Права та дії українських моряків на суднах, які прямують до портів рф

Спільна заява ITF та JNG: Занепокоєння щодо заходу українських моряків у російські порти та територіальні води

Декілька тижнів тому в мережі з'явилась копія розпорядження уряду рф щодо тимчасової заборони в'їзду громадян України на територію росії з території третіх країн. ПРМТУ швидко зреагувала та доклала зусиль, щоб зрозуміти, як це може вплинути на моряків, які працюють на суднах під міжнародними прапорами та можуть заходити в російські порти.


Огляд юристів даного розпорядження, разом зі зверненням та закликом до сприяння, ПРМТУ подала до ITF та IMEC та невдовзі отримала відповідь у вигляді спільної заяви, в якій надано рекомендації щодо дій компаній-судновласників у разі необхідності заходу судна з українськими моряками, що працюють на борту, в російські порти, а також роз'яснення українським морякам їх прав у таких ситуаціях.


Таким чином, для забезпечення захисту українських моряків, Спільна переговорна група роботодавців (JNG) має застерігати свої компанії від відправки моряків-українців в російські порти. Окрім цього, роботодавці повинні повідомляти всіх українських моряків про те, що судно планує зайти в російські територіальні води та/або порти росії, а також надавати морякам право відмовитися від рейсу з правом на репатріацію за рахунок компанії та, за певних обставин, отримання компенсації в розмірі максимум 2 місячних базових ставок.


Так, ITF та JNG погодили:


  • Якщо судно прямує до будь-якого російського порту та/або територіальних вод, український моряк має право вимагати репатріацію за рахунок компанії. За час перебування в дорозі моряку виплачується базова ставка, а також забезпечується харчування та проживання, необхідне до повернення додому або до початкового місця найму на контракт.


  • Компанія має докладати всіх зусиль, щоб після списання моряка за такими умовами, впродовж 30 днів, надати йому можливість продовжити допрацювати за початковими умовами контракту, або запропонувати новий трудовий договір.


  • Якщо моряк не повертається на роботу протягом 30 днів після дати повернення на батьківщину або початкове місце найму, Компанія виплачує моряку компенсацію:
- Якщо до закінчення мінімального терміну дії контракту залишилося 2 місяці або більше, компенсація становить 2-місячну базову заробітну плату.
- Якщо до закінчення мінімального терміну дії контракту залишилося менше ніж 2 місяці, компенсація виплачується пропорційно цьому строку виходячи з рівня базової ставки.


Із заявою можна ознайомитись на сайті ITF:

https://www.itfglobal.org/en/news/joint-statement-itf-and-jng-concerns-regarding-ukrainian-seafarers-entering-russian-ports

Більше новин з тегом #В світі

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Молодіжна конференція на Конгресі МФТ: Ключові питання

Сьогодні, 18 жовтня, в рамках Конгресу ITF в Марракеші відбулася Молодіжна конференція. Сесія була присвячена розробці тa затвердженню п'ятирічного стратегічного плану.

Реалії та виклики для ПРМТУ в умовах війни в Україні: Олег Григорюк в інтерв'ю норвезькому виданню FriFagbevegelse

Під час війни робота Профспілки робітників морського транспорту України набула нових масштабів і значення. Моряки та портовики, що працюють під загрозою ракетних ударів, щодня стикаються з небезпекою та невизначеністю. Портова інфраструктура постійно зазнає атак, але ПРМТУ продовжує підтримувати своїх спілчан як в Україні, так і за кордоном, водночас дякуючи міжнародним партнерам за допомогу.

Золота нагорода ITF за захист інтересів транспортників

На 46-му Конгресі ITF Михайло Кірєєв, перший заступник Голови ПРМТУ, був удостоєний Золотої нагороди, що символізує визнання його непохитної відданості справі працівників транспорту в усьому світі.

Дякуємо за звернення!