Ставтеся до моряків з «гідністю і повагою» під час кризи COVID-19

Моряки, судновласники і уряди закликають держави-члени МОП забезпечити потік основних товарів, енергії, продуктів харчування та ліків під час пандемії COVID-19.

Моряки повинні розглядатися як «ключові працівники» і повинні бути звільнені від обмежень на переміщення під час пандемії COVID-19, повідомляють представники Спеціального тристороннього морського комітету Міжнародної організації праці (МОП), що представляє моряків, судновласників і уряди.

У спільній заяві, випущеній представниками Спеціального тристороннього комітету Конвенції про працю в морському судноплавстві (MLC, 2006), також міститься заклик до держав-членів МОП «зробити все можливе для полегшення поставок основних предметів медичного призначення, палива, води, запасних частин і постачання на судна».

Дана заява випливає з повідомлень про те, що в деяких частинах світу постачальникам було заборонено підніматися на судна для доставки масок (https://www.ilo.org/global/about-the-ilo/newsroom/news/WCMS_740307/lang-- en / index.htm), захисних костюмів та інших засобів індивідуального захисту для членів екіпажів.

У відповідність із заявою (https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---ed_norm/---normes/documents/statement/wcms_740130.pdf), порти в деяких частинах світу також відмовили в заході деяким суднам (https://www.ilo.org/global/standards/maritime-labour-convention/lang--en/index.htm), оскільки раніше ці судна відвідували затронуті COVID-19 райони, що перешкоджало отриманню суднами необхідних предметів постачання.

«Моряки настільки ж цінні, як і будь-які інші люди, і до них слід ставитися з гідністю і повагою, щоб вони могли продовжувати виконувати життєво важливу для світу роботу», - йдеться в заяві.

Комітет також підкреслив важливість забезпечення того, щоб потік основних товарів, енергії, продуктів харчування, ліків і багатьох інших продуктів по всьому світу не порушувався «заходами, які перешкоджають безпечному та ефективному руху суден і моряків, які ними керують».

Генеральний директор МОП Гай Райдер звернувся до урядів з проханням «забезпечити, щоб у ці складні часи моряки були належним чином захищені від пандемії COVID-19, мали доступ до медичної допомоги і могли при необхідності подорожувати на судна і назад, щоб продовжувати виконувати свою ключову роль».

Він привітав «скоординовані зусилля, що вживаються соціальними партнерами [організаціями роботодавців і працівників] і міжнародним співтовариством як реакцію на кризу, викликану в морському секторі пандемією COVID-19».

Епідемія COVID-19 чинить серйозний вплив на глобальне судноплавство, на яке припадає 90 відсотків світової торгівлі, і на умови праці майже двох мільйонів моряків.

Права моряків викладені у конвенції MLC, 2006, яка встановлює мінімальні вимоги майже до всіх аспектів умов праці моряків, включаючи умови найму, години роботи і відпочинку, репатріацію, звільнення на берег, проживання, місця для відпочинку, харчування, охорону здоров'я, медичне обслуговування і соціальне забезпечення.

В даний час Конвенція ратифікована 96 державами-членами МОП (https://www.ilo.org/dyn/normlex/en/f?p=NORMLEXPUB:11300:0::NO::P11300_INSTRUMENT_ID:312331), на які припадає понад 91 відсотки світового торгового флоту.

Більше новин з тегом #Моряки

Продовження дії посвідчення судноводія на ЄВВШ

«Дію посвідчення судноводія торговельного судна, яке допущено до плавання судноплавними річковими Європейськими внутрішніми водними шляхами можна продовжити» — про що повідомив голова Адміністрації судноплавства Микола Кравчук.

Нові «зручні прапори»: Домініка, Гамбія, Ніуе

ITF додала три нові прапори — Домініка, Гамбія та Ніуе — до свого багаторічного відкритого реєстру «зручних прапорів».

Українські моряки під прапором Данії: від підписання колективної угоди – до оновлення умов співпраці

Два роки тому Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) та Данська асоціація судноплавства (Danish Shipping) підписали історичну колективну угоду, яка вперше поширилася на українських офіцерів та рядових, що працюють на суднах під Данським міжнародним реєстром суден (DIS).

Чорне море ганьби: як субстандартне судноплавство перетворює моряків на заручників плавучих трун

12-го жовтня 2025-го року поблизу Болгарії у Чорному морі затонуло вантажне судно EILEEN під прапором Камеруну.

Дякуємо за звернення!