Профспілка має намір зруйнувати плани Maersk

Судноплавна компанія Maersk розробила план Project Lion, спрямований на скорочення витрат компанії за рахунок витрат на екіпаж, в тому числі за рахунок зниження заробітної плати і змін умов праці.

Про це нещодавно повідомив новий керівник відділу кадрів компанії Ніелс Брус. Під витратами на екіпаж мається на увазі все, що Maersk витрачає на моряків. Наприклад, це - зарплата, страховка, витрати на відрядження, навчання, лікарняні, заохочення, витрати на кадетів тощо.

Процес скорочення витрат був запущений в березні 2019 і продовжиться до кінця року, а, можливо, навіть довше. План передбачає зміну тривалості контракту для рядових з 6 місяців до 9, що спричинить за собою значне скорочення транспортних витрат, особливо по відношенню до моряків з Індії і Філіппін. Своє рішення компанія виправдовує тим, що зараз така поточна ринкова практика. Також компанія переглянула політику найму кадетів. Тепер на борту суден Maersk працюватимуть кадети з Данії, Індії та Румунії, кількість філіппінських кадетів значно скоротиться, а найм молодих моряків з Південної Африки і Великобританії і зовсім припиниться.

Згідно з планом, компанії необхідно скоротити витрати на екіпажі на 85 млн. доларів, щоб зрівнятися з конкурентами. За словами Бруса, компанія змушена приймати «важкі рішення».

Реакція профспілкової сторони не змусила себе довго чекати. Профспілка відреагувала різкою критикою на заяву компанії про намір знизити рівень заробітної плати для датських моряків за рік до запланованих переговорів. «Ми звернули увагу на те, що заявляє Maersk. І, схоже, що переговори в наступному році будуть цікавими. Але, я відчуваю, що їх чекають деякі розчарування», - сказав голова правління датської профспілки Metal Maritime, членської організації ITF в Данії, Уле Філіпс.

Metal Maritime є стороною підписання колективного договору з датською асоціацією судновласників Danish Shipping, в яку входить близько 90 компаній, включаючи Maersk Line.

«Ситуація з Maersk не нова, і, на превеликий жаль, багато компаній, великих і знаменитих, вибудовують свої стратегії розвитку з урахуванням використання інструментів економії коштів на оплату праці екіпажів суден. Тут важлива принципова позиція наших датських колег, і, після спілкування з ними, є впевненість, що вони не допустять істотного скорочення зарплат. Упевнений, що бажання використовувати цей інструмент, в кінцевому підсумку, може обернутися ще більшими витратами для компанії. Спроби найняти менш кваліфікований екіпаж, можуть привести до небажаних наслідків. Праця моряків повинна оплачуватися гідно», - зазначив Олег Григорюк, перший заступник голови ПРМТУ.

Детальніше - в найближчому випуску журналу "Морской"

Більше новин з тегом #Моряки

Залишення моряків: як вчасно розпізнати проблему та отримати допомогу

Залишення екіпажів — це ситуація, коли судновласник або оператор судна припиняє виконувати свої зобов'язання перед моряками та односторонньо розриває будь-які зв’язки зі своїми працівниками.

10 актуальних запитань від моряків до ПРМТУ: відповідаємо на головне

ПРМТУ підготувала матеріал з відповідями на найактуальніші запитання, які турбують українських моряків.

Ключові поправки до MLC, 2006 набувають чинності

23 грудня 2024 року знаменує важливу дату для морської індустрії, оскільки офіційно набуває чинності новий пакет поправок до Конвенції про працю в морському судноплавстві 2006 року, спрямований на подальше поліпшення умов праці та життя в морі та вирішення деяких ключових проблем, з якими зіткнулися моряки під час пандемії COVID-19.

Ексклюзив Shipping Intel: Голова ПРМТУ Олег Григорюк про війну, міжнародну підтримку та допомогу морякам

Олег Григорюк - видатний діяч у глобальному руху захисту прав морських робітників, Голова Профспілки робітників морського транспорту України.

Дякуємо за звернення!