Панама та Ліберія змагаються за звання найбільшої держави прапора

Панама і Ліберія змагаються за звання країни, під чиїм прапором зареєстровано найбільше суден.

У липні компанія Clarkson Research опублікувала своє аналітичне дослідження ринку, і вперше виявилося, що Ліберія вирвалася вперед за показником загальної валової місткості майже на один відсоток (246,5 млн тонн). Однак Ліберія залишилася позаду за кількістю суден - трохи понад 5 000 проти більш ніж 8 200 суден у реєстрі Панами.

У міру загострення конкуренції обидві держави прапора вживають заходів для зміцнення своїх позицій і реагування на нові виклики, що постають перед судновласниками.

Панама зазначила, що в рамках модернізації вона проводить «чистку» реєстру. Ще з 2021 року з панамського реєстру було вилучено 216 суден, які порушили міжнародні стандарти, ще 97 риболовецьких суден зараз перебувають у процесі виключення з реєстру.

Судновий реєстр Панами, який вже 20 років поспіль є найбільшим у світі за кількістю, складається зі старих суден. Середній вік, за підрахунками, становить понад 19 років, тоді як у випадку з ліберійським прапором середній вік становить менше ніж 13 років.

Панама вважає вік свого флоту однією з причин, чому Паризький меморандум про взаєморозуміння нещодавно вніс прапор Панами до так званого «сірого» списку.

Морадміністрація Панами підкреслює, що протягом останніх чотирьох років вони зосередилися на модернізації реєстру. Вони працювали з урядовцями над спрощенням адміністрування, підкреслюючи, що досягли високих показників ефективності.

Ліберія також прийняла низку нових законів і процедурних удосконалень.

Обидві держави прапора інвестують у свої системи, наголошуючи на впровадженні широкого спектра нових технологій і процесів, щоб допомогти судновласникам впоратися з майбутніми змінами в нормативних актах, спрямованих насамперед на викиди й навколишнє середовище, а також на посилення уваги до перевірок і дотримання вимог з боку контролюючих органів після перерви, викликаної пандемією.

Конкуренція між Панамою та Ліберією продовжиться, однак обидва прапори залишатимуться значно попереду інших держав прапора. Маршаллові острови посідають третє місце з 12-відсотковою часткою ринку. Китай обійшов Грецію як країну з найбільшою кількістю судновласників і в найближчі кілька років, ймовірно, старі судна будуть замінюватися новими, оскільки оператори прагнуть до більшої ефективності та зниження викидів, щоб відповідати новим галузевим стандартам IMO, які набули чинності в цьому році.

Більше новин з тегом #В світі

«Одна справа — знати, що профспілки існують, а зовсім інша — усвідомити їхню силу»

Координатор ITF у Німеччині про реалії життя моряків та нові виклики галузі

Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

Позиція ПРМТУ щодо листа Національного альянсу солідарності «НАС – 25 МІЛЬЙОНІВ»

Шановні члени Профспілки та партнери!

Мобінг на роботі — сигнал для перевірки: що зміниться з жовтня

02 липня 2025 року набрав чинності Закон України «Про внесення зміни до частини першої статті 16 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» щодо проведення перевірок з питань вчинення мобінгу (цькування)» № 4352-IX від 15.04.2025 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4352-20#Text).

Дякуємо за звернення!