Залишення моряків: як вчасно розпізнати проблему та отримати допомогу

Залишення екіпажів — це ситуація, коли судновласник або оператор судна припиняє виконувати свої зобов'язання перед моряками та односторонньо розриває будь-які зв’язки зі своїми працівниками.

Це може включати несплату заробітної плати протягом щонайменше двох місяців, незабезпечення базовими ресурсами, такими як їжа, вода, паливо, ненадання медичної допомоги, а також ігнорування необхідності організації репатріації та покриття такиих витрат. Подібні дії не лише порушують базові права моряків, але й ставлять їх у надзвичайно вразливе становище.


Як зрозуміти, що екіпаж залишено?

Розпізнати залишення не завжди легко, особливо якщо судновласник свідомо приховує свої наміри, а самі моряки схильні довіряти словам свого роботодавця. Однак, залишення часто характеризується ознаками, такими як невиплата заробітної плати протягом двох і більше місяців, незабезпечення основними ресурсами для життя на борту та ігнорування запитів екіпажу щодо репатріації, виплати заробітної плати або інших базових потреб.


Що робити, якщо вас залишили?

Перш за все, не залишайтеся сам на сам із проблемою. Пам'ятайте, куди можна звернутись за допомогою:

- ITF (Міжнародна федерація транспортників): Ця організація має глобальну мережу інспекторів, які допомагають морякам у складних ситуаціях, включаючи залишення. Звернутися до ITF можна через електронну пошту abandonment@itf.org.uk або знайти найближчого інспектора ITF на їхньому офіційному сайті.

- ПРМТУ (Профспілка робітників морського транспорту України): ПРМТУ надає підтримку українським морякам та організовує консультації.

- Наталія Єфріменко, Інспектор ITF в Україні оперативно реагує на запити моряків та допомагає ефективно вирішувати ситуації, в тому числі, із залишенням.


Чому важливо діяти швидко?

По-перше, залишення судновласником своїх екіпажів створює серйозні ризики для життя та здоров’я самих моряків. Відсутність ресурсів може призвести до фізичного виснаження, а невизначеність та стрес погіршують психічний стан. Крім того, у разі звернення до страхового клубу, виплати заборгованих заробітних плат обмежуються максимум чотирма місяцями. Тому не варто чекати накопичення значної заборгованості — інформуйте свою профспілку або інспектора ITF якнайшвидше.


ПРМТУ завжди на вашому боці

Якщо ви опинилися в ситуації залишення або маєте підозру, що це може статися, не відкладайте та повідомляйте про це. ITF, її афілійовані профспілки та Інспектора працюють кожного дня, щоб захистити ваші права. Ваше право на гідну працю та безпеку — це наш пріоритет.

Більше новин з тегом #Моряки

Глобальна кампанія ITF проти «зручних» прапорів та портів

Після роботи Комітету секції моряків ITF у Барселоні відбулися засідання Керівної групи Комітету справедливої практики (Fair Practices Committee Steering Group, FPCSG).

Важливі міжнародні рішення для українських транспортників

У Барселоні відбулися важливі зустрічі в межах діяльності Міжнародної федерації транспортників (ITF). Засідання Комітету секції моряків ITF передувало зустрічі Керівної групи Комітету справедливої практики ITF.

Перевірене партнерство: шведські колеги поруч з ПРМТУ з перших днів війни

У Швеції відбувся Конгрес профспілки SEKO, яка об’єднує працівників сфери послуг та комунікацій. За результатами голосування, Президенткою організації знову обрано Габріелу Лавеккіа, яка очолює SEKO з 2021 року.

ПРМТУ розширює співробітництво: нові привілеї для українських моряків

У межах Політики Марракеш, ухваленої на 46-му Конгресі ITF у 2024 році, Профспілка робітників морського транспорту України підписала Меморандум про взаєморозуміння з турецькою профспілкою DAD-DER (Deniz Çalışanları Dayanışma Derneği), також відомою як MESA (Marine Employees' Solidarity Association).

Дякуємо за звернення!