IATA та ICS: уряди світу повинні сприяти зміні екіпажів суден

Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) і Міжнародна палата судноплавства (ICS) разом закликають уряди вжити термінових заходів для полегшення процедури зміни екіпажів моряків.

Через обмеження, що викликані пандемією COVID-19, морякам доводиться продовжувати терміни контрактів і залишатися на борту суден на тривалий термін через неможливість компаній організувати заміну або репатріювати їх.

Судноплавство життєво важливо для підтримки світових ланцюжків поставок, але ситуація на сьогоднішній день нестійка і загрожує безпеці та добробуту членів екіпажів, та безпеці роботи морських перевезень в цілому.

Щомісяця близько 100 тис. моряків повинні змінювати один одного і бути списаними з суден, на яких вони працюють, в рамках дотримання міжнародних морських норм щодо забезпечення безпеки і захисту здоров'я і благополуччя.

Введені урядами, у зв'язку з пандемією COVID-19, обмеження на поїздки зробили неможливими зміни морських екіпажів. Санітарні та імміграційні протоколи також перешкоджають необхідній зміні моряків на торгових суднах. Спільно IATA і ICS пропонують більш безпечні і прагматичні шляхи вирішення проблеми, які уряди можуть застосовувати для полегшення змін екіпажів у деяких аеропортах.

«Моряки - це неоспівані герої, які кожен день, протягом всієї кризи COVID-19. виходять за рамки службового обов'язку, щоб забезпечити країни необхідними товарами. Спільно з авіакомпаніями ми розробляємо різні варіанти вирішення цієї проблеми. Сьогодні нам потрібно, щоб уряди підтримали наших моряків і забезпечили їм можливість безпечного пересування, щоб вони могли повернутися додому до близьких, а їх самих змінили колеги, які готові продовжувати постачати країни всім необхідним», - сказав Гай Платтен, Генеральний секретар ICS.

«Авіакомпаніям довелося скоротити пасажирські перевезення, щоб зупинити поширення COVID-19. Але. якщо уряди визначать аеропорти, які зможуть використовуватися для забезпечення змін екіпажів, і внесуть відповідні корективи у чинні санітарні та імміграційні протоколи, авіакомпанії нададуть сприяння у забезпеченні міжнародної логістики», - сказав Олександр де Жуніак, Генеральний директор IATA.

Визначення аеропортів

ICS і IATA закликають всі уряди призначити певну і обмежену кількість аеропортів для змін членів екіпажів, їх безпечного переміщення і репатріації. Завдяки цьому буде забезпечено достатній мінімум для відновлення рейсів з пересадками у ці аеропорти, зберігаючи при цьому роботу світових ланцюжків поставок.

Пріоритетними стануть аеропорти, які розташовані поблизу основних морських шляхів, і мають пряме повітряне сполучення з основними країнами проживання моряків, такими як Китай, Індія і Філіппіни, а також з пунктами призначення у Західній і Східній Європі.

Сприяння пересуванню персоналу міжнародного транспорту

Авіаційні і судноплавні компанії стикаються з однаковими проблемами при проведенні змін екіпажів за часів дії імміграційних і карантинних обмежень, введених більшістю урядів по всьому світу.

Оскільки влада продовжує боротися з COVID-19, транспортний персонал, що працює на літаках і суднах, або персонал, який перетинає міжнародні кордони, подорожуючи до місця роботи, часто піддається національним обмеженням, розробленим і впровадженим для пасажирів і допоміжного персоналу. Що стосується переміщень екіпажів, які не потребують взаємодії з місцевим населенням, то ці обмеження піддають непотрібного ризику здатність авіа і судноплавних компаній підтримувати роботу глобальних ланцюжків постачань.

IATA і ICS спільно з Міжнародною організацією цивільної авіації (ICAO) і Міжнародною морською організацією (ІМО) працюють над розробкою рекомендацій для урядів щодо стандартизованих процедур і протоколів для доставки екіпажів до місця роботи і з нього без загрози подальшого поширення COVID-19.

Забезпечення роботи глобальних ланцюжків постачань

Авіаційна та морська транспортні галузі - це головні елементи світової економіки, які переміщують по всьому світу товари і продукти, необхідні для нормального життя суспільства в період пандемії COVID-19.

За обсягом, близько 90% світової торгівлі здійснюється морським транспортом, включаючи доставку продуктів харчування, енергоресурсів, сировини та промислових товарів.

Авіакомпанії, окрім пасажирів, перевозять близько 35% світових товарів, включаючи необхідні ліки і предмети медичного призначення.

Уряди G20 під час недавніх надзвичайних нарад взяли на себе зобов'язання «звести до мінімуму збої в торгівлі і постачанні» та вказали на необхідність забезпечення безперебійної та ефективної роботи повітряної і морської логістики.

Судноплавні компанії і авіакомпанії взаємодіють в рамках цього питання, забезпечуючи роботу галузі протягом усієї пандемії. Однак, ця робота може зупинитися, якщо зміни екіпажу не будуть відновлені. Уряди повинні вжити термінових заходів зараз, щоб уникнути подальшої шкоди і без того постраждалій світової економіці.

Більше новин з тегом #Моряки

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Зміни для моряків: чи варто їх очікувати?

25.06.2025 року групою народних депутатів під головуванням Тимошенко Ю.В. були внесені законопроєкти «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/56680) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/56681). 27.06.2025 року тексти законопроєктів були опубліковані на сайті Верховної Ради України.

День моряка 2025: нульова толерантність до насильства і домагань у морській галузі

«Нам потрібне безпечне середовище для всіх»: глобальна кампанія IMO проти булінгу на морі

ITF викриває фіктивну профспілку, яка наражає моряків на небезпеку по всьому світу

Судноплавні компанії, фінансисти і уряди по всьому світу закликають розірвати зв'язки з фіктивною профспілкою ISU-Lanibra.

Дякуємо за звернення!