Права та дії українських моряків на суднах, які прямують до портів рф

Спільна заява ITF та JNG: Занепокоєння щодо заходу українських моряків у російські порти та територіальні води

Декілька тижнів тому в мережі з'явилась копія розпорядження уряду рф щодо тимчасової заборони в'їзду громадян України на територію росії з території третіх країн. ПРМТУ швидко зреагувала та доклала зусиль, щоб зрозуміти, як це може вплинути на моряків, які працюють на суднах під міжнародними прапорами та можуть заходити в російські порти.


Огляд юристів даного розпорядження, разом зі зверненням та закликом до сприяння, ПРМТУ подала до ITF та IMEC та невдовзі отримала відповідь у вигляді спільної заяви, в якій надано рекомендації щодо дій компаній-судновласників у разі необхідності заходу судна з українськими моряками, що працюють на борту, в російські порти, а також роз'яснення українським морякам їх прав у таких ситуаціях.


Таким чином, для забезпечення захисту українських моряків, Спільна переговорна група роботодавців (JNG) має застерігати свої компанії від відправки моряків-українців в російські порти. Окрім цього, роботодавці повинні повідомляти всіх українських моряків про те, що судно планує зайти в російські територіальні води та/або порти росії, а також надавати морякам право відмовитися від рейсу з правом на репатріацію за рахунок компанії та, за певних обставин, отримання компенсації в розмірі максимум 2 місячних базових ставок.


Так, ITF та JNG погодили:
Якщо судно прямує до будь-якого російського порту та/або територіальних вод, український моряк має право вимагати репатріацію за рахунок компанії. За час перебування в дорозі моряку виплачується базова ставка, а також забезпечується харчування та проживання, необхідне до повернення додому або до початкового місця найму на контракт.


Компанія має докладати всіх зусиль, щоб після списання моряка за такими умовами, впродовж 30 днів, надати йому можливість продовжити допрацювати за початковими умовами контракту, або запропонувати новий трудовий договір.


Якщо моряк не повертається на роботу протягом 30 днів після дати повернення на батьківщину або початкове місце найму, Компанія виплачує моряку компенсацію:
- Якщо до закінчення мінімального терміну дії контракту залишилося 2 місяці або більше, компенсація становить 2-місячну базову заробітну плату.
- Якщо до закінчення мінімального терміну дії контракту залишилося менше ніж 2 місяці, компенсація виплачується пропорційно цьому строку виходячи з рівня базової ставки.

Із заявою можна ознайомитись на сайті ITF:

https://www.itfglobal.org/en/news/joint-statement-itf-and-jng-concerns-regarding-ukrainian-seafarers-entering-russian-ports

More news with tag #In World

An interview with Oleg Grygoriuk: Chairman of the Marine Transport Workers Trade Union of Ukraine

Oleg Grygoriuk is a prominent figure in global maritime labor advocacy and the Chairman of the Marine Transport Workers’ Trade Union of Ukraine.

Підтримка українських працівників морського транспорту: захист прав та допомога

Голова ПРМТУ Олег Григорюк зустрівся із Постійним представником України при ООН та інших міжнародних організаціях у Женеві Євгенією Філіпенко. Основна увага була зосереджена на питаннях підтримки українських працівників морського транспорту та захисту їхніх прав як в Україні, так і за її межами.

Шлях до європейської інтеграції через партнерство

Профспілка робітників морського транспорту України продовжує активно співпрацювати з міжнародними партнерами, зокрема Консультативною місією Європейського Союзу (КМЄС), задля вирішення нагальних питань морської галузі.

Dark fleet’s growing role in seafarer abandonments showcased by ageing gas tankers

Amid a rise in seafarer abandonments linked to vessels employed in sanctions trades, a fleet of gas tankers stands out as a repeat offender.

Thank you for contacting us!