Недоліки та зміни назв: як виглядає танкер «темного флоту»?

Величезний нафтовий танкер, затриманий у Китаї, не пройшов інспекцію з безпеки за більш ніж 20 пунктами, що свідчить про загрози, які несе в собі швидко зростаючий флот старіючих суден, що курсують світовим океаном.

Судно, яке після семи перейменувань називається TITAN, перебуває в управлінні компанії, адреса якої - поштова скринька на Сейшельських островах. Власників судна важко відстежити, а також незрозуміло, чи застраховане воно.

Відсутність належної документації, прогалини в техніці безпеки та темне минуле - все це характерно для так званих танкерів «темного флоту», кількість яких зросла з моменту вторгнення росії в Україну. Санкції країн «Великої сімки» щодо російської нафти, а також існуючі санкції щодо іранських і венесуельських поставок призвели до бурхливої торгівлі такими старими суднами, що працюють поза наглядом Заходу.

Кількість затримань танкерів зростає на тлі посилення уваги до питань безпеки: у квітні в азійських портах було затримано більше суден, ніж у будь-який інший місяць, починаючи щонайменше з січня 2020 року. В одному з портів Китаю останніми тижнями посилили перевірки безпеки, що свідчить про потенційну зміну ставлення до застарілих суден, які допомогли доставити в країну величезну кількість російської, іранської та венесуельської нафти.

Фактично, TITAN, який був побудований 20 років тому, зупинили в північно-східному порту Циндао не тому, що він перевозив близько 2 мільйонів барелів нафти з Ірану, а через потенційну небезпеку, яку він становив.

Китай та інші морські держави відчули такі ризики на початку цього місяця. Приблизно через 10 днів після відплиття від берегів Китаю, біля берегів Малайзії вибухнуло ще одне судно «темного флоту» - PABLO. Хоча причина вибуху залишається нез'ясованою, вважається, що певну роль у цьому могли зіграти пари від залишків нафтового вантажу.

Серед 23 недоліків танкеру TITAN - накопичення масла в машинному відділенні та проблеми з пожежною безпекою системи інертних газів - того самого обладнання, яке допомагає запобігти вибуху парів. Судно було затримане 29 квітня, а звільнено - 2 травня, і востаннє його бачили поблизу Тайваню.

Починаючи з 2019 року, TITAN здійснив серію перевезень іранської сирої нафти, згідно з даними аналітичної компанії Kpler. Згідно з даними організації United Against Nuclear Iran (Об'єднання проти ядерного Ірану), яка відстежує експорт іранської нафти, у 2022 році судно перевезло близько 16 мільйонів барелів іранської нафти.

Компанія Seapalm Shipping Ltd. вказана в декількох морських базах даних як менеджер судна, без жодних інших власників і лише з поштовою скринькою на Сейшельських островах та стандартною електронною адресою для контактної інформації. Повідомлення на цю електронну адресу не отримало негайної відповіді.

За останніми даними, TITAN ходив під прапором Камеруну - єдиної держави, яка занесена до списку «високого ризику» Паризьким меморандумом (Paris MoU), який сприяє безпечному морському судноплавству. З 211 суден різних типів, які Clarkson Research Services фіксує під прапором цієї країни, лише сім мають вік менше ніж 10 років. Наймолодшому великому нафтовому танкеру - 19 років.

На відміну від звичайного торгового флоту, «темні танкери» часто не мають стандартного галузевого страхування. TITAN не зареєстрований в жодному з членів клубів взаємного страхування (P&I), які пропонують таке покриття.

Джерело: https://gcaptain.com/defects-names-changes-heres-what-a-dark-fleet-tanker-looks-like/

Більше новин з тегом #В світі

ПРМТУ та IMarEST підписали Меморандум про взаємодію

Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) та Інститут морської техніки, науки та технологій Великобританії (IMarEST) зробили важливий крок на шляху до зміцнення дружніх зв'язків, підписавши Меморандум про взаємодію між IMarEST та ПРМТУ у межах своїх компетенцій як безпосередньо, так і за посередництва Одеського відділення IMarEST.

«Якщо ми зможемо вистояти у ці важкі часи, ми переможемо»: в Лондоні пройшов Український морський форум

12 років рабства на судні — Абдул Нассер Салех нарешті вдома

Дванадцять років тому Абдул Нассер Салех приступив до своїх обов'язків механіка на судні Al Maha. Після цього він застряг на борту цього судна на шокуючий термін - 4 000 днів.

Закон про мобілізацію: відповіді на найпоширеніші питання

18 травня набув чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку». Відповідно до цього Закону передбачено багато змін щодо військового обліку та мобілізації. Зібрали найбільш актуальні запитання, що надходили від членів Профспілки, та підготували для вас відповіді на них.

Дякуємо за звернення!