Екіпаж у біді: як Профспілка допомагає морякам судна VYSSOS

Наприкінці минулого місяці в гирлі Бистре сталася надзвичайна подія – суховантаж VYSSOS (IMO 9385790, Panama), який направлявся в порт Ізмаїл для завантаження зерном, підірвався на міні та зазнав значних пошкоджень корпусу.

В результаті було затоплене машинне відділення, судно було знеструмлено. Один з членів екіпажу потребував медичної допомоги. ВМС України направили рятувальні катери, судно було відбуксировано до порту Ізмаїл для відкачування води та ремонту.

Капітан судна звернувся до Інспектора ITF в Україні Наталії Єфріменко, яка працює в Профспілці робітників морського транспорту України, зі скаргою на те, що судновласник затримує виплату заробітної плати та не забезпечує належні побутові умови для екіпажу.

Для встановлення обставин судно відвідали представники ПРМТУ, які встановили, що скарги екіпажу відповідають дійсності. Електропостачання відведено лише для освітлення приміщень та виконання аварійних робіт, його не вистачає на опалення та побутові потреби екіпажу, через що температура в побутових приміщеннях складала на той момент 12 градусів за Цельсієм. Наразі, з урахуванням зменшення температури повітря до мінусових позначок, температура в каютах не перевищує 5-6 градусів. Камбуз та холодильники не працюють, можливості зберігати та готувати продукти немає, екіпаж отримує готові ланч-пакети від агента, але вони не відповідають потребам половини екіпажу, які мають певні релігійні звички. На судні відсутня можливість приготувати та навіть підігріти їжу; вода для побутових та гігієнічних потреб відсутня, а питна в бутильованому вигляді складається ще з попередньо зроблених запасів. Дев'ятеро членів екіпажу – єгиптяни, які не мають дозволу зійти на беріг через відсутність візи; на жаль, вони вимушені перебувати та працювати в антисанітарних умовах, що чинить шкоду їхньому фізичному здоров'ю та моральному стану.

Судновласник має суттєву заборгованість з виплати заробітної плати перед всім екіпажу, а також повинен виплатити морякам бонус за знаходження судна в зоні бойових дій. Через брак комунікації з судновласником та його небажання вирішувати проблеми екіпажу, жахливі робочі та побутові умови та невизначене майбутнє, загальний стан моряків стрімко погіршується, і зараз вони вимагають негайного вирішення питань з оплати праці та організації списання.

Інспектор ITF в Україні наразі підтримує комунікацію з капітаном судна, агентом та представником посольства Єгипту в Україні, сприячи вирішенню питань з заборгованістю зарплат. Агент судна привіз невеликі обігрівачі, а також організував можливість для частини екіпажу сходити на берег та якийсь час перебувати в готелі для відпочинку. Окрім цього, Профспілка закликала Ізмаїльський інтернаціональний клуб моряків долучитись до підтримки екіпажу. Зараз вирішується питання надання Інтерклубом допомоги морякам у вигляді деяких побутових речей для полегшення їх перебування на судні.

Хоча члени екіпажу не є членами ПРМТУ, професійна єдність вимагає від кожного, хто в змозі вплинути на вирішення катастрофічного становища екіпажу судна VYSSOS, зробити все можливе. Саме тому ПРМТУ підключила усі ресурси, щоб покращити стан моряків, які опинились заручниками ситуації.

Більше новин з тегом #ITF

Співпраця, перевірена справами

Відбулася онлайн-зустріч ITF Seafarers’ Trust із представниками профспілок країн, які є ключовими постачальниками кадрів для міжнародного морського судноплавства.

Виклики та добробут українських моряків: діяльність ПРМТУ в умовах війни

Голова ПРМТУ Олег Григорюк взяв участь у міжнародній конференції, присвяченій 25-річчю Морського інституту України.

Всесвітній семінар інспекторів ITF 2025

Понад 130 інспекторів ITF з усього світу зібралися цього тижня в Лімасолі, Кіпр, на Всесвітньому семінарі інспекторів ITF

Захоплюючи серце моря: оголошено переможців конкурсу Life at Sea 2025

Щороку у Всесвітній день моря світ віддає шану морській спільноті, яка є невидимим, але незамінним двигуном глобальної економіки. Саме цього дня ITF Seafarers’ Trust оголосив переможців шостого фотоконкурсу Life at Sea 2025.

Дякуємо за звернення!