ITF додала три нові прапори — Домініка, Гамбія та Ніуе — до свого багаторічного відкритого реєстру «зручних прапорів».
Ці три прапори були додані до переліку FOC на засіданні Керівної групи Комітету справедливої практики ITF, яке відбулося минулого тижня в Афінах, Греція, і зібрало профспілки моряків та докерів з усього світу.
З урахуванням цих доповнень загальна кількість прапорів FOC становить 48 країн.
«Ми стежили за суднами, що працювали під цими трьома прапорами цього року, і після проведення необхідної перевірки можемо підтвердити їх статус нових зручних прапорів», – сказав Стів Троусдейл, координатор інспекторату ITF.
«Якщо ви є державою прапора і стягуєте реєстраційні внески, то ви зобов'язані забезпечити дотримання прав моряків на суднах під вашим прапором – нехай не буде сумнівів, що ITF стежить за цим і що наша глобальна мережа інспекторів робитиме все можливе, щоб захистити моряків на цих суднах».
ITF визначає судно FOC як таке, що працює під прапором країни, яка не є його фактичним власником.
Гамбія: якщо у 2023 році у реєстрі не було жодного танкера, то на початку цього року їх стало понад 35, і цей реєстр тісно пов'язаний із «тіньовим флотом». Дослідження показали, що 99 % танкерів цього реєстру перебували під санкціями або, як вважається, перевозили товари, на які накладено санкції, хоча Гамбія зараз заявляє, що проводить перевірку реєстру.
Ніуе: реєстр працює з 2012 року, і за даними ITF, цього року підтверджене походження власників 59 суден переважно пов’язане з країнами Азії — Сінгапуром (16), Малайзією (2), Японією (2), Індонезією (7), Індією (1), Гонконгом (1) та Таїландом (1), а також із Нідерландами (1).
Домініка: із 43 суден реєстру власниками 30 є компанії з ОАЕ (7), Індії (7), Казахстану (3), Саудівської Аравії (2), США (2), Барбадосу (2) і Норвегії (2), а також Австралії (1), Кіпру (1), Фінляндії (1), Великобританії (1) та Гвінеї-Конакрі (1).
Морські профспілки ITF розробили комплекс заходів, спрямованих на встановлення мінімальних прийнятних стандартів для моряків, які працюють на суднах під прапором FOC, що становлять близько 30% від понад 100 000 суден торгового флоту, що експлуатуються в усьому світі.
Ці стандарти формують основу колективних угод ITF, які встановлюють заробітну плату та умови праці для екіпажів суден під прапором FOC незалежно від їхньої національності – трохи більше 47% всіх суден під прапором FOC охоплені колективними угодами ITF.
Дотримання угод ITF контролюється мережею з 130 інспекторів та контактних осіб ITF у понад 125 портах по всьому світу. Комітет справедливої практики ITF керує кампанією щодо FOC, яка була започаткована в Осло в 1948 році, включаючи додавання та вилучення держав прапора зі списку FOC.