ПРМТУ захистила права українських моряків

ПРМТУ захистила право українських моряків отримувати документи для роботи на суднах, що підпадають під сфери дії нових вимог ІМО

09 листопада 2020 року Окружний адміністративний суд м. Києва виніс рішення по справі за позовом Професійної спілки робітників морського транспорту України до Міністерства інфраструктури України та Державної служби морського та річкового транспорту України про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вжити дії.


Суд задовольнив позовні вимоги ПРМТУ до Міністерства інфраструктури та визнав протиправною бездіяльність Міністерства інфраструктури України щодо:


- незабезпечення офіційного оприлюднення Поправок до Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року (далі – Конвенція ПДНВ-78), схвалених Резолюціями MSC.373(93), MSC.396(95), MSC.416(97); та

- не вчинення Міністерством у розумний строк належних та достатніх заходів з імплементації заходів з імплементації в законодавство України поправок до Кодексу ПДНВ-78, схвалених Резолюціями MSC.374(93), MSC.397(95), MSC.417(97).


Суд зобов’язав Міністерство інфраструктури України:

1) забезпечити офіційне оприлюднення поправок до Конвенції ПДНВ-78, схвалених Резолюціями MSC.373(93), MSC.396(95), MSC.416(97);

2)вчинити дії з імплементації в національне законодавство України поправок до Кодексу ПДНВ-78, схвалених Резолюціями MSC.374(93), MSC.397(95), MSC.417(97), зокрема, в частині:


- встановлення вимог до підготовки та кваліфікації капітанів, осіб командного та рядового складу та іншого персоналу суден, які експлуатуються у полярних водах, з можливістю отримання відповідного свідоцтва фахівця;

- оновлення вимог до обов’язкової підготовки членів екіпажу пасажирських суден.


Справа розглядалася судом з серпня 2019 року. За цей час, суд неодноразово звертав увагу представників Міністерства інфраструктури на те, що моряки не отримують кваліфікаційних документів, які б дали змогу їм працевлаштуватися на судна, які працюють у полярних водах, та на судна, які підпадають під дію Кодексу МГП. Проте, на жаль, Міністерством інфраструктури не було вжито достатніх та ефективних заходів для усунення причин подання позову.


Сподіваємось, що винесене судом рішення буде не черговим приводом для формального оскарження та затягування процесу з відмови у видачі морякам кваліфікаційних документів, а стане достатньою підставою для Міністерства інфраструктури України нарешті забезпечити виконання взятих на себе Україною зобов’язань за Конвенцією ПДНВ-78 та забезпечити українським морякам гарантоване Конституцією України право на працю.


Тим більше, що саме зараз триває оновлення усього масиву нормативних актів щодо передачі функцій Інспекції з підготовки та дипломування моряків до Морської адміністрації.


ПРМТУ закликає Міністерство спільно вжити дії для приведення законодавства України у відповідність до вимог Конвенції ПДНВ-78, з поправками та в котрий раз пропонує утворити спільну робочу групу щодо вирішення наявних проблемних питань функціонування національної системи освіти, підготовки та дипломування моряків, до складу якого залучити провідних експертів, представників вищих морських закладів освіти, представників об’єднань українських судновласників, операторів суден та суб’єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні моряків.


ПРМТУ висловлює вдячність Адвокатському об’єднанню «Юридичне бюро Сергєєвих» за підтримку.

Більше новин з тегом #Моряки

Потужна підтримка українських транспортників: 46-й Конгрес ITF прийняв резолюцію ПРМТУ

Профспілка робітників морського транспорту України, за підтримки Профспілки залізничників і транспортних будівельників України, звернулася з важливою резолюцією до 46-го Конгресу Міжнародної федерації транспортників (ITF) у Марракеші.

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Українські моряки отримали нові привілеї

Що змінилося в колективних угодах на суднах норвезьких судновласників

Marrakech Policy: нові зобов'язання щодо покращення умов праці моряків

На 46-му Конгресі ITF прийнято новий документ, встановлюючий стандарти прав і умов праці моряків по всьому світу

Дякуємо за звернення!