Зростання кількості піратських нападів у Гвінейській затоці та Сінгапурській протоці викликає занепокоєння
Останній звіт Міжнародного морського бюро (ММБ) Міжнародної торгової палати (МТП) про піратство свідчить про збільшення повідомлень про інциденти в Гвінейській затоці, а також про «тривожні ознаки» в Сінгапурській протоці.
Згідно зі звітом, за перші дев'ять місяців 2023 року було зафіксовано 99 випадків піратства і збройного пограбування суден, що більше, ніж за аналогічний період 2022 року, коли було зафіксовано 90 випадків.
Серед зареєстрованих інцидентів на 85 суден було здійснено атаки на борт, на дев'ять - спроби нападу, три судна було захоплено, а два - обстріляно. Зловмисники успішно піднялися на борт 89% суден, більшість інцидентів сталися вночі.
Хоча кількість повідомлень про акти застосування фізичного насильства щодо членів екіпажів порівняно з останніми трьома десятиліттями є відносно низькою, залишається реальний ризик для безпеки екіпажів. За перші дев'ять місяців 2023 року 69 членів екіпажів були захоплені в заручники, 14 викрадені, вісьмом погрожували, троє отримали поранення, а один зазнав нападу.
Директор ММВ Майкл Хоулетт висловив занепокоєння збільшенням кількості повідомлень про інциденти в Гвінейській затоці.
У доповіді йдеться про збільшення кількості інцидентів у Гвінейській затоці: за перші дев'ять місяців 2023 року було зафіксовано 21 інцидент порівняно з 14 інцидентами за той самий період 2022 року. Серед цих інцидентів 17 були класифіковані як збройні пограбування і чотири - як піратство. Безпека членів екіпажу викликає дедалі більше занепокоєння, оскільки 54 були захоплені в заручники, 14 викрадені, а двоє отримали поранення.
Ситуація в Сінгапурській протоці також викликає занепокоєння: за перші дев'ять місяців 2023 року було зафіксовано 33 інциденти, порівняно з 31 інцидентом за аналогічний період минулого року. З цих інцидентів 31 судно було захоплено, п'ять членів екіпажу були взяті в заручники, а двом погрожували. Більшість інцидентів було зафіксовано в липні, причому основною метою для розкрадання були суднові запаси або майно.
ММБ підкреслює важливість раннього інформування про інциденти та навіть незначні випадки для захисту моряків і забезпечення безпеки регіонального та міжнародного судноплавства і торгівлі.
У звіті ММБ також підкреслюється збільшення кількості інцидентів в індонезійському архіпелазі: за перші дев'ять місяців 2023 року було зафіксовано 12 інцидентів, порівняно з 10 інцидентами за той самий період 2020 року і 7 інцидентами в 2021 році. У п'яти з 12 зареєстрованих інцидентів було зафіксовано застосування ножів.
Крім того, кількість повідомлень з якірної стоянки Кальяо в Перу зросла до 13 інцидентів з 8 за той самий період у 2022 році. Серед цих інцидентів - захоплення в заручники дев'яти членів екіпажу, погрози на адресу одного члена екіпажу та напад на ще одного члена екіпажу.