Сила в єдності: як ITF і ПРМТУ повернули українського моряка додому

У липні цього року в Профспілку робітників морського транспорту України за допомогою звернувся CEO крюїнговою компанії Singh Marine Management Ltd. доктор Бінай Сінх.

У грудні 2019 року Singh Marine відправила на судно ATCO TAMARA українського моряка Євгена Бебеля на посаді старшого помічника капітана. Підписаний на 4 місяці контракт закінчився ще в квітні, проте компанія-роботодавець не поспішала списувати Євгена.

Судно ATCO TAMARA - невеликий буксир, який працює виключно в Саудівській Аравії, де були введені суворі карантинні обмеження у зв'язку з пандемією COVID-19, і зміни моряків, в більшості випадків, були неможливі. Доктор Сінх відчував відповідальність за моряка, який потрапив у складне становище, однак компанія-роботодавець ігнорувала його численні листи з проханням про списання Євгена, тому він звернувся за допомогою до ПРМТУ.

Незважаючи на те, що Євген Бебель не перебував на обліку в ПРМТУ, Профспілка не відмовила доктору Сінху в його проханні. Коли ПРМТУ зв'язалася з Євгеном, з'ясувалося, що моряк має серйозні проблеми зі здоров'ям: через сильний біль в спині йому важко працювати, але компанія ігнорує його прохання про медичну допомогу. Зібравши всі необхідні документи, Профспілка, в свою чергу, звернулася за допомогою до Координатора Міжнародної федерації транспортників (ITF) в країнах Арабського світу і Ірану Мохамеду Аррачеді, у веденні якого знаходиться і Саудівська Аравія.

Мохамед Аррачеді давно і успішно займається вирішенням проблем моряків на Близькому сході і в цей раз також негайно включився в роботу, повідомивши роботодавця, що існуюча проблема потребує термінового вирішення. Так, завдяки втручанню Мохамеда, Євген зміг в короткі терміни відвідати медичний заклад на березі, де пройшов всі необхідні діагностичні дослідження. Моряку було призначено лікування і його звільнили від роботи (наскільки це можливо в разі старшого помічника). Компанія ж, в свою чергу, була повідомлена, що моряку для відновлення здоров'я вдома в найкоротші терміни потрібна заміна і репатріація.

На жаль, через суворі обмеження на зміни, жорсткі карантинні заходи, а також складнощі в отриманні візи для змінника весь процес заміни і репатріації зайняв трохи більше часу, ніж передбачалося спочатку.

Однак, на щастя, в результаті тривалих переговорів між Мохамедом Аррачеді і компанією, роботодавець все ж зміг забезпечити прибуття змінника для Євгена з України, а також, після необхідного карантину, повернення старпома Бебеля на батьківщину.

9 жовтня старший помічник капітана Євген Бебель повернувся в Україну. Вже через кілька днів він відвідав офіс ПРМТУ і приєднався до Профспілки за програмою індивідуального членства.

Проте, Профспілка і ITF координатор не припиняють роботу по його справі: залишилося проконтролювати виплату компанією-роботодавцем балансу заробітної плати. Очікується, що незабаром і це питання буде врегульовано.

«Я дуже вдячний всім, хто працював у моїй справі - співробітникам Профспілки і доктору Сінху - за те, що робили все можливе, щоб забезпечити мене ліками і повернути додому до родини якомога швидше», - сказав Євген.

Профспілка висловлює подяку доктору Сінху за його небайдужість до долі моряків і за надану Профспілці довіру. Сила - в єдності, і тільки працюючи спільно з усіма зацікавленими сторонами, можна домогтися позитивного результату.

Більше новин з тегом #ITF

«Одна справа — знати, що профспілки існують, а зовсім інша — усвідомити їхню силу»

Координатор ITF у Німеччині про реалії життя моряків та нові виклики галузі

Профспілка моряків заявила про порушення трудового законодавства після відмови інспекторам у доступі до судна

Міжнародна профспілка моряків Канади (SIU Canada) дедалі більше занепокоєна численними випадками, коли інспекторам Міжнародної федерації транспортників (ITF) відмовляють в інспекції суден під іноземним прапором у канадських портах. Ці інспекції є критично важливими для захисту прав моряків і дотримання мінімальних міжнародних стандартів праці.

У 2025 році кількість випадків залишення моряків зросла на 30%

Понад 2280 моряків були залишені на 222 суднах цього року з невиплатою заробітної плати в розмірі $13,1 млн і 30% зростанням кількості випадків порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Дякуємо за звернення!