесії Юридичного комітету ІМО (24-28 березня 2025 року).

Червоне море

ІМО підтвердила повідомлення про щонайменше 69 нападів на міжнародне судноплавство в районі Червоного моря, що сталися в період з листопада 2023 року по листопад 2024 року. З листопада 2024 року до ІМО не надходило жодного повідомлення. Ці незаконні та невиправдані напади призвели до масштабних наслідків для галузі та світової економіки.

Декарбонізація судноплавства

Генеральний секретар надав оновлену інформацію про поточні переговори щодо нового комплексу обов'язкових правил, спрямованих на скорочення парникових газів з суден і досягнення нульового рівня викидів у судноплавстві до 2050 року або приблизно до цього часу.

Ці заходи включають глобальний стандарт суднового палива та глобальний механізм ціноутворення на викиди парникових газів з суден. Очікується, що вони будуть прийняті під час позачергової сесії Комітету з захисту морського середовища, запланованої на 13-17 жовтня 2025 року.

«Ми залишаємося на правильному шляху і продовжуємо просуватися вперед», — зазначив Домінгес.

Інші ключові питання

Сесія охопила цілу низку тем, включаючи залишення моряків і криміналізацію, захист океану, утилізацію суден і різноманіття в морському секторі.

More news with tag #Seamen

Олег Григорюк — новий голова SCOCEEN

На засіданні Комітету моряків Східної, Центральної Європи та Норвегії (SCOCEEN) було ухвалено рішення обрати головою Комітету очільника Профспілки робітників морського транспорту України (ПРМТУ) — Олега Григорюка.

Глобальна кампанія ITF проти «зручних» прапорів та портів

Після роботи Комітету секції моряків ITF у Барселоні відбулися засідання Керівної групи Комітету справедливої практики (Fair Practices Committee Steering Group, FPCSG).

Важливі міжнародні рішення для українських транспортників

У Барселоні відбулися важливі зустрічі в межах діяльності Міжнародної федерації транспортників (ITF). Засідання Комітету секції моряків ITF передувало зустрічі Керівної групи Комітету справедливої практики ITF.

Перевірене партнерство: шведські колеги поруч з ПРМТУ з перших днів війни

У Швеції відбувся Конгрес профспілки SEKO, яка об’єднує працівників сфери послуг та комунікацій. За результатами голосування, Президенткою організації знову обрано Габріелу Лавеккіа, яка очолює SEKO з 2021 року.

Thank you for contacting us!