Право на роботу працівників пасажирського флоту не повинно бути обмежене

ПРМТУ отримує численні звернення від працівників пасажирських суден щодо відмов Адміністрацією судноплавства щодо підтвердження отримання від них копій освітніх та кваліфікаційних документів. У зв'язку з цим ПРМТУ надіслала листа на адресу Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України.

Головне, на що ПРМТУ звертає увагу:


  • Конвенція Міжнародної організації праці (МОП) 2006 року про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006), основний міжнародний документ, який визначає трудові та соціальні права моряків під час роботи на морських суднах. Відповідно до Конвенції, під терміном «моряк» визначається будь-яка особа, яка зайнята або працює в будь-якій якості на борту судна, на яку поширюється ця Конвенція. МОП додатково роз’яснила, що Конвенція поширюється на «будь-яку особу, яка працює на борту судна, тоїї вимоги поширюються на всіх працівників, включаючи каютний і прибиральний персонал, персонал бару, офіціантів, артистів, співаків, кухонний персонал, персонал казино та косметологів» .
  • Правилами перетинання державного кордону громадянами України не встановлені конкретні вимоги стосовно перевірки документів у Єдиної державної електронній базі з питань освіти або того, документи якого освітньо-кваліфікаційного рівня мають бути подані особою для отримання підтвердження від Адміністрації судноплавства.
  • Відповідно до Кодексу торговельного мореплавства України до екіпажу судна входять капітан, інші особи командного складу і суднова команда. Суднова команда складається з осіб, які виконують службові обов’язки на судні та не належать до командного складу судна. Разом із тим, чинним законодавством України також не визначаються будь-які вимоги до освітньої кваліфікації осіб, які входять до складу суднової команди та виконують обов’язки на посадах персоналу бару, офіціантів, кухонного персоналу, персоналу казино тощо.
  • Громадяни України, які уклали або мають намір укласти трудовий договір для роботи у якості члена екіпажу пасажирського судна, на посадах для яких Конвенцією ПДНВ не передбачені вимоги до підтвердження професійної компетентності, для отримання підтвердження Адміністрації судноплавства про отримання копій освітніх і кваліфікаційних документів повинні подавати такі документи:

- посвідчення особи моряка;

- будь-якийдокумент про освіту, оформлений відповідно до статі 40 Закону України «Про освіту», інформація про якийвнесена до ЄДЕБО -для осіб, які отримали освіту після 2000 року;

- будь-який документ про освіту -для осіб, які отримали освіту до 2000 року;

- свідоцтво про завершення початкової підготовки та інструктажу з питань безпеки для всіх моряків.


Повний текст листа: https://storage.mtwtu.org.ua/source/1/u5iDrYNKVnv9...

Більше новин з тегом #Моряки

Профспілки моряків вимагають визнання статусу зон конфлікту на Близькому Сході як «зони воєнних дій»

ITF закликає судновласників визнати Ормузьку протоку, Оманську затоку та води Ізраїлю зонами воєнних дій, аби посилити захист екіпажів суден.

Зміни для моряків: чи варто їх очікувати?

25.06.2025 року групою народних депутатів під головуванням Тимошенко Ю.В. були внесені законопроєкти «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/56680) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спеціального режиму оподаткування моряків» (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/56681). 27.06.2025 року тексти законопроєктів були опубліковані на сайті Верховної Ради України.

День моряка 2025: нульова толерантність до насильства і домагань у морській галузі

«Нам потрібне безпечне середовище для всіх»: глобальна кампанія IMO проти булінгу на морі

ITF викриває фіктивну профспілку, яка наражає моряків на небезпеку по всьому світу

Судноплавні компанії, фінансисти і уряди по всьому світу закликають розірвати зв'язки з фіктивною профспілкою ISU-Lanibra.

Дякуємо за звернення!