Право на роботу працівників пасажирського флоту не повинно бути обмежене

ПРМТУ отримує численні звернення від працівників пасажирських суден щодо відмов Адміністрацією судноплавства щодо підтвердження отримання від них копій освітніх та кваліфікаційних документів. У зв'язку з цим ПРМТУ надіслала листа на адресу Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України.

Головне, на що ПРМТУ звертає увагу:


  • Конвенція Міжнародної організації праці (МОП) 2006 року про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006), основний міжнародний документ, який визначає трудові та соціальні права моряків під час роботи на морських суднах. Відповідно до Конвенції, під терміном «моряк» визначається будь-яка особа, яка зайнята або працює в будь-якій якості на борту судна, на яку поширюється ця Конвенція. МОП додатково роз’яснила, що Конвенція поширюється на «будь-яку особу, яка працює на борту судна, тоїї вимоги поширюються на всіх працівників, включаючи каютний і прибиральний персонал, персонал бару, офіціантів, артистів, співаків, кухонний персонал, персонал казино та косметологів» .
  • Правилами перетинання державного кордону громадянами України не встановлені конкретні вимоги стосовно перевірки документів у Єдиної державної електронній базі з питань освіти або того, документи якого освітньо-кваліфікаційного рівня мають бути подані особою для отримання підтвердження від Адміністрації судноплавства.
  • Відповідно до Кодексу торговельного мореплавства України до екіпажу судна входять капітан, інші особи командного складу і суднова команда. Суднова команда складається з осіб, які виконують службові обов’язки на судні та не належать до командного складу судна. Разом із тим, чинним законодавством України також не визначаються будь-які вимоги до освітньої кваліфікації осіб, які входять до складу суднової команди та виконують обов’язки на посадах персоналу бару, офіціантів, кухонного персоналу, персоналу казино тощо.
  • Громадяни України, які уклали або мають намір укласти трудовий договір для роботи у якості члена екіпажу пасажирського судна, на посадах для яких Конвенцією ПДНВ не передбачені вимоги до підтвердження професійної компетентності, для отримання підтвердження Адміністрації судноплавства про отримання копій освітніх і кваліфікаційних документів повинні подавати такі документи:

- посвідчення особи моряка;

- будь-якийдокумент про освіту, оформлений відповідно до статі 40 Закону України «Про освіту», інформація про якийвнесена до ЄДЕБО -для осіб, які отримали освіту після 2000 року;

- будь-який документ про освіту -для осіб, які отримали освіту до 2000 року;

- свідоцтво про завершення початкової підготовки та інструктажу з питань безпеки для всіх моряків.

Повний текст листа: https://storage.mtwtu.org.ua/source/1/u5iDrYNKVnv9...

More news with tag #Seamen

Продовження дії посвідчення судноводія на ЄВВШ

«Дію посвідчення судноводія торговельного судна, яке допущено до плавання судноплавними річковими Європейськими внутрішніми водними шляхами можна продовжити» — про що повідомив голова Адміністрації судноплавства Микола Кравчук.

Нові «зручні прапори»: Домініка, Гамбія, Ніуе

ITF додала три нові прапори — Домініка, Гамбія та Ніуе — до свого багаторічного відкритого реєстру «зручних прапорів».

Ukrainian Seafarers Working under the Danish Flag: From Signing the Collective Agreement to Renewing Cooperation Terms

Two years ago, the Marine Transport Workers’ Trade Union of Ukraine (MTWTU) and Danish Shipping signed a historic collective agreement that, for the first time, extended to Ukrainian officers and ratings working on vessels of the Danish International Ship Register (DIS).

THE BLACK SEA OF SHAME: HOW SUBSTANDARD SHIPPING TURNS SEAFARERS INTO HOSTAGES OF FLOATING COFFINS

On 12 October 2025, the Cameroon-flagged cargo ship EILEEN sank in the Black Sea near Bulgaria. Ten seafarers were rescued hours before the ship finally sank 140 nautical miles off Varna.

Thank you for contacting us!