Пропозиції ПРМТУ прийняті Юридичним комітетом IMO

27 листопада - 01 грудня 2020 року відбулося онлайн засідання 107-ї сесії Юридичного комітету IMO, в ході якого розглядалися два документа, що підготовлені ПРМТУ спільно з Міністерством закордонних справ України.

Перший документ - аналіз ефективності застосування механізму фінансових гарантій відповідальності судновласника, який введений поправками 2014 року до Конвенції 2006 року про працю в морському судноплавстві.

ПРМТУ раніше повідомляла, що українські моряки все ще дуже часто виявляються залишеними судновласниками без необхідної допомоги в іноземних портах. Зокрема, невтішні дані були наведені ITF.

Так, серед усіх постраждалих моряків, найбільша кількість - громадяни Індії (58 моряків), а вже на другому місці українці (51 моряк або 22% від загальної кількості моряків, залишених без допомоги судновласниками).

Більш докладно про аналіз, проведений ПРМТУ, можна прочитати в журналі «Морський» №105 в статті «Хто заплатить за рахунками» (https://storage.mtwtu.org.ua/source/1/OWLMNCEprfR1oFgAfHPidA0ljUuRQ-vv.pdf.)

ПРМТУ спільно з МЗС України були підготовлені конкретні практичні пропозиції, які отримали широку підтримку делегацій 18 країн - членів IMO і ITF.

Зокрема, Юридичний комітет IMO підтримав необхідність:

- доповнення Стандартної форми повідомлення про випадки залишення моряків без допомоги судновласника інформацією про службу фінансового забезпечення, яка покриває відповідальність судновласника;

- підготовки секретаріатами IMO і МОП аналізу ефективності практичного застосування фінансових гарантій відповідальності судновласника при отриманні моряками травми або загибелі під час роботи на судні;

- проведення додаткових інформаційних компаній для підвищення рівня знань моряків про порядок практичного застосування механізмів фінансового забезпечення відповідальності судновласника.

IMO також підготує звернення до Секретаріату Меморандумів про взаєморозуміння з контролю державами порту про необхідність:

- доповнення стандартної форми Акта перевірки судна відомостями про сертифікати фінансового забезпечення та терміни їх дії;

- проведення додаткової концентрованої перевірки суден щодо наявності на борту діючих сертифікатів фінансового забезпечення;

- доповнення спільної бази даних IMO / МОП відомостями про компетентні органи держави прапора судна і держави порту, відповідальних за надання допомоги морякам.

Всі вищевказані дії повинні дозволити більш оперативно і якісно забезпечувати надання допомоги морякам в кризових ситуаціях і мінімізувати випадки відсутності на суднах необхідного страхового покриття.

Більше новин з тегом #Моряки

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Зміни для моряків: чи варто їх очікувати?

25.06.2025 року групою народних депутатів під головуванням Тимошенко Ю.В. були внесені законопроєкти «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/56680) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/56681). 27.06.2025 року тексти законопроєктів були опубліковані на сайті Верховної Ради України.

День моряка 2025: нульова толерантність до насильства і домагань у морській галузі

«Нам потрібне безпечне середовище для всіх»: глобальна кампанія IMO проти булінгу на морі

ITF викриває фіктивну профспілку, яка наражає моряків на небезпеку по всьому світу

Судноплавні компанії, фінансисти і уряди по всьому світу закликають розірвати зв'язки з фіктивною профспілкою ISU-Lanibra.

Дякуємо за звернення!