Права та дії українських моряків на суднах, які прямують до портів рф

Спільна заява ITF та JNG: Занепокоєння щодо заходу українських моряків у російські порти та територіальні води

Декілька тижнів тому в мережі з'явилась копія розпорядження уряду рф щодо тимчасової заборони в'їзду громадян України на територію росії з території третіх країн. ПРМТУ швидко зреагувала та доклала зусиль, щоб зрозуміти, як це може вплинути на моряків, які працюють на суднах під міжнародними прапорами та можуть заходити в російські порти.


Огляд юристів даного розпорядження, разом зі зверненням та закликом до сприяння, ПРМТУ подала до ITF та IMEC та невдовзі отримала відповідь у вигляді спільної заяви, в якій надано рекомендації щодо дій компаній-судновласників у разі необхідності заходу судна з українськими моряками, що працюють на борту, в російські порти, а також роз'яснення українським морякам їх прав у таких ситуаціях.


Таким чином, для забезпечення захисту українських моряків, Спільна переговорна група роботодавців (JNG) має застерігати свої компанії від відправки моряків-українців в російські порти. Окрім цього, роботодавці повинні повідомляти всіх українських моряків про те, що судно планує зайти в російські територіальні води та/або порти росії, а також надавати морякам право відмовитися від рейсу з правом на репатріацію за рахунок компанії та, за певних обставин, отримання компенсації в розмірі максимум 2 місячних базових ставок.


Так, ITF та JNG погодили:


  • Якщо судно прямує до будь-якого російського порту та/або територіальних вод, український моряк має право вимагати репатріацію за рахунок компанії. За час перебування в дорозі моряку виплачується базова ставка, а також забезпечується харчування та проживання, необхідне до повернення додому або до початкового місця найму на контракт.


  • Компанія має докладати всіх зусиль, щоб після списання моряка за такими умовами, впродовж 30 днів, надати йому можливість продовжити допрацювати за початковими умовами контракту, або запропонувати новий трудовий договір.


  • Якщо моряк не повертається на роботу протягом 30 днів після дати повернення на батьківщину або початкове місце найму, Компанія виплачує моряку компенсацію:
- Якщо до закінчення мінімального терміну дії контракту залишилося 2 місяці або більше, компенсація становить 2-місячну базову заробітну плату.
- Якщо до закінчення мінімального терміну дії контракту залишилося менше ніж 2 місяці, компенсація виплачується пропорційно цьому строку виходячи з рівня базової ставки.


Із заявою можна ознайомитись на сайті ITF:

https://www.itfglobal.org/en/news/joint-statement-itf-and-jng-concerns-regarding-ukrainian-seafarers-entering-russian-ports

Більше новин з тегом #В світі

Ексклюзив Shipping Intel: Голова ПРМТУ Олег Григорюк про війну, міжнародну підтримку та допомогу морякам

Олег Григорюк - видатний діяч у глобальному руху захисту прав морських робітників, Голова Профспілки робітників морського транспорту України.

Підтримка українських працівників морського транспорту: захист прав та допомога

Голова ПРМТУ Олег Григорюк зустрівся із Постійним представником України при ООН та інших міжнародних організаціях у Женеві Євгенією Філіпенко. Основна увага була зосереджена на питаннях підтримки українських працівників морського транспорту та захисту їхніх прав як в Україні, так і за її межами.

Шлях до європейської інтеграції через партнерство

Профспілка робітників морського транспорту України продовжує активно співпрацювати з міжнародними партнерами, зокрема Консультативною місією Європейського Союзу (КМЄС), задля вирішення нагальних питань морської галузі.

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Дякуємо за звернення!