Криза в ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство». Погляд очима профспілківця

За матеріалами інформаційних ресурсів ПрАТ «УДП», ППО ПрАТ «УДП», Ізмаїльської райдержадміністрації, НСПП в Одеській області

Ні для кого не є таємницею, що від початку повномасштабного військового вторгнення, коли робота морських портів в акваторії Чорного моря була заблокована, вантажопотоки та логістичні маршрути були переспрямовані до Дунайського регіону.

Цей період став безпрецедентним в роботі багатьох суб’єктів господарювання.

В т.ч. і для ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (УДП), яке у 2022-2023 роках показало рекордний за довгі часи існування Пароплавства прибуток.

«Рекордний минулорічний прибуток УДП (719 млн грн)» https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0kSg7tMrBymVo9pZjXLnDvrAZBSKoSqTf2XzMT6kMB6BeoHCHFStZrZhXaxryy26pl&id=100083133382203

Втім вбачається, що з відновленням у 2023 році українського «зернового коридору», ситуація в УДП дещо змінилися, зокрема, у відношенні керівництва до трудового колективу та профспілок, які водночасся стали зайвими у «виводі Пароплавства з кризи»...

Варто вкотре наголосити, що Профспілка робітників морського транспорту України (ПРМТУ) — завжди за конструктивний соціальний діалог, співпрацю та взаємодію з роботодавцем, розвиток підприємства з відповідним покращенням соціально-трудових умов для працівників.

Статус та визнання ПРМТУ на національному та міжнародному рівнях надає можливість ефективно сприяти у вирішенні важливих питань в діяльності підприємств, де роботодавець справедливо вбачає у Профспілці рівноправного соціального партнера (це, до прикладу, питання бронювання працівників, оптимізації нормативів відрахувань дивідендів від прибутку державних підприємств, залучення інвестицій та допомоги, долучення до міжнародних проєктів, навчання та підвищення кваліфікації працівників за міжнародними програмами, просування нагальних питань на рівні міжнародних урядових та неурядових організацій, популяризація підприємства перед міжнародними партнерами, донорами та іншими інституціями тощо).

У 2022 році, в рамках планового візиту до Дунайського регіону, Голова ПРМТУ Олег Григорюк провів робочу зустріч з генеральним директором пароплавства Дмитром Москаленко та його заступником Владиславом Бєлахом. Генеральний директор тоді акцентував, що керівництво УДП поступово розширює програму соціальної підтримки працівників і робить все для продовження соціального діалогу.

«УДП та профспілки домовилися спільно вирішувати питання підготовки судноводіїв»

https://www.facebook.com/share/p/iB9isBKMfAb1tbai/

Підтвердженням готовності ПРМТУ до співпраці, до прикладу, є організація у лютому 2024 року зустрічі моряків з адміністрацією пароплавства в Морському Юніон Центрі (м. Одеса), де було презентовано УДП, надано відповіді на питання моряків. Метою такої зустрічі було формування кадрового резерву, і за її результатами до пароплавства подавалися заявки від моряків на працевлаштування.

«Формуємо кадровий резерв судноводіїв УДП» https://www.facebook.com/share/p/ehtjmxZf9dYDpCLL/

Втім, вже з весни поточного року адміністрація системно скорочує працівників, що стало неприємним неабияким неприємним здивуванням для ПРМТУ. Адже всього місяць до цього ПРМТУ допомагала керівництву пароплавства в пошуку кадрів, а в соціальних мережах очільники УДП поширювали інформацію про небувалі рекордні доходи пароплавства…

Непорозуміння з Первинною профспілковою організацією ПрАТ «УДП» (ППО ПрАТ «УДП», яка є організаційною ланкою ПРМТУ) почалися з відмов адміністрації надати на її запити інформацію та документи по проведеному скороченню.

Паралельно, адміністрація інформує профком про вже наступні заплановані скорочення (включаючи масове скорочення працівників плавскладу влітку цього року).

В додаток до чого, адміністрація перестає погоджувати з профкомом впровадження нових, заміну і перегляд діючих норм та нормативів праці, форм і систем оплати праці, розмірів заробітної плати. Без погодження з ППО ПрАТ «УДП» приймається низка наказів, якими урізаються виплати працівникам. На що профкомом було спрямоване роботодавцю ґрунтовне подання про усунення порушень законодавства (відповіді на яке надано не було).

З огляду на означене, терміново скликається розширене засідання профкому ППО ПрАТ «УДП», за участі працівників плавскладу та берегових підрозділів пароплавства. Запрошено було і адміністрацію пароплавства. Від ПРМТУ були присутні представники центрального апарата та голови первинок ПРМТУ, що діють в ДП «Ізмаїльський морський торговельний порт», ІФ ДП «Адміністрація морських портів України», ДІ НУ «Одеська морська академія», Дунайському центрі професійної освіти тощо.

