Ключові напрямки морської галузі у 2025 році: тіньовий флот, декарбонізація та геополітичний тиск

Низка нагальних питань, які цього року має вирішити світовий регулятор судноплавства.

Під час свого виступу на прес-конференції 14 січня 2025 року, Генеральний секретар Арсеніо Домінгес підкреслив декілька пріоритетних напрямків на порядку денному Міжнародної морської організації (ІМО), яка розпочинає свій щільний робочий графік на 2025 рік.

За словами Домінгеса, 176 держав-членів ІМО продовжують працювати разом над пошуком рішень глобальних викликів, що впливають на морський сектор.

Тіньовий флот

Він підкреслив зростаюче занепокоєння щодо «темного флоту» або «тіньового флоту», який не дотримується правил безпеки або екологічних норм, уникає витрат на страхування або займається іншою незаконною діяльністю.

Домінгес наголосив: «Питання субстандартного судноплавства стоїть на порядку денному ІМО вже багато років. Жодне судно, яке не відповідає необхідним стандартам ІМО, не повинно працювати в морі. Саме тому ми посилюємо технічне співробітництво та розбудову потенціалу держав-членів [для ефективного дотримання правил ІМО]».

Хоча ІМО не накладає санкцій, вона слідує санкціям, встановленим Радою Безпеки ООН.

Генеральний секретар закликав усі держави-члени виконувати свої зобов'язання як учасники договорів ІМО відповідно до резолюції, прийнятої Асамблеєю ІМО в грудні 2023 року. Це питання буде додатково обговорено на наступній сесії Юридичного комітету ІМО (24-28 березня 2025 року).

Червоне море

ІМО підтвердила повідомлення про щонайменше 69 нападів на міжнародне судноплавство в районі Червоного моря, що сталися в період з листопада 2023 року по листопад 2024 року. З листопада 2024 року до ІМО не надходило жодного повідомлення. Ці незаконні та невиправдані напади призвели до масштабних наслідків для галузі та світової економіки.

Декарбонізація судноплавства

Генеральний секретар надав оновлену інформацію про поточні переговори щодо нового комплексу обов'язкових правил, спрямованих на скорочення парникових газів з суден і досягнення нульового рівня викидів у судноплавстві до 2050 року або приблизно до цього часу.

Ці заходи включають глобальний стандарт суднового палива та глобальний механізм ціноутворення на викиди парникових газів з суден. Очікується, що вони будуть прийняті під час позачергової сесії Комітету з захисту морського середовища, запланованої на 13-17 жовтня 2025 року.

«Ми залишаємося на правильному шляху і продовжуємо просуватися вперед», — зазначив Домінгес.

Інші ключові питання

Сесія охопила цілу низку тем, включаючи залишення моряків і криміналізацію, захист океану, утилізацію суден і різноманіття в морському секторі.

More news with tag #Seamen

День моряка 2025: нульова толерантність до насильства і домагань у морській галузі

«Нам потрібне безпечне середовище для всіх»: глобальна кампанія IMO проти булінгу на морі

ITF викриває фіктивну профспілку, яка наражає моряків на небезпеку по всьому світу

Судноплавні компанії, фінансисти і уряди по всьому світу закликають розірвати зв'язки з фіктивною профспілкою ISU-Lanibra.

ХДМА: 14 років у статусі академії та майже два століття освітньої традиції

У Морському юніон центрі відбулося урочисте відзначення 14-ї річниці з дня надання Херсонській державній морській академії статусу академії. Історія закладу налічує майже два століття — це роки формування поколінь фахівців, відданих морській справі.

ITF: Кількість покинутих моряків у 2025 році може перевищити рекорд 2024-го

Згідно з новими даними, опублікованими Міжнародною федерацією транспортників (ITF), кількість випадків залишення суден зросла майже на 33% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Thank you for contacting us!