Право на роботу працівників пасажирського флоту не повинно бути обмежене

ПРМТУ отримує численні звернення від працівників пасажирських суден щодо відмов Адміністрацією судноплавства щодо підтвердження отримання від них копій освітніх та кваліфікаційних документів. У зв'язку з цим ПРМТУ надіслала листа на адресу Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України.

Головне, на що ПРМТУ звертає увагу:


  • Конвенція Міжнародної організації праці (МОП) 2006 року про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006), основний міжнародний документ, який визначає трудові та соціальні права моряків під час роботи на морських суднах. Відповідно до Конвенції, під терміном «моряк» визначається будь-яка особа, яка зайнята або працює в будь-якій якості на борту судна, на яку поширюється ця Конвенція. МОП додатково роз’яснила, що Конвенція поширюється на «будь-яку особу, яка працює на борту судна, тоїї вимоги поширюються на всіх працівників, включаючи каютний і прибиральний персонал, персонал бару, офіціантів, артистів, співаків, кухонний персонал, персонал казино та косметологів» .
  • Правилами перетинання державного кордону громадянами України не встановлені конкретні вимоги стосовно перевірки документів у Єдиної державної електронній базі з питань освіти або того, документи якого освітньо-кваліфікаційного рівня мають бути подані особою для отримання підтвердження від Адміністрації судноплавства.
  • Відповідно до Кодексу торговельного мореплавства України до екіпажу судна входять капітан, інші особи командного складу і суднова команда. Суднова команда складається з осіб, які виконують службові обов’язки на судні та не належать до командного складу судна. Разом із тим, чинним законодавством України також не визначаються будь-які вимоги до освітньої кваліфікації осіб, які входять до складу суднової команди та виконують обов’язки на посадах персоналу бару, офіціантів, кухонного персоналу, персоналу казино тощо.
  • Громадяни України, які уклали або мають намір укласти трудовий договір для роботи у якості члена екіпажу пасажирського судна, на посадах для яких Конвенцією ПДНВ не передбачені вимоги до підтвердження професійної компетентності, для отримання підтвердження Адміністрації судноплавства про отримання копій освітніх і кваліфікаційних документів повинні подавати такі документи:

- посвідчення особи моряка;

- будь-якийдокумент про освіту, оформлений відповідно до статі 40 Закону України «Про освіту», інформація про якийвнесена до ЄДЕБО -для осіб, які отримали освіту після 2000 року;

- будь-який документ про освіту -для осіб, які отримали освіту до 2000 року;

- свідоцтво про завершення початкової підготовки та інструктажу з питань безпеки для всіх моряків.

Повний текст листа: https://storage.mtwtu.org.ua/source/1/u5iDrYNKVnv9...

More news with tag #Seamen

ITF: Кількість покинутих моряків у 2025 році може перевищити рекорд 2024-го

Згідно з новими даними, опублікованими Міжнародною федерацією транспортників (ITF), кількість випадків залишення суден зросла майже на 33% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Українські курсанти морських закладів освіти склали ЄДКІ за кордоном

Усі тимчасові екзаменаційні центри за кордоном успішно завершили проведення Єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ). Явка була відмінною — усі, хто прийшов на іспит, мали змогу без перешкод його скласти.

Мирна праця — під обстрілами: росія вбила портовика, члена ПРМТУ

Сьогодні внаслідок ракетного удару, завданого росією по контейнерному терміналу HHLA в Одесі, загинули три працівники порту, члени Профспілки робітників морського транспорту України. Ще шестеро отримали поранення.


Перевтома моряків під час рейсу — прямий ризик для безпеки судноплавства

У Норвегії другому помічнику капітана контейнеровоза NCL Salten висунуто звинувачення у недбалості під час несення вахти, що призвела до посадки судна на мілину поблизу Тронхейма.

Thank you for contacting us!