Перевтома моряків під час рейсу — прямий ризик для безпеки судноплавства

У Норвегії другому помічнику капітана контейнеровоза NCL Salten висунуто звинувачення у недбалості під час несення вахти, що призвела до посадки судна на мілину поблизу Тронхейма.

Інцидент стався рано вранці 22-го травня в районі Байнесет — судно зупинилося лише за кілька метрів від прибережного будинку.

Як повідомила поліція, 30-річний український моряк під час допиту зізнався, що заснув під час чергування на вахті. Унаслідок цього судно збилося з курсу та сіло на мілину. На борту перебували 16 членів екіпажу — ніхто з них не постраждав.

NCL Salten, довжиною 135 метрів, прямував до Оркангера і перед інцидентом здійснив три портові заходи за останні 24 години. Наразі судно вже відбуксирували до Оркангера під наглядом Норвезької берегової адміністрації. Попередньо тривали роботи з вивантаження контейнерів, щоб полегшити процес підйому судна на воду.

Норвезька морська адміністрація та поліція Тронделагу розслідують, чи були дотримані належні вимоги щодо укомплектування екіпажу та годин відпочинку, а також допитують моряків. Капітан судна отримав статус підозрюваного — як частина стандартної процедури.

Координатор ITF у Норвегії вже запропонувала допомогу екіпажу, однак наразі з нею ще ніхто не зв’язувався. Вона має намір зробити це, щойно його заведуть в порт.

Цей інцидент ще раз підкреслює критичну проблему перевтоми моряків. Міжнародні норми — MLC, 2006 і STCW — встановлюють чіткі вимоги до робочих годин, відпочинку та організації вахти. ITF та ПРМТУ послідовно наголошують: якщо моряк заснув на вахті — це не індивідуальна провина, а системна помилка роботодавця, який не забезпечив безпечних умов праці. Запобігання таким випадкам вимагає реального виконання конвенцій, контролю з боку адміністрацій і зміни культури відповідальності у судноплавстві — від формального дотримання вимог до реальної турботи про фізичний і психічний стан екіпажу.

More news with tag #Seamen

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Зміни для моряків: чи варто їх очікувати?

25.06.2025 року групою народних депутатів під головуванням Тимошенко Ю.В. були внесені законопроєкти «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/56680) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/56681). 27.06.2025 року тексти законопроєктів були опубліковані на сайті Верховної Ради України.

День моряка 2025: нульова толерантність до насильства і домагань у морській галузі

«Нам потрібне безпечне середовище для всіх»: глобальна кампанія IMO проти булінгу на морі

ITF викриває фіктивну профспілку, яка наражає моряків на небезпеку по всьому світу

Судноплавні компанії, фінансисти і уряди по всьому світу закликають розірвати зв'язки з фіктивною профспілкою ISU-Lanibra.

Thank you for contacting us!