Тисячі моряків на круїзних судах залишаються в морі

Тисячі моряків, зайнятих на круїзних суднах, все ще залишаються в морі, оскільки порти відмовляють суднам в швартуванні через обмежувальні заходи, що прийняті для стримування поширення коронавирусу.

За оцінками Міжнародної федерації транспортників (ITF), в даний час на лініях знаходяться близько 314 з 385 круїзних суден, які належать і експлуатуються основними круїзними лініями. На борту багатьох з них знаходяться сотні моряків, оскільки уряди не дозволяють їм висадку і транзит через свої порти і аеропорти для репатріації.

«На борту суден, які в морі, як і раніше знаходиться приблизно 6000 пасажирів, які, як очікується, зможуть зійти на берег тільки у кінці квітня. Деякі члени нашої команди не можуть повернутися додому, тому ми і далі будемо забезпечувати їх їжею і житлом», - йдеться в заяві корпорації Carnival від 31 березня.

Гігант круїзної індустрії сильно постраждав від триваючої пандемії, що змушує його скасовувати рейси і боротися зі зростаючим числом інфекцій на його суднах, в тому числі Diamond Princess, Grand Princess, а також Zaandam, Costa Luminosa, Costa Magica і Costa Favolosa.

Після кількох днів пошуків порту для стикування Zaandam почав висадку пасажирів в порту Еверглейдс, штат Флорида.

Costa Magica і Costa Favolosa стоять на якорі біля порту Майамі і працюють з береговою охороною США, щоб полегшити медичну евакуацію.

Однак у більшості випадків, навіть після висадки пасажирів, члени екіпажу залишаються на борту круїзних лайнерів.

За оцінками Морського союзу Австралії (MUA), на борту 11 іноземних круїзних суден у водах Австралії знаходяться до 11 000 іноземних робітників.

Профспілка заявила, що стурбована триваючою нездатністю галузі допомогти робітникам повернутися до своїх країн.

«Тяжке становище тисяч членів екіпажу на борту іноземних круїзних лайнерів, які стоять на якорі в австралійських водах, - це гуманітарна криза, що виникає, та яка вимагає негайних дій уряду», - сказав національний секретар MUA і президент ITF Педді Крамлін.

«Уряд Австралії має терміново забезпечити всі необхідні заходи для безпечної репатріації всіх членів екіпажу в їх рідні країни.

Екіпажі таких суден повинні бути перевірені на наявність COVID-19, судна стерилізовані відповідно до найвищих австралійських стандартів, після чого членам екіпажу буде дозволено зійти на берег через австралійські порти і вилетіти назад до своїх країн за рахунок своїх роботодавців.

Всі витрати на переїзд, поїздки та медичні витрати повинні покриватися міжнародними круїзними компаніями, такими як P&O, Carnival і Royal Caribbean».

Координатор ITF в Австралії Дін Саммерс заявив, що триваюча криза в значній мірі пов'язана з практикою реєстрації суден під зручним прапором, що змушує екіпажі залежати від таких країн, як Панама, Багамські Острови і Ліберія, для доставки основних продуктів харчування, палива і медикаментів.

Профспілки моряків, що входять до Міжнародної федерації транспортників, працюють з ITF та її соціальними партнерами, щоб репатріювати моряків. Але, на жаль, введені урядами обмеження на поїздки все ускладнюють.

«Це нестабільна ситуація, - сказав голова Цільовий групи ITF з круїзного судноплавства Йохан Ойен. - Уряди повинні «чинити правильно» і забезпечувати, щоб тисячі чоловіків і жінок, які надавали свої послуги пасажирам круїзного флоту світу, могли повернутися додому».

Більше новин з тегом #Моряки

Український морський вечір у Сінгапурі об’єднав міжнародну спільноту навколо підтримки українських моряків

Вже втретє Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) спільно з Посольством України в Республіці Сінгапур, сінгапурськими морськими профспілками SMOU та SOS, а також Міжнародною радою морських судновласників (IMEC) та ASP провела Український морський захід у Сінгапурі.

Україна на шляху до ратифікації MLC, 2006: важливий крок до зміцнення позицій на міжнародній арені

У рамках співпраці Міжнародної організації праці (МОП), Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції та Профспілки робітників морського транспорту України (ПРМТУ), відбувся круглий стіл на тему «Кроки України до ратифікації Конвенції МОП про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006)».

Підписано турецьку колективну угоду DAD-DER IBF

14 жовтня 2025 року у Стамбулі відбулася знакова подія – в рамках засідання Турецького спільного переговорного комітету була підписана нова колективна угода DAD-DER IBF на 2026-2027 роки.

Олег Григорюк представив план розвитку ITF-ETF Solidarity Fund

На черговому засіданні Виконавчого комітету Міжнародної федерації транспортників (ITF) Голова ПРМТУ Олег Григорюк представив план подальшої діяльності ITF-ETF Solidarity Fund.

Дякуємо за звернення!