«Краще спробувати, ніж усе життя шкодувати про втрачену можливість»

Перед моряками як в морі постійно відкриваються нові горизонти, так і на березі на них чекає багато можливостей. Твердження, що моряк спроможний працювати тільки в морі - це давно розвіяний міф. Тисячі моряків перекваліфікувалися та стали гідними працівниками морських організацій, компаній, установ тощо.

ПРМТУ відкриває перед своїми моряками нові перспективи. Майстер-класи, семінари, міжнародні конференції мають на меті показати усю багатогранність морської сфери, і щоб кожен зміг обрати свій шлях. Олександр Тодоров – приклад того, що від третього помічника капітана до менеджера брокерської компанії – один крок. І цей крок називається - бажання.


- Розкажіть, з чого почався ваш шлях у морській галузі?

Після закінчення школи я не знав, ким хочу бути, чим займатимусь по життю. Але розумів одне, я хочу гідний заробіток, а згодом високий рівень життя в рідній країні. Саме тому вступив до Національного університету «Одеська морська академія» на спеціальність судноводій.

Уже після 2 курсу я усвідомив, якщо я хочу домогтися чогось у морській сфері, практика мені просто необхідна. Я недовго шукав кадетські програми в компаніях. Пройшов співбесіду й одразу після здачі сесії вирушив на борт автомобілевоза CONTINENTAL HIGHWAY. Як зараз пам'ятаю, що це був порт Чарльстон, США. Ось із цього і почався мій шлях.


- Чому прийняли рішення змінити море на сушу, рейси на роботу на березі?

Для мене робота в морі — це лише сходинка до чогось нового, цікавого. Втім я завжди підтримував вибір друзів пов'язати життя з морем.

Ще коли був студентом, накривало якесь почуття ейфорії. Подорожі по всьому світу, заробіток «вищий за середній» у рамках нашої держави. Перспективи швидкого зростання і можливість стати молодшим судновим офіцером відразу після закінчення 4 курсу. Маючи такий потенціал, не відразу розумієш, що 2/3 життя доведеться перебувати далеко від дому.

Крім того, буде важкий ненормований графік без вихідних. Але, все ж таки, найголовніший фактор – сім'я. Будучи неодруженим студентом миритися з довгими рейсами, навантаженням було допустимим і навіть раціональним. Але з появою близької людини кожен вихід у море ставав важчим і довшим, а довгоочікувані відпустки в колі рідних пролітали швидше. Але ж настане момент, коли в сім'ї з'являться і почнуть рости діти. Хотілося б брати участь у вихованні та бути їхнім супутником протягом усього життєвого шляху, а не малої його частини.


- Як вплинула Профспілка на вашу кар'єру?

ПРМТУ запросила мене стати учасником IMEC Conference 2019 - The Human Element in Marine Automation, що проходила у Великій Британії. Захід став зосередженням морських фахівців із найрізноманітніших сфер, включно з судновими менеджерами, операторами, судновласниками, профспілками різних країн, представниками різноманітних морських організацій тощо.

З моменту конференції у 2019 році і донині зв'язок з Профспілкою стабільно підтримуємо. Відвідування численних конференцій і заходів, організованих ПРМТУ – чудова платформа, як для особистісного розвитку як фахівця, так і для знайомств із колегами. Приємним бонусом є всілякі подарунки морякам та їхнім родинам.

Внаслідок нашого постійного спілкування Профспілка була в курсі мого бажання і пошуків альтернативної професії на березі. Саме за підтримки ПРМТУ я отримав змогу опинитися на співбесіді, та внаслідок вдалого її проходження – влаштуватися на нову роботу в компанію, де я зараз працюю.


- Розкажіть детальніше, чим ви зараз займаєтеся і наскільки перспективна ця сфера діяльності?

Наразі я працюю в компанії, що надає професійні послуги купівлі та продажу суден і спеціалізованої наводної техніки, комерційного та технічного менеджменту, крюїнгу.

На сьогодні понад 80 % усього обсягу світової товарної торгівлі здійснюється морем. Тому, вважаю поточну сферу діяльності вельми перспективною, враховуючи, що попит на вантажні перевезення зростає з кожним роком.


- Що порадите морякам, які теж хочуть знайти своє покликання на березі?

Не боятися ризикувати. Краще спробувати, ніж усе життя шкодувати про втрачену можливість.


- Сумуєте за морем?

Часом згадую, але це, безумовно, не туга. Морські історії друзів стабільно нагадують робочу атмосферу в морі й чому було прийнято рішення зійти на берег.

Ні на хвилину я не жалкую про час, проведений на судні. Це були незабутні часи та досвід, який дав мені путівку в життя. Але мені завжди хотілося більшого та рухатися далі.

І я безсумнівно, в майбутньому хочу вирушити в круїз на лайнері. Втім, як пасажир, не більше.

More news with tag #Seamen

Остерігайтесь шахраїв

Ризики для моряків під час пошуку роботи

ПРМТУ взяла участь у Конгресі Морської секції SEKO

ПРМТУ взяла участь у Конгресі Морської секції братської профспілки SEKO (Швеція). Лідери цієї профспілки одні з перших підтримали ПРМТУ з початку агресії росії.

Українські судновласники та українські моряки: спільні проблеми, що потребують термінового вирішення

Збройна агресія росії проти України та блокування українських морських портів вчергове оголила проблему фактично повної втрати Україною тоннажу суден, які експлуатуються під Державним прапором України.

Meeting in the Norwegian Parliament

Oleg Grygoriuk,Chairman of the Marine Transport Workers' Trade Union (MTWTU), met with Ine Marie Eriksen Søreide, the Head of the Committee on International Relations in the Norwegian Parliament. Eriksen Søreide has played significant roles in the Norwegian government, notably as the Foreign Minister from 2017 to 2021, becoming the first woman to hold this position. Previously, she served as the Minister of Defence from 2013 to 2017. As a member of the Conservative Party, she was elected to the Parliament from Oslo in 2005.

Thank you for contacting us!