Панама та Ліберія змагаються за звання найбільшої держави прапора

Панама і Ліберія змагаються за звання країни, під чиїм прапором зареєстровано найбільше суден.

У липні компанія Clarkson Research опублікувала своє аналітичне дослідження ринку, і вперше виявилося, що Ліберія вирвалася вперед за показником загальної валової місткості майже на один відсоток (246,5 млн тонн). Однак Ліберія залишилася позаду за кількістю суден - трохи понад 5 000 проти більш ніж 8 200 суден у реєстрі Панами.

У міру загострення конкуренції обидві держави прапора вживають заходів для зміцнення своїх позицій і реагування на нові виклики, що постають перед судновласниками.

Панама зазначила, що в рамках модернізації вона проводить «чистку» реєстру. Ще з 2021 року з панамського реєстру було вилучено 216 суден, які порушили міжнародні стандарти, ще 97 риболовецьких суден зараз перебувають у процесі виключення з реєстру.

Судновий реєстр Панами, який вже 20 років поспіль є найбільшим у світі за кількістю, складається зі старих суден. Середній вік, за підрахунками, становить понад 19 років, тоді як у випадку з ліберійським прапором середній вік становить менше ніж 13 років.

Панама вважає вік свого флоту однією з причин, чому Паризький меморандум про взаєморозуміння нещодавно вніс прапор Панами до так званого «сірого» списку.

Морадміністрація Панами підкреслює, що протягом останніх чотирьох років вони зосередилися на модернізації реєстру. Вони працювали з урядовцями над спрощенням адміністрування, підкреслюючи, що досягли високих показників ефективності.

Ліберія також прийняла низку нових законів і процедурних удосконалень.

Обидві держави прапора інвестують у свої системи, наголошуючи на впровадженні широкого спектра нових технологій і процесів, щоб допомогти судновласникам впоратися з майбутніми змінами в нормативних актах, спрямованих насамперед на викиди й навколишнє середовище, а також на посилення уваги до перевірок і дотримання вимог з боку контролюючих органів після перерви, викликаної пандемією.

Конкуренція між Панамою та Ліберією продовжиться, однак обидва прапори залишатимуться значно попереду інших держав прапора. Маршаллові острови посідають третє місце з 12-відсотковою часткою ринку. Китай обійшов Грецію як країну з найбільшою кількістю судновласників і в найближчі кілька років, ймовірно, старі судна будуть замінюватися новими, оскільки оператори прагнуть до більшої ефективності та зниження викидів, щоб відповідати новим галузевим стандартам IMO, які набули чинності в цьому році.

More news with tag #In World

ПРМТУ на European Shipping Summit 2025

Профспілка робітників морського транспорту України взяла участь у European Shipping Summit 2025, що об’єднав представників моряків, шиппінгу та урядів країн Європи.

Під прицілом росії – не лише Україна, а й продовольча безпека світу

Генеральний секретар ІМО Арсеніо Домінгес звернувся до всіх залучених сторін з закликом до спільної роботи, «щоб забезпечити припинення актів насильства проти невинних моряків і судноплавства. Міжнародне судноплавство ніколи не має ставати жертвою геополітичних конфліктів», – заявив Генсек.

New Opportunities for Seafarers: Assistance in Obtaining Qualification Documents

The legal consulting centre MTWTU LAW HUB provides free of charge support to seafarers, MTWTU members, at all stages of submitting and receiving qualification documents.

Тіньовий флот рф: загроза для міжнародного судноплавства

За даними порталу War & Sanctions, російський тіньовий танкерний флот налічує 89 капітанів і 625 суден, які систематично порушують міжнародне морське право.

Thank you for contacting us!