Перевтома моряків під час рейсу — прямий ризик для безпеки судноплавства

У Норвегії другому помічнику капітана контейнеровоза NCL Salten висунуто звинувачення у недбалості під час несення вахти, що призвела до посадки судна на мілину поблизу Тронхейма.

Інцидент стався рано вранці 22-го травня в районі Байнесет — судно зупинилося лише за кілька метрів від прибережного будинку.

Як повідомила поліція, 30-річний український моряк під час допиту зізнався, що заснув під час чергування на вахті. Унаслідок цього судно збилося з курсу та сіло на мілину. На борту перебували 16 членів екіпажу — ніхто з них не постраждав.

NCL Salten, довжиною 135 метрів, прямував до Оркангера і перед інцидентом здійснив три портові заходи за останні 24 години. Наразі судно вже відбуксирували до Оркангера під наглядом Норвезької берегової адміністрації. Попередньо тривали роботи з вивантаження контейнерів, щоб полегшити процес підйому судна на воду.

Норвезька морська адміністрація та поліція Тронделагу розслідують, чи були дотримані належні вимоги щодо укомплектування екіпажу та годин відпочинку, а також допитують моряків. Капітан судна отримав статус підозрюваного — як частина стандартної процедури.

Координатор ITF у Норвегії вже запропонувала допомогу екіпажу, однак наразі з нею ще ніхто не зв’язувався. Вона має намір зробити це, щойно його заведуть в порт.

Цей інцидент ще раз підкреслює критичну проблему перевтоми моряків. Міжнародні норми — MLC, 2006 і STCW — встановлюють чіткі вимоги до робочих годин, відпочинку та організації вахти. ITF та ПРМТУ послідовно наголошують: якщо моряк заснув на вахті — це не індивідуальна провина, а системна помилка роботодавця, який не забезпечив безпечних умов праці. Запобігання таким випадкам вимагає реального виконання конвенцій, контролю з боку адміністрацій і зміни культури відповідальності у судноплавстві — від формального дотримання вимог до реальної турботи про фізичний і психічний стан екіпажу.

More news with tag #Seamen

Ukrainian Seafarers Working under the Danish Flag: From Signing the Collective Agreement to Renewing Cooperation Terms

Two years ago, the Marine Transport Workers’ Trade Union of Ukraine (MTWTU) and Danish Shipping signed a historic collective agreement that, for the first time, extended to Ukrainian officers and ratings working on vessels of the Danish International Ship Register (DIS).

THE BLACK SEA OF SHAME: HOW SUBSTANDARD SHIPPING TURNS SEAFARERS INTO HOSTAGES OF FLOATING COFFINS

On 12 October 2025, the Cameroon-flagged cargo ship EILEEN sank in the Black Sea near Bulgaria. Ten seafarers were rescued hours before the ship finally sank 140 nautical miles off Varna.

Український морський вечір у Сінгапурі об’єднав міжнародну спільноту навколо підтримки українських моряків

Вже втретє Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) спільно з Посольством України в Республіці Сінгапур, сінгапурськими морськими профспілками SMOU та SOS, а також Міжнародною радою морських судновласників (IMEC) та ASP провела Український морський захід у Сінгапурі.

Ukraine on the Path to Ratifying the MLC, 2006: Key Step Toward Strengthening Its International Standing

As part of the cooperation between the International Labour Organization (ILO), the Office for Coordination of European and Euro-Atlantic Integration, and the Marine Transport Workers' Trade Union of Ukraine (MTWTU), a Round Table “Steps of Ukraine towards ratification of the ILO Maritime Labour Convention, 2006 (MLC, 2006)” was held.

Thank you for contacting us!