Люди були вкрай обурені ставленням адміністрації УДП до трудового колективу, до профспілок.

«18 квітня 2024 р. у приміщені «Інтернаціонального клубу моряків» відбулося розширене засідання профспілкового комітету ППО ПрАТ «УДП»

https://www.facebook.com/groups/1856213324449645/permalink/25397407916570188/?rdid=smgF9wREdAZhqxmc&share_url=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fshare%2Fp%2F3Cc57c3R8x56Tc2t%2F

За результатами профкому було сформовано лист-вимогу до гендиректора пароплавства (в копії в т.ч. Мінінфраструктури та інші профільні адресати), яку своїми підписами підтримали понад 400 працівників пароплавства.

Так, трудовий колектив пароплавства в т.ч. вимагав від адміністрації:

- усунути порушення трудового законодавства щодо трудових прав та соціально-економічних інтересів працівників ПрАТ «УДП»;

- задовольнити вимоги профкому, висунуті в поданні про усунення порушень законодавства;

- скасувати заходи, пов’язані із масовим скороченням працівників;

- проводити консультації з ППО ПрАТ «УДП» та вживати всі можливі заходи задля збереження робочих місць.

З повним текстом листа-вимоги, підтриманого підписами понад 400 працівників пароплавства, можна ознайомитися на сторінці ППО ПрАТ «УДП» в мережі Facebook за посиланням https://www.facebook.com/share/p/zzLxVRF8D2K3Sgfm/

Відповіді на лист-вимогу на адресу профкому від адміністрації так само не надходило...

Водночас, до профкому почали надходити звернення працівників, що провадиться збір підписів під альтернативним зверненням на тих самих адресатів, — в підтримку політики адміністрації, в т.ч. заходів по скороченню. І вбачається, що підписи збиралися з елементами адміністративного примусу. Зі слів деяких працівників — взамін на підпис їм пропонували “захист” від скорочення.

ППО ПрАТ «УДП» тоді закликала трудовий колектив не піддаватися на маніпуляції, стояти на захисті своїх трудових прав пліч-о-пліч з профкомом.

Ще раз закликаємо Вас не піддаватися на адміністративний тиск та залякування!

https://www.facebook.com/groups/1856213324449645/permalink/25549466121364366/?rdid=kmreUntXXiBVO2d3&share_url=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fshare%2Fp%2Fx6KaaXUwgCx9TDFS%2F

За ініціативою ППО ПрАТ «УДП», начальник Ізмаїльської районної державної (військової) адміністрації Родіон Абашев провів нараду з гендиректором та профспілковою стороною пароплавства, за підсумками якої адміністрації ПрАТ «УДП» було в т.ч. рекомендовано звернутися до служби зайнятості стосовно виплат, належних вивільнюваним працівникам; провести для таких працівників масовий інформаційно-консультаційний захід; провести загальні збори (конференцію) трудового колективу, шукати компромісний вихід з ситуації.

«Намір керівництва ПрАТ «УДП» через причини соціально-економічного характеру скоротити частину працівників підприємства став темою наради з генеральним директором ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» Дмитром Москаленком, головою первинної профспілкової організації ПрАТ «УДП» Анатолієм Ніколаєвим, заступником Ізмаїльського міського голови Сергієм Лузановим»

https://www.facebook.com/share/p/ctMHXHbLYYrifUcB/

Реакції на надані рекомендації з боку УДП не було.

В подальшому відбувається засідання спеціально створеної при Ізмаїльській райдержадміністрації Комісії для вжиття заходів щодо запобігання різкого зростання безробіття під час масового вивільнення працівників в Ізмаїльському районі Одеської області (від ПрАТ «УДП» ніхто не з’явився). Де так само закликано адміністрацію УДП відновити соціальний діалог з профспілковою стороною, організувати зустріч з керівництвом Профспілки робітників морського транспорту України (ПРМТУ), членами якої є більшість працівників пароплавства, провести збори (конференцію) трудового колективу ПрАТ «УДП» в термін до 26.07.2024.

«Засідання комісії для вжиття заходів щодо запобігання різкого зростання безробіття під час масового вивільнення працівників ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство»

https://www.facebook.com/share/p/bJvT5tT7S7edkctk/

І знову жодної реакції від адміністрації пароплавства...

