Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

Інспектор ITF від SIU Canada Кайл Кемпбелл не отримав дозволу на перевірку балкера ACHI, що стояв у порту Труа-Рів'єр, провінція Квебек. Подібна ситуація сталася раніше з координатором ITF у Канаді Карлом Ріссером в одному з портів на атлантичному узбережжі Канади. Обидва судна, про які йде мова, пов’язані з так званою Міжнародною профспілкою моряків (ISU) — організацією, яку ITF визнала фіктивною профспілкою, створеною в інтересах роботодавців, а не працівників.

«Ці відмови викликають серйозне занепокоєння, – заявив Кріс Гівен, президент SIU Canada. – Інспектори ITF відіграють ключову роль у захисті прав моряків і часто є єдиною гарантією від небезпечних або експлуататорських умов праці у морі. Якщо їм заважають виконувати свою роботу, світ міжнародного судноплавства стає більш небезпечним для всіх моряків».

ISU безпосередньо пов'язана зі словенською комерційною компанією Lanibra, яка виступає агентом для судновласників і роботодавців. ITF офіційно закликала уряд Словенії провести розслідування і скасувати реєстрацію ISU, посилаючись на порушення Конвенції МОП № 98, яка гарантує працівникам право створювати незалежні профспілки і вступати до них без втручання роботодавців.

«Судна, які не дозволяють нам контактувати з екіпажем, викликають серйозні підозри, — зазначив Кайл Кемпбелл, інспектор ITF від SIU Canada. — Ми проводимо ці інспекції, щоб захистити найосновніші права моряків. Якщо нам заважають, існує реальний ризик, що за закритими дверима відбувається експлуатація».

Нещодавно Кемпбелл у співпраці з Міністерством транспорту Канади та контролем держави порту досяг затримання у Квебеку судна Santamaria, що зареєстроване під прапором Панами, належить грецькій компанії та має екіпаж кубинських моряків. Інспекція виявила, що екіпажу платили значно менше ніж мінімальна заробітна плата встановлена МОП, що є порушенням міжнародних трудових стандартів. Двоє моряків списалися з судна після прибуття до Канади, що підкреслює відчай, який відчувають багато моряків, прагнучи втекти від цих жорстоких умов праці.

«Екіпажі покладаються на нас. Якщо нам забороняють перевіряти судна — зловживання залишаються безкарними, – додав Кемпбелл. – Ми несемо відповідальність за захист моряків по всьому світу, коли вони зазнають жорстокого поводження, і для цього інспектори ITF повинні мати можливість виконувати свою роботу без перешкод».

ITF закликає громадськість підписати відкритий лист із закликом до уряду Словенії вжити заходів проти контрольованої роботодавцями організації ISU та забезпечити дотримання міжнародного трудового законодавства. SIU Canada повністю підтримує цю ініціативу та продовжує виступати за захист і справедливе ставлення до всіх моряків, які заходять у канадські порти.

Більше новин з тегом #ITF

Всесвітній семінар інспекторів ITF 2025

Понад 130 інспекторів ITF з усього світу зібралися цього тижня в Лімасолі, Кіпр, на Всесвітньому семінарі інспекторів ITF

Захоплюючи серце моря: оголошено переможців конкурсу Life at Sea 2025

Щороку у Всесвітній день моря світ віддає шану морській спільноті, яка є невидимим, але незамінним двигуном глобальної економіки. Саме цього дня ITF Seafarers’ Trust оголосив переможців шостого фотоконкурсу Life at Sea 2025.

ПРМТУ на воркшопі ITCILO з питань MLC, 2006

MTWTU LAW HUB представив нашу Профспілку на воркшопі по Конвенції про працю в морському судноплавстві – MLC,2006.

Олег Григорюк і Руван Субасінгхе відвідали НУОМА

Голова ПРМТУ Олег Григорюк разом з директором з юридичних питань Міжнародної федерації транспортників Руваном Субасінгхе відвідали Національний університет «Одеська морська академія».

Дякуємо за звернення!