Рік потому: бездіяльність щодо незаконних звільнень на P&O Ferries свідчить, що права працівників Великобританії у небезпеці

Через рік після того, як компанія P&O Ferries незаконно звільнила 786 британських моряків, європейські та світові профспілки закликають нового прем'єр-міністра країни Ріші Сунака вжити заходів проти корпорацій, які порушують закон і трудові права британських працівників.

«Неймовірно, що через рік після масових звільнень у P&O Ferries уряд Великої Британії не наклав на компанію та її дискредитованого генерального директора Пітера Хебблтуейта жодного покарання, жодного штрафу чи звинувачення, - заявив Стівен Коттон, Генеральний секретар Міжнародної федерації транспортників (ITF). Незважаючи на всю риторику і галас, та те, що Ріші Сунак назвав дії P&O «жахливими», уряд Великобританії виявився абсолютно безпорадним, коли справа дійшла до фактичного притягнення цієї компанії до відповідальності після вимкнення камер».

Коттон зазначив, що бездіяльність уряду Великої Британії є ще більш жахливою, враховуючи, що Хебблтуейт визнав на парламентських слуханнях, що він порушив закон, і заявив, що зробить це знову.

P&O Ferries порушила закон 17 березня 2022 року, коли звільнила працівників за допомогою заздалегідь записаного дзвінка в Zoom, знехтувавши вимогою країни про те, що роботодавці повинні консультуватися з профспілками працівників, в даному випадку з RMT і Nautilus International. Потім екіпажі були виведені з суден охоронцями в балаклавах і швидко замінені на закордонний персонал, який не є членом профспілок і отримує значно нижчу зарплату.

Згідно зі схемою, нові працівники отримували зарплату, меншу за мінімально встановлений у Великій Британії рівень, і повинні були працювати на вахтах так довго, що це вважається небезпечним.

«Коли компанія так грубо порушує закон, а потім порушує національні закони про мінімальну заробітну плату, можна було б очікувати, що британський уряд стане на захист прав своїх громадян і проти транснаціональних корпорацій, що порушують закон», - сказала генеральний секретар Європейської федерації транспортників Лівія Спера.

«Дозволяючи роботодавцям ставитися до правового і договірного захисту своїх громадян як до «необов'язкового», уряд Великобританії дає зелене світло гонці до «дна» в сфері транспорту, безпеки, заробітної плати - і це призводить до зниження стандартів по всій Європі», - додала вона.


Глобальна солідарність зі звільненими моряками


«P&O Ferries - це ганьба для європейського поромного сектору», - заявила Лівія Спера. «Ми дуже серйозно поставилися до того, що сталося з P&O, і саме тому транспортники визнали генерального директора Пітера Хебблтуейта найгіршим роботодавцем у Європі на нашому минулорічному конгресі».

Відтоді профспілки у Великій Британії та в усьому світі продовжують вимагати від компанії та її керівництва підзвітності за ганебне ставлення до працівників.

У квітні ITF передала петицію з більш ніж 10 000 підписів власнику P&O, компанії DP World, що базується в Дубаї. У жовтні профспілки мобілізувалися, щоб побачити, як Хебблтуейта безцеремонно виключили з числа ключових спікерів галузевої конференції Interferry.

Хебблтуейт підтвердив падіння P&O, отримавши титул «Найгірший бос у світі» на Конгресі Міжнародної конфедерації профспілок у грудні.

Правові інструменти, необхідні для припинення порушення корпоративного законодавства

Профспілки вимагають від уряду змін, щоб забезпечити більш справедливі умови роботи у майбутньому.

На регіональному рівні уряд Великої Британії повинен укласти двосторонні угоди з сусідніми країнами, щоб забезпечити стандарти на ключових поромних маршрутах і уникнути перегонів на дно.

RMT і Nautilus наполягають на внесенні поправок до законопроекту про заробітну плату моряків. Запропонований урядом закон змусить операторів платити встановлену мінімальну заробітну плату, коли їхні судна перебувають у територіальних водах Великої Британії. Але закон також має сприяти укладанню угод між профспілками та операторами щодо критично важливих умов зайнятості та безпеки, таких як обмеження тривалості перебування в морі.

Варто зазначити, що навіть з урахуванням поправок, нового закону самого по собі буде недостатньо для того, щоб зупинити повторення незаконних звільнень. Для цього потрібні нові правові інструменти на робочих місцях.

«Закон, який вони запропонували, не зупинив би P&O Ferries, - сказав Коттон з ITF. «Щоб запобігти ще одному масовому знищенню робочих місць, уряд Великобританії повинен скасувати можливість корпорацій відкупитися від правосуддя, як це сталося в цій справі».

«Уряд Великої Британії повинен дати можливість робітникам і профспілкам відстоювати права, які ми вже маємо на папері, щоб у таких компаній, як P&O Ferries, не було іншого вибору, окрім як слідувати закону на практиці», - сказав він.

Відповідно до запропонованих змін, профспілки зможуть звертатися за «судовою забороною» до британських судів, які отримають нові повноваження призупиняти звільнення до тих пір, поки не буде доведено, що роботодавці дотримуються належних процедур. Працівники також можуть бути поновлені на роботі, якщо вони були звільнені неправомірно.

Лівія Спера з Европейської федерації трансортників зазначила, що всі працівники потребують правових та виробничих інструментів, щоб відстоювати себе та свої права, коли роботодавці нехтують правилами. «З нашої точки зору, ми бачимо, що корпораціям стало занадто легко експлуатувати працівників не тільки в Британії, але й по всій Європі, а працівникам занадто важко давати відсіч».

«Без коригування балансу в бік справедливості Британія ризикує ще більше поглибити дефіцит працівників на транспорті, а великі або транснаціональні корпорації не стануть тими, хто запропонує необхідні рішення», - сказала вона.

Більше новин з тегом #ITF

Український морський форум (анонс)

Профспілка робітників морського транспорту України за підтримки Міжнародної федерації транспортників (ITF) та Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України має честь оголосити про проведення Українського морського форуму.

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Команду ITF Інспекторату розширено: напоготові до роботи

Ще одинадцять інспекторів ITF пройшли вступну програму, яка відбулася в ITF House в Лондоні, Великобританія. Зараз вони вже цілком готові до виконання своїх нових обов'язків і боротьби за права моряків у всьому світі, сприяючи зміцненню солідарності з міжнародними профспілками та зацікавленими сторонами морської галузі.

Double Bookkeeping, або подвійна бухгалтерія

Ще один вид обману та обкрадання моряків

Дякуємо за звернення!