Світове піратство впало до найнижчого рівня за останні десятиліття

Міжнародне морське бюро (IMB) є спеціалізованим підрозділом Міжнародної торгової палати. Його обов'язки полягають у боротьбі зі злочинами, пов'язаними з морською торгівлею та транспортом, зокрема, з піратством та комерційним шахрайством, а також у захисті екіпажів океанських суден.

Кількість випадків піратства та збройного пограбування на морі впала до найнижчого рівня з 1992 року, але регіональні та міжнародні гравці повинні продовжувати зусилля боротьби з цією проблемою, особливо в Гвінейській затоці, йдеться в останньому звіті IMB.

У звіті докладно описано 90 випадків піратства та збройних пограбувань судів за перші дев'ять місяців 2022 року, що є найнижчим зареєстрованим показником за три десятиліття.

Злочинцям вдалося отримати доступ до судів у 95% зареєстрованих інцидентів. Серед 90 інцидентів було взято на абордаж 85 суден, чотири спроби нападу та одне судно захоплено. У багатьох випадках судна або стояли якорі, або пірати йшли на абордаж, причому майже всі інциденти відбувалися в темний час доби.

Небезпека для екіпажів залишається реальною. Хоча кількість інцидентів скоротилася, насильство щодо екіпажу триває: 27 членів екіпажу взято в заручники, шестеро зазнали нападу та п'ять – погроз.


Піратство у Гвінейській затоці

З 90 глобальних інцидентів піратства та збройних пограбувань 13 було зареєстровано в районі Гвінейської затоки, порівняно з 27 за той же період 2021 року.

Це позитивне покращення та значне зниження числа зареєстрованих інцидентів у регіоні Західної Африки, який останніми роками перетворився на найбільше у світі вогнище піратства. Але не можна розслаблятись, попереджає IMB.

«Ми високо оцінюємо зусилля прибережної влади Гвінейської затоки. Хоча це зниження вітається, постійні та цілеспрямовані зусилля прибережної влади та присутність міжнародних військово-морських сил, як і раніше, необхідні для захисту моряків та довгострокових регіональних та міжнародних перевезень та торгівлі. Нема місця для самозаспокоєності», – каже директор IMB Майкл Хоулетт.


Сінгапурська протока

Кількість інцидентів у Сінгапурській протоці продовжує зростати: за перші дев'ять місяців 2022 року надійшло 31 повідомлення порівняно з 21 повідомленням за той же період минулого року. Судна на ходу, у тому числі кілька великих суховантажів та танкерів, було взято на абордаж у всіх 31 повідомленнях. Найчастіше суднові запаси чи майно вкрали. Екіпажі також як і раніше наражаються на ризик через зброю, про яку повідомлялося як мінімум у 16 інцидентах, у тому числі за участю дуже великих суховантажів і танкерів, повідомляє IMB.

Центр повідомлень про піратство IMB також вважає, що існує певний ступінь заниження, а також повідомлення про інциденти в цих водах. «Хоча досі це вважалися малозначними опортуністичними злочинами, без викрадення екіпажу чи викрадення суден, прибережним державам пропонується посилити патрулювання того, що є стратегічно важливим водним шляхом для судноплавної галузі та світової торгівлі», – каже Хоулетт.


Південна Америка

IMB повідомляє, що кількість повідомлень з якірної стоянки Кальяо в Перу скоротилася з 15 за перші дев'ять місяців 2021 року до восьми 2022 року

Крім того, на якірній стоянці порту Макапа, Бразилія, було зареєстровано п'ять інцидентів, у тому числі один, що стався 30 серпня, коли шість охоронців і черговий персонал зазнали нападу і були пов'язані злочинцями, які піднялися на борт суховантажного судна.

Більше новин з тегом #В світі

Український морський форум (анонс)

Профспілка робітників морського транспорту України за підтримки Міжнародної федерації транспортників (ITF) та Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України має честь оголосити про проведення Українського морського форуму.

Мобілізація по-новому. Що зміниться з травня

Зібрали найбільш актуальні запитання, що надходили від членів Профспілки, та підготували для вас відповіді на них.

Забезпечення відпочинку для екіпажу: рекомендації IFSMA для представників PSC

Міжнародна федерація асоціацій морських капітанів (IFSMA), Віце-президентом якої є Олег Григорюк, Голова ПРМТУ, звернулась до Люка Смолдреса, Генерального секретаря Паризького меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту (Paris MOU) стосовно передбачених вимог безпеки та впливу певних адміністративних процесів на екіпаж.

Чому екіпаж судна DALI не може покинути гавань Балтімору?

Минуло три тижні відтоді, як вантажне судно DALI врізалося в міст Френсіса Скотта Кі. Міст обвалився рано вранці 26 березня, в результаті чого загинуло шестеро людей, які працювали на мосту.

Дякуємо за звернення!