В інтерв’ю журналістам радіо «Українське радіо. Одеса» для програми «Вечірня студія» від 25.07.2024, присвяченій ситуації в ПрАТ «УДП», в.о. директора Ізмаїльської філії Одеського обласного центру зайнятості Володимир Довгаль звернув увагу, що роботу Центру зайнятості з працівниками, яких звільняє ПрАТ «УДП», ускладнює в т.ч. і те, що адміністрація пароплавства не підтримала пропозицію щодо проведення превентивних упереджувальних заходів-зустрічей з такими працівниками, зокрема, як пропонувалося, — на базі приміщень Центру зайнятості.

«Українське радіо. Одеса», програма «Вечірня студія» від 25.07.2024 щодо ситуації в ПрАТ «УДП»

https://www.facebook.com/100005061400512/videos/844622027621230?idorvanity=1856213324449645

Цього ж дня в очно-дистанційному режимі відбувається чергове розширене засідання профспілкового комітету ППО ПрАТ «УДП», до роботи якого в т.ч. були залучені працівники та ветерани пароплавства, представники вищестоящої галузевої Профспілки робітників морського транспорту України (ПРМТУ), очільники інших первинок ПРМТУ з Дунайського регіону, адвокати та правники.

«25 липня 2024 року на базі «Ізмаїльського інтернаціонального клубу моряків» відбулося розширене засідання профспілкового комітету Первинної профспілкової організації ПрАТ «УДП»

https://www.facebook.com/groups/1856213324449645/permalink/26306684125642558/?rdid=zNp5Al2Eg5vLANjq&share_url=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fshare%2Fp%2FAKBWJoAbagf7ygMd%2F

На порядку денному стоїть питання направлення до Мінінфраструктури, як до безпосереднього власника та єдиного акціонера пароплавства, відкритої вимоги з питання розірвання трудового договору з гендиректором ПрАТ «УДП» як з керівником, який порушує законодавство про працю, про колективні договори і угоди, Закон України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

Після довготривалого обговорення профком одностайно проголосував за прийняття та направлення такої вимоги.

З повним текстом відкритої вимоги можна ознайомитися на сторінці ППО ПрАТ «УДП» в мережі Facebook за посиланням

https://www.facebook.com/groups/1856213324449645/permalink/26306688618975442/?rdid=BSYUITkIz61ry5ly&share_url=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fshare%2Fp%2Fms53SwnQFGeoUfjj%2F

Відкриту вимогу профкому ППО ПрАТ «УДП» підтримала і сама ПРМТУ, направивши відповідного листа на Мінінфраструктури. Знецінення людського капіталу, порушення законодавства про працю, про профспілки, про колдоговори та угоди, повне ігнорування профспілкової сторони — вкрай негативно розцінюється в цивілізованому світі, зокрема, — в ЄС, курс на входження до якого тримає наша країна.

З текстом листа ПРМТУ можна ознайомитися на сторінці ППО ПрАТ «УДП» в мережі Facebook за посиланням

https://www.facebook.com/groups/1856213324449645/permalink/26412249958419307/?rdid=Ddo6mUrj7zyupy4k&share_url=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fshare%2Fp%2FBSmtXrfem4Z79fSk%2F

Зважаючи на те, що ПРМТУ є дійсною членською організацією національних та міжнародних профспілкових об’єднань — вона наділена правом звертатися до них задля підтримки з їх боку заходів ПРМТУ та її первинок, в т.ч. спрямованих на боротьбу з порушенням законодавства на підприємствах.

І це є ще одним аргументом чому варто перебувати в членстві саме ПРМТУ. Адже в локальних місцевих профспілок ресурси для вжиття дійсно дієвих заходів захисту працівників є вкрай обмеженими.

Так, за зверненням ПРМТУ відкриту вимогу профкому ППО ПрАТ «УДП» підтримала Федерація професійних спілок транспортників України (ФПТУ), так само звернувшись з відповідним листом до Мінінфраструктури.

Текст листа ФПТУ за посиланням

https://www.facebook.com/share/p/Hh45SLJAGgzn1dNS/

Не залишилася осторонь і Федерація профспілок Одеської області (ФПО), яка за зверненням ПРМТУ так само направила листа до Мінінфраструктури.

Текст листа ФПО за посиланням

https://www.facebook.com/share/p/kMzgdvqaxfXQeXs6/

Т.я. ПРМТУ входить до Федерації профспілок України (ФПУ), інформація про порушення з боку керівництва ПрАТ “УДП” внесена до Єдиного реєстру порушень прав профспілок, про що також буде проінформована Міжнародна організація праці та Міжнародна конфедерація профспілок. ФПУ, зі свого боку, також тримає ситуацію у ПрАТ «УДП» на своєму контролі.

