Ключові напрямки морської галузі у 2025 році: тіньовий флот, декарбонізація та геополітичний тиск

Низка нагальних питань, які цього року має вирішити світовий регулятор судноплавства.

Під час свого виступу на прес-конференції 14 січня 2025 року, Генеральний секретар Арсеніо Домінгес підкреслив декілька пріоритетних напрямків на порядку денному Міжнародної морської організації (ІМО), яка розпочинає свій щільний робочий графік на 2025 рік.

За словами Домінгеса, 176 держав-членів ІМО продовжують працювати разом над пошуком рішень глобальних викликів, що впливають на морський сектор.

Тіньовий флот

Він підкреслив зростаюче занепокоєння щодо «темного флоту» або «тіньового флоту», який не дотримується правил безпеки або екологічних норм, уникає витрат на страхування або займається іншою незаконною діяльністю.

Домінгес наголосив: «Питання субстандартного судноплавства стоїть на порядку денному ІМО вже багато років. Жодне судно, яке не відповідає необхідним стандартам ІМО, не повинно працювати в морі. Саме тому ми посилюємо технічне співробітництво та розбудову потенціалу держав-членів [для ефективного дотримання правил ІМО]».

Хоча ІМО не накладає санкцій, вона слідує санкціям, встановленим Радою Безпеки ООН.

Генеральний секретар закликав усі держави-члени виконувати свої зобов'язання як учасники договорів ІМО відповідно до резолюції, прийнятої Асамблеєю ІМО в грудні 2023 року. Це питання буде додатково обговорено на наступній сесії Юридичного комітету ІМО (24-28 березня 2025 року).

Червоне море

ІМО підтвердила повідомлення про щонайменше 69 нападів на міжнародне судноплавство в районі Червоного моря, що сталися в період з листопада 2023 року по листопад 2024 року. З листопада 2024 року до ІМО не надходило жодного повідомлення. Ці незаконні та невиправдані напади призвели до масштабних наслідків для галузі та світової економіки.

Декарбонізація судноплавства

Генеральний секретар надав оновлену інформацію про поточні переговори щодо нового комплексу обов'язкових правил, спрямованих на скорочення парникових газів з суден і досягнення нульового рівня викидів у судноплавстві до 2050 року або приблизно до цього часу.

Ці заходи включають глобальний стандарт суднового палива та глобальний механізм ціноутворення на викиди парникових газів з суден. Очікується, що вони будуть прийняті під час позачергової сесії Комітету з захисту морського середовища, запланованої на 13-17 жовтня 2025 року.

«Ми залишаємося на правильному шляху і продовжуємо просуватися вперед», — зазначив Домінгес.

Інші ключові питання

Сесія охопила цілу низку тем, включаючи залишення моряків і криміналізацію, захист океану, утилізацію суден і різноманіття в морському секторі.

More news with tag #In World

Відзнака плідної співпраці

Профспілка робітників морського транспорту України вже третій рік активно підтримує українських курсантів у співпраці з Литовською морською академією. Спільні освітні ініціативи відкрили для молодих моряків нові можливості для навчання та працевлаштування.

russian crews on Norwegian ships: disgraceful practice that must stop

Despite the sanctions imposed on russia for its aggression on Ukraine, some European companies and maritime workers continue to cooperate with the aggressor state. This situation raises deep concern and outrage in the international maritime community.

Meetings in Lithuania: support for Ukrainian cadets

This week, the MTWTU is holding meetings with cadets of the Kherson State Maritime Academy, who are also studying at the Lithuanian Maritime Academy.

Опитування ITF

Ваш голос має значення!

Thank you for contacting us!