IATA та ICS: уряди світу повинні сприяти зміні екіпажів суден

Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) і Міжнародна палата судноплавства (ICS) разом закликають уряди вжити термінових заходів для полегшення процедури зміни екіпажів моряків.

Через обмеження, що викликані пандемією COVID-19, морякам доводиться продовжувати терміни контрактів і залишатися на борту суден на тривалий термін через неможливість компаній організувати заміну або репатріювати їх.

Судноплавство життєво важливо для підтримки світових ланцюжків поставок, але ситуація на сьогоднішній день нестійка і загрожує безпеці та добробуту членів екіпажів, та безпеці роботи морських перевезень в цілому.

Щомісяця близько 100 тис. моряків повинні змінювати один одного і бути списаними з суден, на яких вони працюють, в рамках дотримання міжнародних морських норм щодо забезпечення безпеки і захисту здоров'я і благополуччя.

Введені урядами, у зв'язку з пандемією COVID-19, обмеження на поїздки зробили неможливими зміни морських екіпажів. Санітарні та імміграційні протоколи також перешкоджають необхідній зміні моряків на торгових суднах. Спільно IATA і ICS пропонують більш безпечні і прагматичні шляхи вирішення проблеми, які уряди можуть застосовувати для полегшення змін екіпажів у деяких аеропортах.

«Моряки - це неоспівані герої, які кожен день, протягом всієї кризи COVID-19. виходять за рамки службового обов'язку, щоб забезпечити країни необхідними товарами. Спільно з авіакомпаніями ми розробляємо різні варіанти вирішення цієї проблеми. Сьогодні нам потрібно, щоб уряди підтримали наших моряків і забезпечили їм можливість безпечного пересування, щоб вони могли повернутися додому до близьких, а їх самих змінили колеги, які готові продовжувати постачати країни всім необхідним», - сказав Гай Платтен, Генеральний секретар ICS.

«Авіакомпаніям довелося скоротити пасажирські перевезення, щоб зупинити поширення COVID-19. Але. якщо уряди визначать аеропорти, які зможуть використовуватися для забезпечення змін екіпажів, і внесуть відповідні корективи у чинні санітарні та імміграційні протоколи, авіакомпанії нададуть сприяння у забезпеченні міжнародної логістики», - сказав Олександр де Жуніак, Генеральний директор IATA.

Визначення аеропортів

ICS і IATA закликають всі уряди призначити певну і обмежену кількість аеропортів для змін членів екіпажів, їх безпечного переміщення і репатріації. Завдяки цьому буде забезпечено достатній мінімум для відновлення рейсів з пересадками у ці аеропорти, зберігаючи при цьому роботу світових ланцюжків поставок.

Пріоритетними стануть аеропорти, які розташовані поблизу основних морських шляхів, і мають пряме повітряне сполучення з основними країнами проживання моряків, такими як Китай, Індія і Філіппіни, а також з пунктами призначення у Західній і Східній Європі.

Сприяння пересуванню персоналу міжнародного транспорту

Авіаційні і судноплавні компанії стикаються з однаковими проблемами при проведенні змін екіпажів за часів дії імміграційних і карантинних обмежень, введених більшістю урядів по всьому світу.

Оскільки влада продовжує боротися з COVID-19, транспортний персонал, що працює на літаках і суднах, або персонал, який перетинає міжнародні кордони, подорожуючи до місця роботи, часто піддається національним обмеженням, розробленим і впровадженим для пасажирів і допоміжного персоналу. Що стосується переміщень екіпажів, які не потребують взаємодії з місцевим населенням, то ці обмеження піддають непотрібного ризику здатність авіа і судноплавних компаній підтримувати роботу глобальних ланцюжків постачань.

IATA і ICS спільно з Міжнародною організацією цивільної авіації (ICAO) і Міжнародною морською організацією (ІМО) працюють над розробкою рекомендацій для урядів щодо стандартизованих процедур і протоколів для доставки екіпажів до місця роботи і з нього без загрози подальшого поширення COVID-19.

Забезпечення роботи глобальних ланцюжків постачань

Авіаційна та морська транспортні галузі - це головні елементи світової економіки, які переміщують по всьому світу товари і продукти, необхідні для нормального життя суспільства в період пандемії COVID-19.

За обсягом, близько 90% світової торгівлі здійснюється морським транспортом, включаючи доставку продуктів харчування, енергоресурсів, сировини та промислових товарів.

Авіакомпанії, окрім пасажирів, перевозять близько 35% світових товарів, включаючи необхідні ліки і предмети медичного призначення.

Уряди G20 під час недавніх надзвичайних нарад взяли на себе зобов'язання «звести до мінімуму збої в торгівлі і постачанні» та вказали на необхідність забезпечення безперебійної та ефективної роботи повітряної і морської логістики.

Судноплавні компанії і авіакомпанії взаємодіють в рамках цього питання, забезпечуючи роботу галузі протягом усієї пандемії. Однак, ця робота може зупинитися, якщо зміни екіпажу не будуть відновлені. Уряди повинні вжити термінових заходів зараз, щоб уникнути подальшої шкоди і без того постраждалій світової економіці.

Більше новин з тегом #Моряки

Досягнуто домовленості про підвищення мінімальної зарплати для моряків

Міжнародна організація праці (МОП) завершила останній раунд переговорів щодо мінімальної ставки заробітної плати для позиції Able Seaman на засіданні Підкомітету із заробітної плати моряків Об'єднаної морської комісії (JMC), яке відбулося в Женеві 14 і 15 квітня 2025 року.

Спільна кампанія з підвищення обізнаності курсантів, членів ПРМТУ, щодо гігієни зубів та ясен

Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) підтримує українських моряків і майбутніх фахівців галузі, втілюючи важливі соціальні ініціативи навіть у найскладніші часи.

Відпустка на берег: Малопоширена, коротка і під загрозою зникнення

У новому звіті ITF Seafarers' Trust і Всесвітнього морського університету (WMU) підкреслюється тривала відсутність відпусток на берег для моряків у всьому світі.

Пропозиції ПРМТУ схвалені Юридичним комітетом ІМО

Юридичним комітетом ІМО, 112-та сесія якого відбулася 24-28 березня, схвалені пропозиції ПРМТУ та Посольства України у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії, спрямовані на попередження випадків залишення моряків на суднах без допомоги судновласників (абандон).

Дякуємо за звернення!