Соціальний діалог як ключовий інструмент впровадження трудових реформ та сприяння відновленню України

25-27 квітня у штаб-квартирі Міжнародної організації праці (ILO) у Женеві відбувся навчальний візит української тристоронньої делегації.

Метою заходу стало ознайомлення делегації з рекомендаціями МОП щодо покращення соціального діалогу, трудового законодавства, а також впровадження міжнародних трудових стандартів в Україні. Захід проводився у рамках проєкту «Інклюзивний ринок праці для створення робочих місць в Україні».

Українську сторону представляли представники держави, об’єднань роботодавців та профспілок, а саме: перший заступник Міністра соціальної політики Дарія Марчак, заступник голови Федерації професійних спілок України Олександр Шубін, голова Конфедерації вільних профспілок України Михайло Волинець, заступник Голови Чорноморської первинної профспілкової організації моряків Профспілки робітників морського транспорту України Еліна Караван, заступник голови Ради Федерації роботодавців України Сергій Біленький, президент Конфедерації роботодавців України Олексій Мірошниченко, заступник голови Об’єднання організацій роботодавців України Василь Костриця, Голова Національної служби посередництва та примирення Дмитро Кухнюк, а також взяли участь Національний координатор МОП в Україні Сергій Савчук, старший технічний радник проєкту Джемал Ходжіч, Національний координатор проєкту Тетяна Міненко.

У межах програми візиту були обговорені такі важливі питання:

- роль МОП у підтримці та допомозі Україні;

- умови праці та рівність;

- міжнародні трудові стандарти і зв’язок із законодавством ЄС;

- управління та трипартизм;

- політика зайнятості і створення робочих місць;

- універсальний соціальний захист та свобода асоціацій.

Дискутували учасники візиту щодо питання забезпечення гідних умов праці в Україні у період повоєнного відновлення, але червоною лінією весь час проходило питання ратифікації Україной конвенції МОП Про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006), що охоплює, наскільки це можливо, всі сучасні норми існуючих міжнародних конвенцій та рекомендацій про працю в морському судноплавстві, а також основні принципи, що містяться в інших міжнародних конвенціях про працю. Нагадаємо, що MLC, 2006 ратифікована вже 102 країнами, зокрема тими, які займають значну частину світового морського ринку праці: Китай, Індія, Філіппіни. ПРМТУ понад десятиріччя лобіює ратифікацію Україною цієї фундаментальної Конвенції, але нажаль, позитивний результат ще не досягнутий.

Члени української делегації отримали можливість зустрітися із швейцарськими партнерами, а саме представниками Конфедерації роботодавців і профспілок та отримати досвід проведення соціального діалогу у розвинених країнах.

Ще однією цікавою та продуктивною зустріччю в рамках візиту стала зустріч з постійною представницею України при відділенні ООН та інших міжнародних організаціях у Женеві Євгенією Філіпенко.

Робочий візит української делегації до Штаб-квартири МОП став важливим комунікаційним заходом у контексті обміну досвідом і запозичення кращих міжнародних практик, у тому числі у розрізі повоєнного відновлення ринку праці, поза як проведення таких фахових консультацій має важливе значення для України як країни-кандидата у члени Європейського Союзу.

Більше новин з тегом #В світі

Корупція в морських портах: як MACN бореться з проблемою

Морська антикорупційна мережа (MACN), вкотре звертає увагу на часто ігнорований, але руйнівний рівень корупції, з яким стикаються моряки в портах по всьому світу.

Мандрівка «Потяг пам’яті»

ETF (Європейська федерація транспортників) та Friedrich-Ebert-Stiftung (Фонд Фрідріха Еберта) організували унікальну навчальну подорож для молодих профспілківців з метою вивчення історії Голокосту, аналізу подій сучасності та виховання нового покоління лідерів, здатних будувати демократію та захищати права людини.

Проблеми з добробутом, оплатою праці та технічним обслуговуванням на ELEEN SOFIA

Міжнародна федерація транспортників (ITF) повідомляє, що наразі взаємодіє з владою Австралії для вирішення справи про жорстоке поводження з екіпажем, розкрадання заробітної плати та жахливі умови на борту балкера, що належить болгарській компанії. Судно також перебуває під арештом австралійських прикордонників; його затримано в Гледстоуні.

Опитування: ваш голос має значення!

Жінки становлять лише приблизно 2% світової морської робочої сили.

Дякуємо за звернення!