Чому уряди не виконали свої зобов'язання перед моряками

Цільова група ООН повинна з'ясувати, чому уряди не виконали свої зобов'язання перед моряками під час пандемії

Представники судновласників і моряків звернулися до Організації Об'єднаних Націй з проханням створити міжвідомчу цільову групу для вивчення виконання і практичного застосування положень Конвенції про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006) під час пандемії, включаючи її вплив на основні права моряків і на судноплавну галузь.

Криза змін екіпажів досягла свого піку, коли понад 400 тис. моряків опинилися у пастці на суднах: вони змушені переробляти свої контракти внаслідок місцевих, пов'язаних з COVID, обмежень і відмови урядів співпрацювати і координувати дії для подолання кризи.

У той час як влада намагається погасити нові спалахи хвороби, як, наприклад, в даний час в Індії, близько 200 тис. моряків і раніше знаходяться на гребені кризи змін, і їх кількість невпинно зростає. Деякі уряди відреагували гідно, визнавши моряків ключовими працівниками і полегшивши їх переміщення, однак занадто багато урядів своєю бездіяльністю створюють ситуації, коли екіпажі суден не можуть повернутися додому, що рівносильно примусовій праці. І тут необхідні термінові дії.

Заклик до ООН провести дослідження було оформлено у формі резолюції, прийнятої на 4-й онлайн-сесії Спеціального тристороннього комітету МОП по Конвенції про працю в морському судноплавстві (19-23 квітня 2021 г.), де Міжнародна федерація транспортників (ITF), судновласники і уряди зустрілися для обговорення Конвенції [1,2].

«Конвенція про працю в морському судноплавстві - це міжнародна угода, розроблена для захисту моряків і сприяння забезпеченню гідної праці», - сказав Марк Дікінсон, офіційний представник групи моряків в ILO, Заступник голови Секції моряків ITF.

«Пандемія безжально викрила управління і структуру галузі. Всупереч вимогам Конвенції ООН з морського права, галузь фрагментована, і це багато в чому сприяло хаосу»*.

«Основні держави прапору - це мильні бульбашки - нульова транспарентність, нульова компетентність, нульовий інтерес до благополуччя своїх екіпажів».

«Крім того, 97 урядів, які ратифікували MLC, взяли на себе зобов'язання забезпечувати, щоб моряки могли повернутися додому після закінчення терміну дії контрактів. Це написано чорним по білому. Ніяких застережень або особливих умов не передбачено. Уряди, які не забезпечили репатріацію моряків або перешкоджали поверненню екіпажів додому, які відмовляли морякам у доступі до медичної допомоги на березі і відмовлялися співпрацювати на міжнародному рівні для забезпечення дотримання прав моряків, безумовно, порушили Конвенцію MLC і, отже, свої міжнародні зобов'язання».

Спеціальний тристоронній комітет відзначив, що, не дивлячись на пандемію, моряки продовжували забезпечувати роботу каналів постачання, доставляючи основні продукти харчування, паливо, лікарські засоби та медичне обладнання туди, де вони необхідні. Хоча в урядів було 13 місяців, щоб продумати спільні дії у відповідь, все ще занадто багато урядів вводять непродумані обмеження на переміщення, які не дозволяють морякам приєднуватися до суден і сходити з них.

«Якщо моряки будуть визнані в усьому світі ключовими працівниками і їм буде дозволено вільне пересування, це буде мати велике значення для вирішення величезної проблеми порушення прав людини», - сказав Фабріціо Барчеллона, координатор секції моряків ITF. «Існує низка заходів, які необхідно вжити владі для зупинки поширення хвороби і для захисту моряків і портовиків; до цих заходів відносяться тестування і пріоритет моряків і докеров прі вакцинації».

Серед рекомендацій Спеціального тристороннього комітету - поглиблення співпраці між країнами, введення тимчасових винятків, що дозволяють подорожувати, а також міжнародне визнання документів моряків. Все це допоможе в усуненні кризи змін екіпажів без значного впливу на здатність урядів контролювати COVID-19.

