Недоліки та зміни назв: як виглядає танкер «темного флоту»?

Величезний нафтовий танкер, затриманий у Китаї, не пройшов інспекцію з безпеки за більш ніж 20 пунктами, що свідчить про загрози, які несе в собі швидко зростаючий флот старіючих суден, що курсують світовим океаном.

Судно, яке після семи перейменувань називається TITAN, перебуває в управлінні компанії, адреса якої - поштова скринька на Сейшельських островах. Власників судна важко відстежити, а також незрозуміло, чи застраховане воно.

Відсутність належної документації, прогалини в техніці безпеки та темне минуле - все це характерно для так званих танкерів «темного флоту», кількість яких зросла з моменту вторгнення росії в Україну. Санкції країн «Великої сімки» щодо російської нафти, а також існуючі санкції щодо іранських і венесуельських поставок призвели до бурхливої торгівлі такими старими суднами, що працюють поза наглядом Заходу.

Кількість затримань танкерів зростає на тлі посилення уваги до питань безпеки: у квітні в азійських портах було затримано більше суден, ніж у будь-який інший місяць, починаючи щонайменше з січня 2020 року. В одному з портів Китаю останніми тижнями посилили перевірки безпеки, що свідчить про потенційну зміну ставлення до застарілих суден, які допомогли доставити в країну величезну кількість російської, іранської та венесуельської нафти.

Фактично, TITAN, який був побудований 20 років тому, зупинили в північно-східному порту Циндао не тому, що він перевозив близько 2 мільйонів барелів нафти з Ірану, а через потенційну небезпеку, яку він становив.

Китай та інші морські держави відчули такі ризики на початку цього місяця. Приблизно через 10 днів після відплиття від берегів Китаю, біля берегів Малайзії вибухнуло ще одне судно «темного флоту» - PABLO. Хоча причина вибуху залишається нез'ясованою, вважається, що певну роль у цьому могли зіграти пари від залишків нафтового вантажу.

Серед 23 недоліків танкеру TITAN - накопичення масла в машинному відділенні та проблеми з пожежною безпекою системи інертних газів - того самого обладнання, яке допомагає запобігти вибуху парів. Судно було затримане 29 квітня, а звільнено - 2 травня, і востаннє його бачили поблизу Тайваню.

Починаючи з 2019 року, TITAN здійснив серію перевезень іранської сирої нафти, згідно з даними аналітичної компанії Kpler. Згідно з даними організації United Against Nuclear Iran (Об'єднання проти ядерного Ірану), яка відстежує експорт іранської нафти, у 2022 році судно перевезло близько 16 мільйонів барелів іранської нафти.

Компанія Seapalm Shipping Ltd. вказана в декількох морських базах даних як менеджер судна, без жодних інших власників і лише з поштовою скринькою на Сейшельських островах та стандартною електронною адресою для контактної інформації. Повідомлення на цю електронну адресу не отримало негайної відповіді.

За останніми даними, TITAN ходив під прапором Камеруну - єдиної держави, яка занесена до списку «високого ризику» Паризьким меморандумом (Paris MoU), який сприяє безпечному морському судноплавству. З 211 суден різних типів, які Clarkson Research Services фіксує під прапором цієї країни, лише сім мають вік менше ніж 10 років. Наймолодшому великому нафтовому танкеру - 19 років.

На відміну від звичайного торгового флоту, «темні танкери» часто не мають стандартного галузевого страхування. TITAN не зареєстрований в жодному з членів клубів взаємного страхування (P&I), які пропонують таке покриття.

Джерело: https://gcaptain.com/defects-names-changes-heres-what-a-dark-fleet-tanker-looks-like/

Більше новин з тегом #В світі

Семінар як превентивний захід

В Національному університеті «Одеська морська академія» відбувся семінар з охорони праці. В ньому взяли участь представники Управління інспекційної діяльності в Одеській області Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, відділу профілактики та розслідування нещасних випадків управління контрольно-перевірочної роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області та Професійної спілки робітників морського транспорту України.

Як безпечно пройти Червоне море та Баб-ель-Мандебську протоку

Гуманітарний координаційний центр (HOCC) республіки Ємен розповсюджує рекомендації щодо проходження через Червоне море та Баб-ель-Мандебську протоку.

«Наш океан – Наші зобов'язання – Наші можливості»

Захист океану займає центральне місце у морській тематиці світу 2025 року

Практичні знання для нового старту: тренінг ПРМТУ и МОП в Одесі

В Одесі відбувся тренінг «Розпочни власний бізнес - створи свою справу з нуля», організований ПРМТУ у рамках проєкту Міжнародної організації праці «Підтримка України – запобігання трудовій експлуатації та торгівлі людьми, підтримка розвитку підприємництва та соціальних партнерів», що фінансується урядом Бельгії.

Дякуємо за звернення!