Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

Інспектор ITF від SIU Canada Кайл Кемпбелл не отримав дозволу на перевірку балкера ACHI, що стояв у порту Труа-Рів'єр, провінція Квебек. Подібна ситуація сталася раніше з координатором ITF у Канаді Карлом Ріссером в одному з портів на атлантичному узбережжі Канади. Обидва судна, про які йде мова, пов’язані з так званою Міжнародною профспілкою моряків (ISU) — організацією, яку ITF визнала фіктивною профспілкою, створеною в інтересах роботодавців, а не працівників.

«Ці відмови викликають серйозне занепокоєння, – заявив Кріс Гівен, президент SIU Canada. – Інспектори ITF відіграють ключову роль у захисті прав моряків і часто є єдиною гарантією від небезпечних або експлуататорських умов праці у морі. Якщо їм заважають виконувати свою роботу, світ міжнародного судноплавства стає більш небезпечним для всіх моряків».

ISU безпосередньо пов'язана зі словенською комерційною компанією Lanibra, яка виступає агентом для судновласників і роботодавців. ITF офіційно закликала уряд Словенії провести розслідування і скасувати реєстрацію ISU, посилаючись на порушення Конвенції МОП № 98, яка гарантує працівникам право створювати незалежні профспілки і вступати до них без втручання роботодавців.

«Судна, які не дозволяють нам контактувати з екіпажем, викликають серйозні підозри, — зазначив Кайл Кемпбелл, інспектор ITF від SIU Canada. — Ми проводимо ці інспекції, щоб захистити найосновніші права моряків. Якщо нам заважають, існує реальний ризик, що за закритими дверима відбувається експлуатація».

Нещодавно Кемпбелл у співпраці з Міністерством транспорту Канади та контролем держави порту досяг затримання у Квебеку судна Santamaria, що зареєстроване під прапором Панами, належить грецькій компанії та має екіпаж кубинських моряків. Інспекція виявила, що екіпажу платили значно менше ніж мінімальна заробітна плата встановлена МОП, що є порушенням міжнародних трудових стандартів. Двоє моряків списалися з судна після прибуття до Канади, що підкреслює відчай, який відчувають багато моряків, прагнучи втекти від цих жорстоких умов праці.

«Екіпажі покладаються на нас. Якщо нам забороняють перевіряти судна — зловживання залишаються безкарними, – додав Кемпбелл. – Ми несемо відповідальність за захист моряків по всьому світу, коли вони зазнають жорстокого поводження, і для цього інспектори ITF повинні мати можливість виконувати свою роботу без перешкод».

ITF закликає громадськість підписати відкритий лист із закликом до уряду Словенії вжити заходів проти контрольованої роботодавцями організації ISU та забезпечити дотримання міжнародного трудового законодавства. SIU Canada повністю підтримує цю ініціативу та продовжує виступати за захист і справедливе ставлення до всіх моряків, які заходять у канадські порти.

More news with tag #Seamen

Продовження дії посвідчення судноводія на ЄВВШ

«Дію посвідчення судноводія торговельного судна, яке допущено до плавання судноплавними річковими Європейськими внутрішніми водними шляхами можна продовжити» — про що повідомив голова Адміністрації судноплавства Микола Кравчук.

Нові «зручні прапори»: Домініка, Гамбія, Ніуе

ITF додала три нові прапори — Домініка, Гамбія та Ніуе — до свого багаторічного відкритого реєстру «зручних прапорів».

Ukrainian Seafarers Working under the Danish Flag: From Signing the Collective Agreement to Renewing Cooperation Terms

Two years ago, the Marine Transport Workers’ Trade Union of Ukraine (MTWTU) and Danish Shipping signed a historic collective agreement that, for the first time, extended to Ukrainian officers and ratings working on vessels of the Danish International Ship Register (DIS).

THE BLACK SEA OF SHAME: HOW SUBSTANDARD SHIPPING TURNS SEAFARERS INTO HOSTAGES OF FLOATING COFFINS

On 12 October 2025, the Cameroon-flagged cargo ship EILEEN sank in the Black Sea near Bulgaria. Ten seafarers were rescued hours before the ship finally sank 140 nautical miles off Varna.

Thank you for contacting us!