«Через пандемію багато моряків втратили роботу, а через те, як уряди справляються з кризою, набагато більше людей сьогодні переглядають свій вибір кар'єри», - сказав Дікінсон. «Це вплинуло і на судноплавний бізнес: деякі компанії не змогли продовжити роботу через дефіцит екіпажу. Це впливає на всю світову економіку. Уряди повинні вжити термінових заходів, щоб не допустити ще більшого погіршення ситуації».

Спеціальний тристоронній комітет також прийняв окрему резолюцію про те, що транспортникам слід віддавати пріоритет при вакцинації проти COVID-19 [3], підтримавши публічний заклик ITF до урядів припинити ігнорувати рекомендації ВООЗ і визначити пріоритет вакцинації, грунтуючись на гуманітарних і економічних обґрунтуваннях.

Резолюція визначає, яким чином уряди повинні зробити вакцинацію доступною для моряків і визнати вакцинацію інших країн. Пропонується також створити в ключових портах центри вакцинації екіпажів суден.

Примітки:

* Конвенція ООН з морського права 1982 року (UNCLOS) містить всеосяжний правовий режим світових океанів і морів, що встановлює правила, які регулюють всю діяльність в океанах і використання їх ресурсів. Положення статті 94 UNCLOS включені в Конвенцію MLC і встановлюють обов'язки і зобов'язання держави прапору щодо умов праці, комплектування екіпажів і соціальних питань на борту суден під її прапором.

У 2020 році трьома найбільшими регістрами стали зручні прапори Панама, Ліберія і Маршаллові острови, які разом представляють близько третину світового флоту і близько 42% його сумарної вантажопідйомності.

[1] Міжнародна організація праці (МОП) - це спеціалізована установа ООН, в обов'язки якої входить (крім іншого) нагляд за додержанням трудових норм. Ключовою міжнародною угодою, що регулює судноплавство і роботу моряків, є Конвенція про працю в морському судноплавстві (MLC) або Білль про права моряків, як її часто називають, розроблена для захисту мінімальних прав моряків.

Детальніше тут: https://www.ilo.org/global/standards/maritime-labour-convention/WCMS_159413/lang--en/index.htm

[2] У першій частині четвертої онлайн-сесії Спеціального тристороннього комітету з Конвенції MLC було розглянуто вплив COVID-19 на судноплавний сектор і моряків. Сесія прийшла до висновку, що Міжнародна організація праці повинна звернутися до Генерального секретаря ООН з проханням скликати Міжустановчу цільову групу.

Детальніше тут: https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---ed_norm/---normes/documents/genericdocument/wcms_782881.pdf

[3] Резолюція МОП про вакцинацію моряків від COVID-19 рекомендувала всім урядам приділити пріоритетну увагу вакцинації моряків.

Текст резолюції тут: https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---ed_norm/---normes/documents/genericdocument/wcms_782880.pdf

Більше новин з тегом #Моряки

Гана не будет штрафовать суда с непривитым экипажем до февраля

Морская страховая компания Gard сообщила, что Гана отозвала свое распоряжение о наложении штрафов на суда с непривитым персоналом.

Будьте внимательны к предложениям о трудоустройстве

Одной из наиболее распространенных мошеннических схем является рассылка предложений о работе в море от имени известных судоходных компаний.

Осторожно: судно YANGZHOU CONFIDENCE

В ПРМТУ обратился моряк за консультацией относительно судна YANGZHOU CONFIDENCE (IMO 9774850, Маршалловы острова).

Нехватка персонала, загруженность портов и штамм Омикрон: что ждет морское страхование в 2022?

Спустя более двух лет после начала пандемии COVID-19 давление на мировые цепочки поставок не ослабевает, поскольку обширная сеть каналов, включая порты и морские суда, которые используются для распределения товаров, остается в напряженном состоянии.

Дякуємо за увагу!
Будь ласка, заповніть форму нижче, і ми будемо раді відповісти на ваше запитання!

Дякуємо за звернення!