Порядок надання гарантій компенсації шкоди фрахтувальникам, операторам, власникам морських суден та суден внутрішнього плавання

Затверджено Порядок надання гарантій компенсації

шкоди фрахтувальникам, операторам та/або

власникам морських суден та суден внутрішнього плавання

03 квітня 2024 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів від 29.03.2024 р. №361, якою було затверджено Порядок надання гарантій компенсації шкоди, заподіяної внаслідок збройної агресії російської федерації проти України та воєнних дій на території України, фрахтувальникам, операторам та/або власникам морських суден та суден внутрішнього плавання, що ходять під прапором України та під прапорами іноземних держав (текст Постанови: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-2024-%D0%BF#Text).

Відповідно до Постанови, компенсація шкоди здійснюється на безповоротній основі судновласнику, якому за договором страхування та/або страховим полісом чи Р&I полісом, та/або за правилами відповідного Р&I клубу не передбачено страхове покриття у зв’язку із шкодою, заподіяною внаслідок збройної агресії російської федерації проти України, та/або у разі, коли покриття ризиків не поширюється на територію, віднесену до районів воєнних (бойових) дій або районів з навігаційними обмеженнями внаслідок військових дій, ударів, тероризму та пов’язаної з цим небезпеки.

Надання гарантій здійснюється у 2024 році в межах суми до 2 000 000 тис. гривень за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету у разі заподіяння шкоди під час перебування таких суден у територіальному морі України, якщо вони перевозять невійськові вантажі до (з) відкритих морських портів України або зайшли до таких портів після 1 січня 2024р.

Компенсація шкоди не здійснюється відповідно до цього Порядку судновласнику, який вже отримав відшкодування за договором страхування відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.11.2023 р. № 1140 «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету для гарантування безпеки судноплавства та сприяння стабільності морських перевезень».

Порядок визначає, що до шкоди, заподіяної внаслідок збройної агресії рф, належать:

1) збитки, заподіяні судновласнику внаслідок:

- загибелі судна;

- конструктивного руйнування судна, після якого проведення його відновлювального ремонту є недоцільним;

2) збитки у зв’язку із здійсненням витрат, пов’язаних з усуненням конструктивного пошкодження судна, яке призвело до втрати судном мореходного стану, що включають, зокрема, витрати на проведення аварійно-рятувальних робіт;

3) збитки, заподіяні внаслідок втрати та/або псування вантажу;

4) збитки, спричинені третім особам внаслідок зіткнення з іншим судном, плавучим чи стаціонарним об’єктом;

5) збитки у зв’язку із здійсненням витрат, пов’язаних:

- з видаленням рештків судна та/або вантажу та маркуванням місця, у якому сталося їх пошкодження (знищення);

- з видаленням забруднення навколишнього природного середовища;

- із сплатою штрафних санкцій за забруднення навколишнього природного середовища (у разі їх накладення);

- із спричиненням шкоди життю або здоров’ю пасажира чи члена екіпажу судна, а також репатріацією внаслідок настання зазначених обставин.

Для отримання компенсації шкоди судновласник не пізніше ніж протягом 90 календарних днів з дати завдання такої шкоди подає до Мінінфраструктури наступні документи:

1) лист-заяву у довільній формі щодо компенсації шкоди, заподіяної внаслідок збройної агресії рф проти України, підписаний судновласником, із зазначенням опису подій та дати завдання шкоди;

2) належним чином засвідчену копію договору страхування або Р&I поліса, засвідчену нотаріально або консульською установою, або страховою компанією, що є стороною відповідного договору страхування, або Р&I клубом, який є стороною відповідного поліса.

3) звіт про оцінку майна, складений відповідно до Постанови, або документ, що підтверджує здійснені витрати, пов’язані з видаленням рештків судна та/або вантажу та маркуванням місця, у якому сталося їх пошкодження (знищення), видаленням забруднення навколишнього природного середовища, сплатою штрафних санкцій за забруднення навколишнього природного середовища, спричиненням шкоди життю або здоров’ю пасажира чи члена екіпажу судна, а також репатріацією внаслідок настання зазначених обставин.

До документів іноземною мовою треба підготувати нотаріально завірений переклад українською мовою.

Судновласник може надіслати документи до Мінінфраструктури у паперовій формі або в електронній формі.


More news with tag #In World

Dark fleet’s growing role in seafarer abandonments showcased by ageing gas tankers

Amid a rise in seafarer abandonments linked to vessels employed in sanctions trades, a fleet of gas tankers stands out as a repeat offender.

Youth Conference at ITF Congress: Key Points

Today, October 18, the Youth Conference was held as part of the ITF Congress in Marrakesh. The session focused on setting and approval a five-year strategic plan while addressing critical issues faced by young workers, such as mental health, occupational safety, and youth involvement in the development of collective bargaining agreements.

Реалії та виклики для ПРМТУ в умовах війни в Україні: Олег Григорюк в інтерв'ю норвезькому виданню FriFagbevegelse

Під час війни робота Профспілки робітників морського транспорту України набула нових масштабів і значення. Моряки та портовики, що працюють під загрозою ракетних ударів, щодня стикаються з небезпекою та невизначеністю. Портова інфраструктура постійно зазнає атак, але ПРМТУ продовжує підтримувати своїх спілчан як в Україні, так і за кордоном, водночас дякуючи міжнародним партнерам за допомогу.

Золота нагорода ITF за захист інтересів транспортників

На 46-му Конгресі ITF Михайло Кірєєв, перший заступник Голови ПРМТУ, був удостоєний Золотої нагороди, що символізує визнання його непохитної відданості справі працівників транспорту в усьому світі.

Thank you for contacting us!