Профспілка має намір зруйнувати плани Maersk

Судноплавна компанія Maersk розробила план Project Lion, спрямований на скорочення витрат компанії за рахунок витрат на екіпаж, в тому числі за рахунок зниження заробітної плати і змін умов праці.

Про це нещодавно повідомив новий керівник відділу кадрів компанії Ніелс Брус. Під витратами на екіпаж мається на увазі все, що Maersk витрачає на моряків. Наприклад, це - зарплата, страховка, витрати на відрядження, навчання, лікарняні, заохочення, витрати на кадетів тощо.

Процес скорочення витрат був запущений в березні 2019 і продовжиться до кінця року, а, можливо, навіть довше. План передбачає зміну тривалості контракту для рядових з 6 місяців до 9, що спричинить за собою значне скорочення транспортних витрат, особливо по відношенню до моряків з Індії і Філіппін. Своє рішення компанія виправдовує тим, що зараз така поточна ринкова практика. Також компанія переглянула політику найму кадетів. Тепер на борту суден Maersk працюватимуть кадети з Данії, Індії та Румунії, кількість філіппінських кадетів значно скоротиться, а найм молодих моряків з Південної Африки і Великобританії і зовсім припиниться.

Згідно з планом, компанії необхідно скоротити витрати на екіпажі на 85 млн. доларів, щоб зрівнятися з конкурентами. За словами Бруса, компанія змушена приймати «важкі рішення».

Реакція профспілкової сторони не змусила себе довго чекати. Профспілка відреагувала різкою критикою на заяву компанії про намір знизити рівень заробітної плати для датських моряків за рік до запланованих переговорів. «Ми звернули увагу на те, що заявляє Maersk. І, схоже, що переговори в наступному році будуть цікавими. Але, я відчуваю, що їх чекають деякі розчарування», - сказав голова правління датської профспілки Metal Maritime, членської організації ITF в Данії, Уле Філіпс.

Metal Maritime є стороною підписання колективного договору з датською асоціацією судновласників Danish Shipping, в яку входить близько 90 компаній, включаючи Maersk Line.

«Ситуація з Maersk не нова, і, на превеликий жаль, багато компаній, великих і знаменитих, вибудовують свої стратегії розвитку з урахуванням використання інструментів економії коштів на оплату праці екіпажів суден. Тут важлива принципова позиція наших датських колег, і, після спілкування з ними, є впевненість, що вони не допустять істотного скорочення зарплат. Упевнений, що бажання використовувати цей інструмент, в кінцевому підсумку, може обернутися ще більшими витратами для компанії. Спроби найняти менш кваліфікований екіпаж, можуть привести до небажаних наслідків. Праця моряків повинна оплачуватися гідно», - зазначив Олег Григорюк, перший заступник голови ПРМТУ.

Детальніше - в найближчому випуску журналу "Морской"

Більше новин з тегом #ITF

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

День моряка 2025: нульова толерантність до насильства і домагань у морській галузі

«Нам потрібне безпечне середовище для всіх»: глобальна кампанія IMO проти булінгу на морі

ITF викриває фіктивну профспілку, яка наражає моряків на небезпеку по всьому світу

Судноплавні компанії, фінансисти і уряди по всьому світу закликають розірвати зв'язки з фіктивною профспілкою ISU-Lanibra.

ITF: Кількість залишених моряків у 2025 році може перевищити рекорд 2024-го

Згідно з новими даними, опублікованими Міжнародною федерацією транспортників (ITF), кількість випадків залишення суден зросла майже на 33% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Дякуємо за звернення!