Відкритий лист від 1.6 млн. моряків світу

Життя моряка: «невидима» робоча сила, що рухає світову торгівлю

90% всіх товарів перевозяться морем; щодня на борту 70,000 суден по всьому світу працюють понад 1,6 мільйона моряків. Ці чоловіки і жінки перевозять необхідні для бізнесу та у повсякденному житті людей вантажі і товари, що підтримують світову спільноту під час пандемії коронавирусу.

Судна перевозять товари на схід, на захід, північ і південь - від продуктів харчування, предметів домашнього вжитку, промислових товарів і лікарняного обладнання до сировини, такого як нафта, залізо і руда.

Ми пропонуємо вам на пару хвилин задуматися про життя моряків на борту цих суден: будучи далеко від дому, вони знаходяться на передовій глобальної надзвичайної ситуації.

Уявіть собі, що ви працюєте 6, 8 або 10 місяців поспіль по 10-12 годин на добу 7 днів на тиждень на борту судна, що борознить моря й океани в умовах обмеженого простору. і в розлуці зі своєю сім'єю і друзями. Не дивлячись ні на що, ви продовжуєте виконувати свою роботу, незримо поєднуючи глобальні ланцюжки поставок, щоб люди світу щодня мали доступ до товарів першої необхідності.

А тепер уявіть, що після 10 місяців на службі ви будете змушені залишатися на борту і далі, протягом невизначеного періоду часу, тому що уряди забороняють вам перетинати кордони їх країн, щоб дістатися до дому, так само як і забороняють вашому наступнику подорожувати на судно, щоб замінити вас на роботі.

Або, що ще гірше, уявіть, що ваш роботодавець не повернув вас додому, а кинув вас в порту без грошей, утримавши вашу зарплату.

Це складно собі уявити, але тільки якщо ви не моряк.

У розпал кризи COVID-19 ITF кожен день стикається з ситуаціями, коли моряки не можуть вільно переміщатися на судно або з судна додому внаслідок зростаючого числа обмежень, впроваджуваних національними урядами щодо переміщень людей в їх країну або з неї.

Іронія ситуації полягає в тому, що уряди, що прямо залежать від морської торгівлі (бо товари, що перевозяться морем, допоможуть громадянам їхніх країн пройти через цю безпрецедентну кризу), одночасно позбавляють моряків права повернутися додому і обмежують зміни суднових екіпажів.

ITF закликає визнати життєво важливу роль моряків у подоланні цієї надзвичайної кризи і ставитися до них як до «ключових працівників», незалежно від їх національності.

ITF і наші морські членські організації настійно закликають уряди, політиків, влади портів і держав прапора, роботодавців і споживачів не забувати, що наша здатність дати відсіч пандемії безпосередньо залежить від вантажоперевезень, забезпечуваних моряками. Ці моряки такі ж люди, як ми, і їхнє здоров'я і безпека так само важливі, як здоров'я і безпека будь-якого з нас. Будь ласка, приділіть хвилину, щоб віддати належне їх самопожертві. Давайте ж ставитися до них з повагою і гідністю, яких вони заслуговують, щоб вони могли продовжувати виконувати свою роботу на благо жителів землі.

Більше новин з тегом #ITF

Досягнуто домовленості про підвищення мінімальної зарплати для моряків

Міжнародна організація праці (МОП) завершила останній раунд переговорів щодо мінімальної ставки заробітної плати для позиції Able Seaman на засіданні Підкомітету із заробітної плати моряків Об'єднаної морської комісії (JMC), яке відбулося в Женеві 14 і 15 квітня 2025 року.

ПРМТУ відстояла права затриманих моряків

У листопаді 2024 року двоє моряків, членів ПРМТУ, опинилися у складній юридичній ситуації за кордоном. Вони були затримані після нещасного випадку за участю іншого члена екіпажу, який зазнав серйозної травми руки.

Під прицілом росії – не лише Україна, а й продовольча безпека світу

Генеральний секретар ІМО Арсеніо Домінгес звернувся до всіх залучених сторін з закликом до спільної роботи, «щоб забезпечити припинення актів насильства проти невинних моряків і судноплавства. Міжнародне судноплавство ніколи не має ставати жертвою геополітичних конфліктів», – заявив Генсек.

Профспілка розширює співробітництво

Нові привілеї для українських моряків

Дякуємо за звернення!