Судновласник Саудівської Аравії – банкрут. Морська влада Бахрейну дивиться крізь пальці

Моряки намагаються вижити після того, як компанія Саудівської Аравії їх покинула на кількох суднах, зареєстрованих у Бахрейні

Міжнародна федерація транспортників (ITF) отримала багато повідомлень про невиплату зарплати від окремих моряків, які працюють на восьми суднах, що належать Hadi H Al Hamman Establishment.

Компанія, яка серед своїх клієнтів має Saudi Aramco і купувала нові судна ще у 2018 році, в деяких випадках не платила морякам понад п'ять місяців. Один моряк повідомив про небезпечно низький запас їжі, води та палива:

«До цього часу я не отримував зарплати [протягом 5 місяців], і я хотів би повідомити вам, що у нас постійно не вистачає їжі та палива, ми весь час страждаємо… Будь ласка, мені потрібна ваша підтримка»

ITF побоюється загострення проблеми на 35 суднах компанії, тому додала компанію Hadi H Al Hamman до Індексу порушень прав моряків – нового індексу, який містить перелік тих, хто заперечує та порушує основні людські та профспілкові права моряків.

Ви можете переглянути списки за посиланням, обравши у пошуку відповідну країну: https://www.itfseafarers.org/en/issues/seafarers-breach-of-rights

«Оскільки залучено так багато суден однієї компанії, здається ймовірним, що власники зазнали певних фінансових труднощів», — сказав Стів Троусдейл, координатор інспекторів ITF.

«Але це неприйнятно для менеджерів використовувати зарплату моряків, щоб скоротити їхні витрати. Вони грають життям людей, і не лише самих моряків, а і їхніх родин, які залежать від їхніх зарплат».

ITF засуджує практику обмеження оплати праці як спосіб управління фінансами судноплавства. Троусдейл зазначає, що згідно з міжнародним правом – Конвенцією про працю в морському судноплавстві 2006 року з поправками (MLC) – моряки повинні отримувати заробітну плату принаймні один раз на місяць, а екіпажі які мають заборгованість за два або більше місяців або не забезпечуються достатньою кількістю їжі, води й палива вважаються залишеними, що повинно викликати певні дії з боку страховиків і держави прапора судна (країни, де зареєстроване судно).

«Якщо ви не платите своїм екіпажам, ви вже банкрот, як фінансово, так і морально», — сказав Троусдейл.

Більшість суден Hadi H Al Hamman Establishment зареєстровані в Бахрейні – державі, яка не ратифікувала MLC. Хоча інспектори ITF інформували морську владу Бахрейну про кожен випадок залишення, жодних практичних дій для притягнення власників до відповідальності вжито не було.

«Бахрейн несе відповідальність за зареєстровані ним судна, в тому числі за заробітну плату, умови праці в цілому та добробут екіпажу. У них є повноваження притягнути цю компанію до відповідальності, але вони нічого не зробили, щоб допомогти», – сказав Мохамед Аррачеді, координатор мережі ITF проти зручних прапорів у країнах Арабського світу та Ірану.

«Те, що Бахрейн є однією з небагатьох країн у світі, яка не ратифікувала MLC, є сигналом зневаги до прав працівників», — додав він. Відмова ратифікувати MLC означає, що моряки на борту суден, зареєстрованих у Бахрейні, позбавлені основних засобів захисту, які містяться в конвенції, відомій як Білль про права моряків.

ITF також зв'язалася з Gard, яка забезпечує фінансове забезпечення цих суден. У разі залишення цей вид страхування має виплатити морякам втрачену зарплату за чотири місяці та покрити витрати на повернення їх додому. Аррачеді пояснює, що якщо Hadi H Al Hamman Establishment негайно не виконає свої договірні зобов’язання перед екіпажем, ITF намагатиметься активувати фінансове забезпечення, що покриває судна, якщо таке покриття є.


Щоб не опинитися на покинутому судні через недобросовісних посередників у працевлаштуванні, його можна перевірити заздалегідь за посиланням: https://www.ilo.org/dyn/seafarers/seafarersBrowse.... або звернутися до ПРМТУ. Щоб оперативно отримати відповідь на всі питання, ви можете скористатися чат-ботом Профспілки: https://wep.wf/uvmj7n


https://www.itfseafarers.org/en/news/saudi-ship-owner-morally-bankrupt-bahrain-maritime-authorities-look-other-way?fbclid=IwAR14h3vn88zB--d6iPGST94b4aureFPos0up_r-rcEhoUQkrutuq6rM6Fd4

Більше новин з тегом #В світі

Ексклюзив Shipping Intel: Голова ПРМТУ Олег Григорюк про війну, міжнародну підтримку та допомогу морякам

Олег Григорюк - видатний діяч у глобальному руху захисту прав морських робітників, Голова Профспілки робітників морського транспорту України.

Підтримка українських працівників морського транспорту: захист прав та допомога

Голова ПРМТУ Олег Григорюк зустрівся із Постійним представником України при ООН та інших міжнародних організаціях у Женеві Євгенією Філіпенко. Основна увага була зосереджена на питаннях підтримки українських працівників морського транспорту та захисту їхніх прав як в Україні, так і за її межами.

Шлях до європейської інтеграції через партнерство

Профспілка робітників морського транспорту України продовжує активно співпрацювати з міжнародними партнерами, зокрема Консультативною місією Європейського Союзу (КМЄС), задля вирішення нагальних питань морської галузі.

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Дякуємо за звернення!