Перевтома моряків під час рейсу — прямий ризик для безпеки судноплавства

У Норвегії другому помічнику капітана контейнеровоза NCL Salten висунуто звинувачення у недбалості під час несення вахти, що призвела до посадки судна на мілину поблизу Тронхейма.

Інцидент стався рано вранці 22-го травня в районі Байнесет — судно зупинилося лише за кілька метрів від прибережного будинку.

Як повідомила поліція, 30-річний український моряк під час допиту зізнався, що заснув під час чергування на вахті. Унаслідок цього судно збилося з курсу та сіло на мілину. На борту перебували 16 членів екіпажу — ніхто з них не постраждав.

NCL Salten, довжиною 135 метрів, прямував до Оркангера і перед інцидентом здійснив три портові заходи за останні 24 години. Наразі судно вже відбуксирували до Оркангера під наглядом Норвезької берегової адміністрації. Попередньо тривали роботи з вивантаження контейнерів, щоб полегшити процес підйому судна на воду.

Норвезька морська адміністрація та поліція Тронделагу розслідують, чи були дотримані належні вимоги щодо укомплектування екіпажу та годин відпочинку, а також допитують моряків. Капітан судна отримав статус підозрюваного — як частина стандартної процедури.

Координатор ITF у Норвегії вже запропонувала допомогу екіпажу, однак наразі з нею ще ніхто не зв’язувався. Вона має намір зробити це, щойно його заведуть в порт.

Цей інцидент ще раз підкреслює критичну проблему перевтоми моряків. Міжнародні норми — MLC, 2006 і STCW — встановлюють чіткі вимоги до робочих годин, відпочинку та організації вахти. ITF та ПРМТУ послідовно наголошують: якщо моряк заснув на вахті — це не індивідуальна провина, а системна помилка роботодавця, який не забезпечив безпечних умов праці. Запобігання таким випадкам вимагає реального виконання конвенцій, контролю з боку адміністрацій і зміни культури відповідальності у судноплавстві — від формального дотримання вимог до реальної турботи про фізичний і психічний стан екіпажу.

More news with tag #Seamen

Український морський вечір у Сінгапурі об’єднав міжнародну спільноту навколо підтримки українських моряків

Вже втретє Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) спільно з Посольством України в Республіці Сінгапур, сінгапурськими морськими профспілками SMOU та SOS, а також Міжнародною радою морських судновласників (IMEC) та ASP провела Український морський захід у Сінгапурі.

Ukraine on the Path to Ratifying the MLC, 2006: Key Step Toward Strengthening Its International Standing

As part of the cooperation between the International Labour Organization (ILO), the Office for Coordination of European and Euro-Atlantic Integration, and the Marine Transport Workers' Trade Union of Ukraine (MTWTU), a Round Table “Steps of Ukraine towards ratification of the ILO Maritime Labour Convention, 2006 (MLC, 2006)” was held.

Підписано турецьку колективну угоду DAD-DER IBF

14 жовтня 2025 року у Стамбулі відбулася знакова подія – в рамках засідання Турецького спільного переговорного комітету була підписана нова колективна угода DAD-DER IBF на 2026-2027 роки.

Олег Григорюк представив план розвитку ITF-ETF Solidarity Fund

На черговому засіданні Виконавчого комітету Міжнародної федерації транспортників (ITF) Голова ПРМТУ Олег Григорюк представив план подальшої діяльності ITF-ETF Solidarity Fund.

Thank you for contacting us!