Залишення моряків: як вчасно розпізнати проблему та отримати допомогу

Залишення екіпажів — це ситуація, коли судновласник або оператор судна припиняє виконувати свої зобов'язання перед моряками та односторонньо розриває будь-які зв’язки зі своїми працівниками.

Це може включати несплату заробітної плати протягом щонайменше двох місяців, незабезпечення базовими ресурсами, такими як їжа, вода, паливо, ненадання медичної допомоги, а також ігнорування необхідності організації репатріаціїї та покриття такиих витрат. Подібні дії не лише порушують базові права моряків, але й ставлять їх у надзвичайно вразливе становище.

Як зрозуміти, що екіпаж залишено?

Розпізнати залишення не завжди легко, особливо якщо судновласник свідомо приховує свої наміри, а самі моряки схильні довіряти словам свого роботодавця. Однак, залишення часто характеризується ознаками, такими як невиплата заробітної плати протягом двох і більше місяців, незабезпечення основними ресурсами для життя на борту та ігнорування запитів екіпажу щодо репатріації, виплати заробітної плати або інших базових потреб.

Що робити, якщо вас залишили?

Перш за все, не залишайтеся сам на сам із проблемою. Пам'ятайте, куди можна звернутись за допомогою:

ITF (Міжнародна федерація транспортників): Ця організація має глобальну мережу інспекторів, які допомагають морякам у складних ситуаціях, включаючи залишення. Звернутися до ITF можна через електронну пошту abandonment@itf.org.uk або знайти найближчого інспектора ITF на їхньому офіційному сайті.

ПРМТУ (Профспілка робітників морського транспорту України): ПРМТУ надає підтримку українським морякам та організовує консультації.

Наталія Єфріменко, Інспектор ITF в Україні оперативно реагує на запити моряків та допомагає ефективно вирішувати ситуації, в тому числі, із залишенням.

Чому важливо діяти швидко?

По-перше, залишення судновласником своїх екіпажів створює серйозні ризики для життя та здоров’я самих моряків. Відсутність ресурсів може призвести до фізичного виснаження, а невизначеність та стрес погіршують психічний стан. Крім того, у разі звернення до страхового клубу, виплати заборгованих заробітних плат обмежуються максимум чотирма місяцями. Тому не варто чекати накопичення значної заборгованості — інформуйте свою профспілку або інспектора ITF якнайшвидше.

ПРМТУ завжди на вашому боці

Якщо ви опинилися в ситуації залишення або маєте підозру, що це може статися, не відкладайте та повідомляйте про це. ITF, її афілійовані профспілки та Інспектора працюють кожного дня, щоб захистити ваші права. Ваше право на гідну працю та безпеку — це наш пріоритет.

More news with tag #Seamen

10 актуальних запитань від моряків до ПРМТУ: відповідаємо на головне

ПРМТУ підготувала матеріал з найактуальнішими запитаннями, які турбують українських моряків.

Key MLC amendments enter into force

23 December 2024 marks an important date for the maritime industry as a significant new set of amendments to the MLC, 2006 officially enters into force, aimed at further improving working and living conditions at sea and addressing some of the key challenges faced by seafarers during the COVID-19 pandemic.

An interview with Oleg Grygoriuk: Chairman of the Marine Transport Workers Trade Union of Ukraine

Oleg Grygoriuk is a prominent figure in global maritime labor advocacy and the Chairman of the Marine Transport Workers’ Trade Union of Ukraine.

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ ПРМТУ

Щодо складання у 2025 році єдиного державного кваліфікаційного іспиту здобувачами освіти за спеціальністю 271 «Морський та внутрішній водний транспорт»

Thank you for contacting us!