Порядок надання гарантій компенсації шкоди фрахтувальникам, операторам, власникам морських суден та суден внутрішнього плавання

Затверджено Порядок надання гарантій компенсації шкоди фрахтувальникам, операторам та/або власникам морських суден та суден внутрішнього плавання

03 квітня 2024 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів від 29.03.2024 р. №361, якою було затверджено Порядок надання гарантій компенсації шкоди, заподіяної внаслідок збройної агресії російської федерації проти України та воєнних дій на території України, фрахтувальникам, операторам та/або власникам морських суден та суден внутрішнього плавання, що ходять під прапором України та під прапорами іноземних держав (текст Постанови: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-2024-%D0%BF#Text).

Відповідно до Постанови, компенсація шкоди здійснюється на безповоротній основі судновласнику, якому за договором страхування та/або страховим полісом чи Р&I полісом, та/або за правилами відповідного Р&I клубу не передбачено страхове покриття у зв’язку із шкодою, заподіяною внаслідок збройної агресії російської федерації проти України, та/або у разі, коли покриття ризиків не поширюється на територію, віднесену до районів воєнних (бойових) дій або районів з навігаційними обмеженнями внаслідок військових дій, ударів, тероризму та пов’язаної з цим небезпеки.

Надання гарантій здійснюється у 2024 році в межах суми до 2 000 000 тис. гривень за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету у разі заподіяння шкоди під час перебування таких суден у територіальному морі України, якщо вони перевозять невійськові вантажі до (з) відкритих морських портів України або зайшли до таких портів після 1 січня 2024р.

Компенсація шкоди не здійснюється відповідно до цього Порядку судновласнику, який вже отримав відшкодування за договором страхування відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.11.2023 р. № 1140 «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету для гарантування безпеки судноплавства та сприяння стабільності морських перевезень».

Порядок визначає, що до шкоди, заподіяної внаслідок збройної агресії рф, належать:

1) збитки, заподіяні судновласнику внаслідок:

- загибелі судна;

- конструктивного руйнування судна, після якого проведення його відновлювального ремонту є недоцільним;

2) збитки у зв’язку із здійсненням витрат, пов’язаних з усуненням конструктивного пошкодження судна, яке призвело до втрати судном мореходного стану, що включають, зокрема, витрати на проведення аварійно-рятувальних робіт;

3) збитки, заподіяні внаслідок втрати та/або псування вантажу;

4) збитки, спричинені третім особам внаслідок зіткнення з іншим судном, плавучим чи стаціонарним об’єктом;

5) збитки у зв’язку із здійсненням витрат, пов’язаних:

- з видаленням рештків судна та/або вантажу та маркуванням місця, у якому сталося їх пошкодження (знищення);

- з видаленням забруднення навколишнього природного середовища;

- із сплатою штрафних санкцій за забруднення навколишнього природного середовища (у разі їх накладення);

- із спричиненням шкоди життю або здоров’ю пасажира чи члена екіпажу судна, а також репатріацією внаслідок настання зазначених обставин.

Для отримання компенсації шкоди судновласник не пізніше ніж протягом 90 календарних днів з дати завдання такої шкоди подає до Мінінфраструктури наступні документи:

1) лист-заяву у довільній формі щодо компенсації шкоди, заподіяної внаслідок збройної агресії рф проти України, підписаний судновласником, із зазначенням опису подій та дати завдання шкоди;

2) належним чином засвідчену копію договору страхування або Р&I поліса, засвідчену нотаріально або консульською установою, або страховою компанією, що є стороною відповідного договору страхування, або Р&I клубом, який є стороною відповідного поліса.

3) звіт про оцінку майна, складений відповідно до Постанови, або документ, що підтверджує здійснені витрати, пов’язані з видаленням рештків судна та/або вантажу та маркуванням місця, у якому сталося їх пошкодження (знищення), видаленням забруднення навколишнього природного середовища, сплатою штрафних санкцій за забруднення навколишнього природного середовища, спричиненням шкоди життю або здоров’ю пасажира чи члена екіпажу судна, а також репатріацією внаслідок настання зазначених обставин.

До документів іноземною мовою треба підготувати нотаріально завірений переклад українською мовою.

Судновласник може надіслати документи до Мінінфраструктури у паперовій формі або в електронній формі.


Більше новин з тегом #В світі

Ексклюзив Shipping Intel: Голова ПРМТУ Олег Григорюк про війну, міжнародну підтримку та допомогу морякам

Олег Григорюк - видатний діяч у глобальному руху захисту прав морських робітників, Голова Профспілки робітників морського транспорту України.

Підтримка українських працівників морського транспорту: захист прав та допомога

Голова ПРМТУ Олег Григорюк зустрівся із Постійним представником України при ООН та інших міжнародних організаціях у Женеві Євгенією Філіпенко. Основна увага була зосереджена на питаннях підтримки українських працівників морського транспорту та захисту їхніх прав як в Україні, так і за її межами.

Шлях до європейської інтеграції через партнерство

Профспілка робітників морського транспорту України продовжує активно співпрацювати з міжнародними партнерами, зокрема Консультативною місією Європейського Союзу (КМЄС), задля вирішення нагальних питань морської галузі.

Зростаюча роль «тіньового флоту» у випадках залишення моряків

На тлі зростання кількості випадків залишення моряків, пов'язаних із суднами, задіяними в санкційній торгівлі, флот газових танкерів виділяється як порушник-рецидивіст.

Дякуємо за звернення!