Американські Віргінські острови запускають новий відкритий регістр судноплавства: морські профспілки виступають проти
У Вашингтоні, США, почав діяти новий відкритий регістр суден Віргінських островів Сполучених Штатів. Ця ініціатива є частиною плану «відродження морської торгівлі, комерційної діяльності та стратегічної конкуренції США», – повідомляє приватний морський коледж штату Массачусетс.
Альберт Браян мол., губернатор Віргінських островів США, та Ерік Р. Давікі, президент Північно-східного морського інституту (NMI), взяли участь у церемонії, присвяченій відкриттю регістру.
Існує думка, що відкриття цього регістру є однією з найважливіших морських ініціатив за останні 75 років, тому що дозволить впоратися з кризою ланцюжків поставок до США.
Згідно з офіційним документом, нещодавно опублікованим Центром політики та економіки океанів при Північно-східному морському інституті, самостійний відкритий міжнародний регістр Американських Віргінських островів забезпечить «прозорий нагляд за комерційним флотом іноземних та вітчизняних суден, що перебувають у власності та під управлінням», а також «дозволить США провести реформу практики використання міжнародних прапорів».
Новий другий регістр США, призначений для міжнародної комерційної діяльності, створить значне збільшення тоннажу США; забезпечить вищий рівень стандартів безпеки моряків; дозволить покращити контроль за глобальною торгівлею» – пояснюється в документі.
До чого це може призвести?
«Створення міжнародного відкритого регістру Американських Віргінських островів США збільшить кількість суден під прапором США, що працюють у Світовому океані. Так, дані судна під прапором Американських Віргінських островів матимуть такий самий рівень захисту, як судна під прапором США», — пише NMI.
Документ також містить план створення перевалочного вузла для каботажного судноплавства в Карибському морі для зниження завантаженості; встановлення партнерських зв'язків для спільного вирішення стратегічних морських проблем та забезпечення дотримання правових та етичних норм. Також у планах реалізація стратегії екологічного судноплавства, що включає декарбонізацію флоту під прапором США. Планується і створення венчурного фонду для морської галузі та розвиток передових технологій морської освіти в США та за кордоном для модернізації робочої сили.
Чому морські профспілки виступають проти?
Незважаючи на те, що вищеописані ініціативи звучать багатообіцяюче, багатьом морським профспілкам ця ідея не до вподоби, і вони виступили із заявами, що засуджують створення такого регістру.
Низка профспілкових організацій у США (включаючи Американську морську організацію, Тихоокеанську профспілку моряків, Міжнародну профспілку моряків, Міжнародну організацію капітанів, помічників і лоцманів, Благодійну асоціацію морських інженерів) поставилися до цієї ідеї негативно і закликали Міністерство оборони, Морську адміністрацію, адміністрацію Байдена та Конгресс "відхилити будь-які пропозиції про те, щоб судна під прапором Американських Віргінських островів прирівнювалися до суден, які ходять безпосередньо під прапором США».
«Від імені ліцензованих та неліцензованих американських моряків торгового флоту, які вірно і з честю служать нашій країні з моменту її заснування, ми рішуче виступаємо проти створення відкритого регістру Американських Віргінських островів», – йдеться у спільній заяві профспілок.
Профспілки стверджують, що подібний відкритий регістр принесе США не більше користі, ніж будь-який зручний прапор, і назвали цей крок «образою американських моряків».
«Запропонований відкритий регістр зручного прапора Американських Віргінських островів не принесе користі ні Сполученим Штатам, ні американській морській індустрії, як і будь-який інший відкритий або другий регістр не принесе користі країні національного прапора. Насправді створення та розширення других регістрів іншими промислово розвиненими країнами призвело лише до знищення їх флотів під національним прапором до того ступеня, коли вони більше не могли забезпечувати необхідну військову безпеку та матеріально-технічну підтримку своїм державам прапора», — йдеться у статті.
ПРМТУ поділяє думку, що створення подібного регістру не піде на користь морякам. Віддавши перевагу подібному регістру, недобросовісний судновласник зможе наймати іноземних моряків з низьким рівнем кваліфікації та знижувати стандарти життя на судні. А під приводом модернізації морської робочої сили на судно зможуть наймати членів екіпажу, які навіть не говорять однією мовою, що може спричинити порушення міжнародних стандартів безпеки.