Пропозиції ПРМТУ прийняті Юридичним комітетом IMO

27 листопада - 01 грудня 2020 року відбулося онлайн засідання 107-ї сесії Юридичного комітету IMO, в ході якого розглядалися два документа, що підготовлені ПРМТУ спільно з Міністерством закордонних справ України.

Перший документ - аналіз ефективності застосування механізму фінансових гарантій відповідальності судновласника, який введений поправками 2014 року до Конвенції 2006 року про працю в морському судноплавстві.

ПРМТУ раніше повідомляла, що українські моряки все ще дуже часто виявляються залишеними судновласниками без необхідної допомоги в іноземних портах. Зокрема, невтішні дані були наведені ITF.

Так, серед усіх постраждалих моряків, найбільша кількість - громадяни Індії (58 моряків), а вже на другому місці українці (51 моряк або 22% від загальної кількості моряків, залишених без допомоги судновласниками).

Більш докладно про аналіз, проведений ПРМТУ, можна прочитати в журналі «Морський» №105 в статті «Хто заплатить за рахунками» (https://storage.mtwtu.org.ua/source/1/OWLMNCEprfR1oFgAfHPidA0ljUuRQ-vv.pdf.)

ПРМТУ спільно з МЗС України були підготовлені конкретні практичні пропозиції, які отримали широку підтримку делегацій 18 країн - членів IMO і ITF.

Зокрема, Юридичний комітет IMO підтримав необхідність:

- доповнення Стандартної форми повідомлення про випадки залишення моряків без допомоги судновласника інформацією про службу фінансового забезпечення, яка покриває відповідальність судновласника;

- підготовки секретаріатами IMO і МОП аналізу ефективності практичного застосування фінансових гарантій відповідальності судновласника при отриманні моряками травми або загибелі під час роботи на судні;

- проведення додаткових інформаційних компаній для підвищення рівня знань моряків про порядок практичного застосування механізмів фінансового забезпечення відповідальності судновласника.

IMO також підготує звернення до Секретаріату Меморандумів про взаєморозуміння з контролю державами порту про необхідність:

- доповнення стандартної форми Акта перевірки судна відомостями про сертифікати фінансового забезпечення та терміни їх дії;

- проведення додаткової концентрованої перевірки суден щодо наявності на борту діючих сертифікатів фінансового забезпечення;

- доповнення спільної бази даних IMO / МОП відомостями про компетентні органи держави прапора судна і держави порту, відповідальних за надання допомоги морякам.

Всі вищевказані дії повинні дозволити більш оперативно і якісно забезпечувати надання допомоги морякам в кризових ситуаціях і мінімізувати випадки відсутності на суднах необхідного страхового покриття.

Більше новин з тегом #Моряки

Українські моряки під прапором Данії: від підписання колективної угоди – до оновлення умов співпраці

Два роки тому Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) та Данська асоціація судноплавства (Danish Shipping) підписали історичну колективну угоду, яка вперше поширилася на українських офіцерів та рядових, що працюють на суднах під Данським міжнародним реєстром суден (DIS).

Чорне море ганьби: як субстандартне судноплавство перетворює моряків на заручників плавучих трун

12-го жовтня 2025-го року поблизу Болгарії у Чорному морі затонуло вантажне судно EILEEN під прапором Камеруну.

Український морський вечір у Сінгапурі об’єднав міжнародну спільноту навколо підтримки українських моряків

Вже втретє Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) спільно з Посольством України в Республіці Сінгапур, сінгапурськими морськими профспілками SMOU та SOS, а також Міжнародною радою морських судновласників (IMEC) та ASP провела Український морський захід у Сінгапурі.

Україна на шляху до ратифікації MLC, 2006: важливий крок до зміцнення позицій на міжнародній арені

У рамках співпраці Міжнародної організації праці (МОП), Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції та Профспілки робітників морського транспорту України (ПРМТУ), відбувся круглий стіл на тему «Кроки України до ратифікації Конвенції МОП про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006)».

Дякуємо за звернення!