Звернення до лідерів і міністрів країн G20

Звернення Міжнародної палати судноплавства (ICS) і Міжнародної федерації транспортників (ITF) до лідерів і міністрів країн Великої двадцятки (G20) щодо сприяння, необхідного для забезпечення пересування моряків і морського персоналу

Близько 90% світової торгівлі здійснюється за допомогою морського транспорту, який є основою світової економіки і залежить від 2 мільйонів моряків і морського персоналу, що керують торговими суднами по всьому світу.

З урахуванням очікуваного продовження дії обмежень на поїздки і перельоти, урядам вкрай необхідно вирішити серйозну проблему сприяння забезпеченню змін екіпажів суден. Без скоординованих глобальних дій ефективність потоку морського імпорту та експорту буде поставлена під загрозу, що може мати негативний вплив на стійкість національних економік в період кризи COVID-19.

У той же час, коли уряди прагнуть забезпечити належну реакцію громадської системи охорони здоров'я на пандемію COVID-19, ми не повинні забувати про те, що, окрім інших економічно важливих видів діяльності, торгові судна перевозять світові запаси медикаментів, продовольства, палива і сировини, а також готову продукцію і комплектуючі, які, зважаючи на складність глобальних ланцюжків постачань, необхідні для ефективного функціонування національних економік і збереження робочих місць.

30 березня 2020 року, міністри торгівлі та інвестицій країн Великої двадцятки заявили: «Ми забезпечимо рівну і безперебійну роботу логістичних мереж, які служать основою глобальних ланцюжків постачань. Ми будемо шукати шляхи, щоб логістичні мережі повітряних, морських і сухопутних перевезень залишалися відкритими, а також забезпечимо способи полегшити необхідне переміщення медичного персоналу і задіяних працівників через кордони, не ставлячи під загрозу зусилля щодо запобігання поширення вірусу».

Найважливішим кроком для реалізації цієї заяви G20 буде забезпечення урядами безперервного функціонування глобальної системи морських перевезень за допомогою сприяння необхідному пересуванню моряків і морського персоналу по всьому світу, в тому числі і можливості здійснювати зміну екіпажів.

У зв'язку з триваючою пандемією COVID-19, ми хотіли б звернути увагу лідерів і міністрів країн G20 на рекомендовані урядами заходи щодо сприяння зміні екіпажів в портах, які були випущені Міжнародною морською організацією (IMO) Організації Об'єднаних Націй у циркулярному листі 4204 / Add.6 від 27 березня 2020 року.

Ці всеосяжні рекомендації включають визначення професійних моряків і морського персоналу, незалежно від національності, як «ключових працівників», що надають найважливіші послуги, і надання їм права на відповідні виключення з національних обмежень на поїздки або пересування, з тим, щоб вони могли прибувати на судна і залишати їх. Ці рекомендації повністю відповідають керівним вказівкам, наданим урядам Всесвітньою організацією охорони здоров'я, і доповнюються тристоронньою заявою Міжнародної організації праці від 31 березня.

Ми настійно закликаємо лідерів і міністрів G20 зробити все можливе для забезпечення повного виконання цих рекомендацій урядами.

Крім численних обмежень на поїздки, а також проблем, пов'язаних з протоколами імміграційного і медичного огляду, в тому числі і моряків та морського персоналу, нагальною перешкодою для зміни екіпажів, що вкрай важливо для продовження безпечного і ефективного функціонування морських перевезень, є нинішнє призупинення рейсів з багатьох аеропортів світу.

З гуманітарних міркувань і з метою дотримання міжнародних норм безпеки та трудового законодавства, зміна екіпажів не може бути відкладена на невизначений термін.

Щомісяця (в звичайних умовах) на суднах повинна мати місце заміна близько 100 тисяч моряків, з метою дотримання відповідних міжнародних морських норм щодо забезпечення здоров'я, безпеки та добробуту, а також, серед іншого, для забезпечення безпечного транспортування морем життєво важливих товарів і продуктів.

Глобальна індустрія морських перевезень визнає, що обмеження і санітарні протоколи, які в даний час застосовуються в багатьох державах відносно повітряних перевезень, пересувань екіпажів суден і їх посадки і висадки в портах, призводять до ймовірної відстрочки багатьох змін екіпажів, принаймні, до травня 2020 року, а, можливо, і на більш тривалий термін.

Проте, десятки тисяч моряків, чиї контракти підходять до завершення, вже очікують репатріації, і незабаром може настати той момент, коли адміністрації держав прапору відмовляться продовжувати термін перебування моряків на борту своїх суден.

Серйозну стурбованість у галузі викликає також той факт, що існуючі обмеження, що призвели до багатомісячного перебування тисяч моряків в морі, у поєднанні з виконанням складних, як фізичних, так і психологічних завдань, експоненціально збільшує ризик морських аварій і катастроф, що є страшним сценарієм для і без того тендітної і напруженої глобальної економіки.

Виходячи з цього, необхідно розробити глобальну стратегію для забезпечення належної співпраці між відповідними спеціалізованими установами ООН, урядами та іншими зацікавленими сторонами, включаючи великі авіакомпанії, з метою сприяння переміщенню і зміні екіпажів суден у найкоротші можливі терміни.

В якості запобіжного невідкладного характеру ми закликаємо всі уряди визначити порти у своїх країнах і відповідні аеропорти поблизу, звідки може бути відновлена зміна екіпажів у найкоротші терміни, і проінформувати про це IMO і Міжнародну організацію цивільної авіації (ICAO).

Ми також закликаємо уряди, у разі виникнення надзвичайних медичних ситуацій, надавати морякам. які прибувають на берег,доступ до екстреної медичної допомоги та, при необхідності, сприяти екстреній репатріації, як того вимагає Конвенція МОП про працю в морському судноплавстві 2006 року.

Ми також просимо, в пріоритетному порядку, щоб національні органи влади негайно вступили в контакт зі своєю національною асоціацією судновласників, профспілками моряків і іншими відповідними зацікавленими сторонами, з тим, щоб вивчити шляхи вирішення серйозної проблеми зміни екіпажів, яка, в іншому випадку, може перешкодити колективним зусиллям по боротьбі з пандемією COVID-19, а також продовженню успішному функціонуванню глобальних ланцюжків постачань.

Ми також пропонуємо створити спеціальну цільову групу G20 з питання змін екіпажів суден, що в значній мірі сприяло б ефективному реагуванню на пандемію коронавирусу.

Ми розуміємо, що зараз непростий час для урядів, і вітаємо провідну роль, вже взяту на себе Великою двадцяткою, у визнанні важливості морського транспорту. Ми готові спільно працювати з G20 над тим, щоб глобальні ланцюжки поставок продовжували функціонувати, і щоб вирішення складного завдання щодо сприяння змінам екіпажів торгових суден по всьому світу було знайдено.

Більше новин з тегом #Моряки

Потужна підтримка українських транспортників: 46-й Конгрес ITF прийняв резолюцію ПРМТУ

Профспілка робітників морського транспорту України, за підтримки Профспілки залізничників і транспортних будівельників України, звернулася з важливою резолюцією до 46-го Конгресу Міжнародної федерації транспортників (ITF) у Марракеші.

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Українські моряки отримали нові привілеї

Що змінилося в колективних угодах на суднах норвезьких судновласників

Marrakech Policy: нові зобов'язання щодо покращення умов праці моряків

На 46-му Конгресі ITF прийнято новий документ, встановлюючий стандарти прав і умов праці моряків по всьому світу

Дякуємо за звернення!