Через півроку після того, як Рада Безпеки ООН прийняла текст, який зобов'язує країни Гвінейської затоки запровадити кримінальну відповідальність за піратство та збройний розбій на морі, Камерун ухвалив закон про боротьбу з піратством та підвищення безпеки морського судноплавства у своїх водах.
Президент країни - Поль Бійя, підписав закон 27 грудня, що означає, що Камерун став другою країною в регіоні, після Нігерії, що прийняв національну правову базу боротьби з піратством і морськими злочинами.
Закон вважається важливою віхою у морській безпеці Гвінейської затоки, оскільки національна морська влада Камеруну уповноважена карати за будь-які незаконні дії, що загрожують безпечному судноплавству в його територіальних водах.
Примітно, що закон займає жорстку позицію щодо правопорушень, пов'язаних із піратством, тероризмом на борту суден, забрудненням водних шляхів та фінансуванням актів піратства. За всі ці злочини у разі успішного винесення обвинувального вироку покаранням є довічне ув'язнення. Штрафи варіюються від 16 тисяч до 4 мільйонів доларів, все залежить від скоєного злочину.
Хоча територіальні води Камеруну залишаються відносно безпечними, кілька випадків піратства, зареєстрованих з 2019 року, спонукали уряд вжити заходів. Основна мета полягала в тому, щоб гарантувати безпеку суден на якірній стоянці Доула, переважно використовуючи місцеву збройну охорону на борту суден. Існуюча правова база має діяти як надійний засіб стримування піратських банд.