«Краще спробувати, ніж усе життя шкодувати про втрачену можливість»

Перед моряками як в морі постійно відкриваються нові горизонти, так і на березі на них чекає багато можливостей. Твердження, що моряк спроможний працювати тільки в морі - це давно розвіяний міф. Тисячі моряків перекваліфікувалися та стали гідними працівниками морських організацій, компаній, установ тощо.

ПРМТУ відкриває перед своїми моряками нові перспективи. Майстер-класи, семінари, міжнародні конференції мають на меті показати усю багатогранність морської сфери, і щоб кожен зміг обрати свій шлях. Олександр Тодоров – приклад того, що від третього помічника капітана до менеджера брокерської компанії – один крок. І цей крок називається - бажання.


- Розкажіть, з чого почався ваш шлях у морській галузі?

Після закінчення школи я не знав, ким хочу бути, чим займатимусь по життю. Але розумів одне, я хочу гідний заробіток, а згодом високий рівень життя в рідній країні. Саме тому вступив до Національного університету «Одеська морська академія» на спеціальність судноводій.

Уже після 2 курсу я усвідомив, якщо я хочу домогтися чогось у морській сфері, практика мені просто необхідна. Я недовго шукав кадетські програми в компаніях. Пройшов співбесіду й одразу після здачі сесії вирушив на борт автомобілевоза CONTINENTAL HIGHWAY. Як зараз пам'ятаю, що це був порт Чарльстон, США. Ось із цього і почався мій шлях.


- Чому прийняли рішення змінити море на сушу, рейси на роботу на березі?

Для мене робота в морі — це лише сходинка до чогось нового, цікавого. Втім я завжди підтримував вибір друзів пов'язати життя з морем.

Ще коли був студентом, накривало якесь почуття ейфорії. Подорожі по всьому світу, заробіток «вищий за середній» у рамках нашої держави. Перспективи швидкого зростання і можливість стати молодшим судновим офіцером відразу після закінчення 4 курсу. Маючи такий потенціал, не відразу розумієш, що 2/3 життя доведеться перебувати далеко від дому.

Крім того, буде важкий ненормований графік без вихідних. Але, все ж таки, найголовніший фактор – сім'я. Будучи неодруженим студентом миритися з довгими рейсами, навантаженням було допустимим і навіть раціональним. Але з появою близької людини кожен вихід у море ставав важчим і довшим, а довгоочікувані відпустки в колі рідних пролітали швидше. Але ж настане момент, коли в сім'ї з'являться і почнуть рости діти. Хотілося б брати участь у вихованні та бути їхнім супутником протягом усього життєвого шляху, а не малої його частини.


- Як вплинула Профспілка на вашу кар'єру?

ПРМТУ запросила мене стати учасником IMEC Conference 2019 - The Human Element in Marine Automation, що проходила у Великій Британії. Захід став зосередженням морських фахівців із найрізноманітніших сфер, включно з судновими менеджерами, операторами, судновласниками, профспілками різних країн, представниками різноманітних морських організацій тощо.

З моменту конференції у 2019 році і донині зв'язок з Профспілкою стабільно підтримуємо. Відвідування численних конференцій і заходів, організованих ПРМТУ – чудова платформа, як для особистісного розвитку як фахівця, так і для знайомств із колегами. Приємним бонусом є всілякі подарунки морякам та їхнім родинам.

Внаслідок нашого постійного спілкування Профспілка була в курсі мого бажання і пошуків альтернативної професії на березі. Саме за підтримки ПРМТУ я отримав змогу опинитися на співбесіді, та внаслідок вдалого її проходження – влаштуватися на нову роботу в компанію, де я зараз працюю.


- Розкажіть детальніше, чим ви зараз займаєтеся і наскільки перспективна ця сфера діяльності?

Наразі я працюю в компанії, що надає професійні послуги купівлі та продажу суден і спеціалізованої наводної техніки, комерційного та технічного менеджменту, крюїнгу.

На сьогодні понад 80 % усього обсягу світової товарної торгівлі здійснюється морем. Тому, вважаю поточну сферу діяльності вельми перспективною, враховуючи, що попит на вантажні перевезення зростає з кожним роком.


- Що порадите морякам, які теж хочуть знайти своє покликання на березі?

Не боятися ризикувати. Краще спробувати, ніж усе життя шкодувати про втрачену можливість.


- Сумуєте за морем?

Часом згадую, але це, безумовно, не туга. Морські історії друзів стабільно нагадують робочу атмосферу в морі й чому було прийнято рішення зійти на берег.

Ні на хвилину я не жалкую про час, проведений на судні. Це були незабутні часи та досвід, який дав мені путівку в життя. Але мені завжди хотілося більшого та рухатися далі.

І я безсумнівно, в майбутньому хочу вирушити в круїз на лайнері. Втім, як пасажир, не більше.

More news with tag #Seamen

Powerful Support for Ukrainian Transport Workers: The 46th ITF Congress Adopted MTWTU's Motion

The Marine Transport Workers' Trade Union of Ukraine, supported by the Trade Union of Railwaymen and Transport Construction Workers of Ukraine, submitted an important motion to the 46th Congress of the International Transport Workers' Federation (ITF) in Marrakech.

Dark fleet’s growing role in seafarer abandonments showcased by ageing gas tankers

Amid a rise in seafarer abandonments linked to vessels employed in sanctions trades, a fleet of gas tankers stands out as a repeat offender.

Українські моряки отримали нові привілеї

Що змінилося в колективних угодах на суднах норвезьких судновласників

Marrakech Policy: нові зобов'язання щодо покращення умов праці для моряків

На 46-му Конгресі ITF прийнято новий документ, встановлюючий стандарти прав і умов праці моряків по всьому світу

Thank you for contacting us!