Справжня профспілкова солідарність в дії!

І вже на цей раз зворотній зв’язок від адміністрації таки надійшов.

Адміністрація запропонувала профкому ППО ПрАТ «УДП» провести перемовини задля врегулювання ситуації. За ініціативи ПРМТУ до переговорів було долучено Національну службу посередництва і примирення (НСПП). Керівник відділення НСПП в Одеській області Олександр Шрамков наголосив на важливості відновлення соціального діалогу.

«12 серпня в очно-дистанційному форматі проведено переговори між представниками сторін соціально-трудових відносин ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство»

https://www.facebook.com/share/p/xqmiePxRMoUAAvLN/

За результатами переговорів на адресу профкому ППО ПрАТ «УДП» гендиректором пароплавства було надано відкриту заяву з письмовими гарантіями. Так, з метою відновлення соціального діалогу з профспілковою стороною як представником інтересів трудового колективу, адміністрація ПрАТ «УДП» запевнила та зобов’язалася в т.ч. щодо наступного:

- врахувати пропозиції ППО ПрАТ «УДП», органів місцевої влади та самоврядування — провести збори трудового колективу щодо поточної ситуації в пароплавстві та можливих заходів по її стабілізації;

- погоджувати з ППО ПрАТ «УДП» впровадження нових, заміну і перегляд діючих норм та нормативів праці, форм і систем оплати праці в установленому законодавством порядку;

- розглянути всі раніше подані профкомом звернення та подання (якщо вони не були розглянуті);

- створити робочу групу з профспілковою стороною задля забезпечення соціального діалогу та дотримання прав працівників.

https://www.facebook.com/groups/1856213324449645/permalink/26563787336598901/?rdid=DRH6yS2P81vCHc0y&share_url=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fshare%2Fp%2FPxtE6TnyGe9iu8Kc%2F

І наразі, генеральним директором пароплавства вже проведена перша нарада з представниками профкому ППО ПрАТ «УДП», на якій прийнято рішення про створення робочої групи задля забезпечення соціального діалогу та дотримання прав працівників.

Адміністрація ПрАТ «УДП» та первинна профспілкова організація домовились про створення робочої групи для захисту прав працівників, проведення консультацій щодо мінімізації негативних наслідків кризи на ринку річкових перевезень

https://www.facebook.com/UkrainianDanubeShippingCompay/posts/pfbid02CRfaeD5NPfRFWYwSNLbswm1BxQxWEChLw9m32H52ejxrNB85LsNH2Gthpjh5UFpml?rdid=mcABCcGGaVYP6GXP

За словами Голови ПРМТУ Олега Григорюка, об’єднання зусиль та співпраця між профспілковою стороною, роботодавцем та державою, плідний соціальний діалог — важлива практика провідних країн світу, яка є запорукою розвитку, досягнення євроінтеграційних цілей України, полегшить виживання людей у поточних реаліях та забезпечить якнайшвидше повоєнне відновлення нашої країни.

«Сподіваємося, що задекларовані у відкритій заяві генерального директора прагнення та наміри будуть дотримані. В протилежному ж випадку, будемо вимушені і на що залишаємо за собою право — вживати подальші заходи задля недопущення порушення в ПрАТ «УДП» чинного законодавства України. Впевнені, що продуктивний соціальний діалог, неухильне дотримання чинного законодавства, напрямок на збереження трудового потенціалу, — запорука збереження, розвитку та процвітання ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство», — відзначає голова профкому ППО ПрАТ «УДП» Анатолій Ніколаєв.

Матеріал підготовано Юлією ПЕЛИХ

More news with tag #Harbor

Стигматизації не місце у сучасному суспільстві

Частиною нашого світогляду уже тривалий час є стереотипи та упередження, які стають причиною стигматизації. Вони бувають різні, однак усі породжують стигматизацію – негативне та упереджене ставлення, яке призводить до дискримінації та ізоляції від суспільства.

Пропозиції ПРМТУ до оновленої Національної транспортної стратегії України до 2030 року

Розвиток людського

капіталу транспортної галузі має бути визнано пріоритетною метою оновленої

Національної транспортної стратегії України до 2030 року

Основи мінної безпеки: 10 кроків до життя

На жаль, Україна входить до п’ятірки найбільш замінованих країн світу.

Солідарна підтримка міжнародних партнерів надихає на нові звершення

Північна Федерація транспортників (NTF) неодноразово висловлювала свою солідарність нашій країні та її громадянам. Її координатор Крістер Норфалл вже вдруге відвідує Україну – і обидва рази під час війни.

Thank you for contacting us!