Капітан судна AVANT GARDE (IMO 8107036, прапор Шрі-Ланки) громадянин України Геннадій Гаврилов утримується на території Шрі-Ланки протягом трьох років, позбавлений права не тільки покинути країну, але і заробляти собі на життя.
Його сім'я зазнає серйозних фінансових труднощів - дружина не може працювати, бо змушена доглядати за літніми і хворими матір'ю та свекрухою, молодший син навчається на стаціонарі, а заробляє тільки старший син. Крім іншого, критичний стан здоров'я капітана також вимагає його якнайшвидшого повернення додому для отримання необхідного лікування.
Глобальні морські профспілки на конференції ITF у Коломбо закликали шрі-ланкійський уряд зробити все можливе, щоб прискорити звільнення капітана Геннадія Гаврилова. Сотні профспілкових активістів з морських профспілок, членських організації ITF, висловили свою підтримку і солідарність українському капітану в його боротьбі за свою свободу.
Геннадій Гаврилов був капітаном судна AVANT GARDE (IMO 8107036, прапор Шрі-Ланки), яке знаходилося в управлінні шрі-ланкійської компанії і було задіяно в забезпеченні безпеки на морі і запобіганні нападів піратів. У зв'язку з призначенням судна на його борту знаходилося де яка кількість вогнепальної зброї та боєприпасів. У жовтні 2015 р. судно AVANT GARDE перебувало на якорі поза територіальними водами Шрі-Ланки відповідно до інструкцій компанії-оператора судна. Капітан Гаврилов очікував дозволу на захід у порт, коли AVANT GARDE було захоплено шрі-ланкійською владою і примусово заведено в територіальні води Шрі-Ланки. Судно було поставлено на стоянку в порту, а Геннадій Гаврилов залишився на його борту в якості капітана. Через кілька місяців 23 червня 2016 р. капітан Гаврилов був заарештований за незаконне ввезення зброї в країну. З тих пір йому не дозволено залишати територію держави внаслідок подальшого поліцейського розслідування.
Той факт, що капітан Гаврилов продовжує перебувати в Шрі-Ланці через три роки після арешту і майже чотири роки після першого прибуття в країну, є кричущим порушенням прав людини і наочним прикладом криміналізації.
У міжнародному праві чітко прописані права осіб, що підлягають затриманню державними органами; ці ж права містяться у Загальній декларації прав людини та Міжнародному пакті про громадянські і політичні права (МПГПП), Стаття 9 якого говорить, що кожна людина має право на свободу та що будь-яка особа, «заарештована або затримана за кримінальним звинуваченням ..., має право на судовий розгляд протягом розумного строку або на звільнення». Цей принцип і інші, що містяться в МПГПП, відображені в статті 13 Конституції Шрі-ланки.
17 вересня, в рамках Морського круглого столу, Перший заступник Голови Профспілки робітників морського транспорту України Олег Григорюк особисто зустрівся з Геннадієм і ініціював проведення робочої зустрічі. Її метою стало обговорення справи українського капітана, а також його якнайшвидшого звільнення і повернення на Батьківщину. У зустрічі взяли участь Президент ITF Педді Крамлін, Генеральний секретар ITF Стівен Коттон, Морський координатор ITF Жаклін Сміт, представники місцевої членської організації ITF - Національної профспілки моряків Шрі-Ланки (NUSSL), а також адвокат Геннадія Дан Маліка Гунасікера.
«ITF вибрала місцем проведення своєї конференції Шрі-Ланку, щоб висловити підтримку і співчуття народу Шрі-Ланки після трагічних подій у квітні цього року. І ми віримо, що шрі-ланкійський уряд відповість тим же співчуттям і капітану Гаврилову і прискорить його безпечне повернення додому», - Педді Крамлін, Президент ITF.
Нагадаємо, у квітні цього року на Шрі-Ланці прогриміли 9 вибухів, які забрали життя понад 250 осіб.
Незважаючи на відсутність правосуддя і тривалу розлуку з сім'єю, Геннадію Івановичу вдалося зберегти віру в справедливість і доброзичливий настрій.
ПРМТУ продовжує активно вивчати всі можливі дипломатичні шляхи вирішення справи капітана Гаврилова для його безпечного і негайного повернення в Україну, щоб він міг отримати необхідну йому медичну допомогу.
Публікації по темі на міжнародних новинних ресурсах:
http://www.handyshippingguide.com/shipping-news/po...
https://www.itfglobal.org/en/news/global-maritime-...